Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم گفت: یکی از مشکلات مردم موضوع مسکن است که باید مسئولان به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

آیت الله سید نصیر حسینی با بیان اینکه باید جانمایی واحدهای مسکونی کارشناسی و دقیق باشد، افزود: فضا سازی و سرعت در ساخت نهضت ملی مسکن باید در اولویت برنامه‌های مسئولان ذیربط قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از اعضای اجرایی این طرح خواست تا بر کیفیت ساخت و ساز نظارت داشته باشند و تاکید کرد: باید در ساخت واحدهای مسکونی از سازه‌های مناسبی استفاده شود.

استاندار هم با بیان اینکه عملیات ساخت سه هزار واحد از ۱۰ هزار واحدی که باید در کهگیلویه و بویراحمد ساخته شود هم اکنون آغاز شد، گفت: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ اجرای طرح نهضت ملی مسکن رتبه مطلوبی در کشور ندارد زیرا در حالی که متقاضیان زیادی در یاسوج نام نویسی کردند اما زمین مورد نیاز برای همه این افراد هنوز تأمین نشده است.

وی ادامه داد: میزان تسهیلات به متقاضیان مرکز استان ۳۵۰ میلیون تومان و بقیه شهرستان‌ها ۳۰۰ میلیون تومان با باز پرداخت بیست ساله است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه خدمات رسان آب، برق و گاز باید برای اجرای این طرح همکاری‌های لازم را انجام دهند افزود: ضروری است تجهیزات و مصالح مورد نیاز ساخت و ساز این واحدهای مسکونی در استان تأمین شود.

وی تاکید کرد: ساخت این واحدهای مسکونی باید در طول چهار سال تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: متقاضیان استانی برای طرح ملی مسکن بیش از ۵۸ هزار نفر است که بالای ۵۰ درصد از متقاضیان در یاسوج هستند.

علی راستا با بیان اینکه کلنگ ساخت ۳ هزار واحد مسکن امروز به زمین زده شد ادامه داد: ۳۲۰ واحد در یاسوج، هزار و ۷۳۰ واحد در گچساران، ۷۰۰ واحد در دهدشت، ۲۰۰ واحد در لیکک و ۵۰ واحد در چرام است.

وی میزان اعتبار این واحدها را دو هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بیش از ۵۰ درصد اعتبار ساخت این مسکن‌ها ملی است.

وی گفت: بخشی از زمین مورد نیاز توسط سازمان جهاد کشاورزی به مجریان ساخت مسکن ملی واگذار شد.

معاون عمرانی استاندار در این مراسم با اشاره به اینکه ۶۰۸ میلیارد تومان اعتبار در حوزه آب به استان تخصیص داده شد گفت: مصالح ساختمانی در استان کیفیت مناسبی ندارند.

حاجی زاده افزود: باید مصالح از کیفیت مناسب و استانداردهای لازم برخوردار باشد و در صورت بی کفیت بودن شورای فنی با تولید کنندگان برخورد می‌کند.

کد خبر 5499741

منبع: مهر

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد نهضت ملی مسکن یاسوج بوشهر آلودگی هوا کرمانشاه ساختمان متروپل سوم خرداد فتح خرمشهر گرد و خاک گرد و غبار ویروس کرونا آزادسازی خرمشهر ابادان ریزش آوار آمار کرونا خراسان رضوی واحدهای مسکونی ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۰۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن

سجاد امینی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در مراسم واگذاری ۱۱ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت به متقاضیان در فرمانداری قصرشیرین، گفت : به منظور ساخت مسکن ملی به متقاضیان تایید شده، ۸۰۰ هکتار زمین سال گذشته آماده سازی شد و واگذاری زمین برای ساخت به ۳۵ هزار خانوار آغاز شده و از این حیث کرمانشاه در بین استان‌های کشور رتبه نهم را دارد.

وی با بیان اینکه از تعداد چهار میلیون ساخت مسکن توسط دولت سیزدهم، سهمیه استان کرمانشاه یک چهارم معادل ۱۱۹ هزار و ۸۵۰ نفر بوده است، اظهار کرد: همچنین در زمینه واگذاری مسکن در قالب طرح جوانی جمعیت استان کرمانشاه در رتبه چهارم قرار دارد.

فرماندار قصرشیرین در این جلسه گفت: از مجموع سه هزار و ۵۰۷ متقاضی مسکن در طرح ملی نهضت مسکن این شهرستان ۶۵۳ نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند که به همه آنها زمین و تسهیلات مالی برای احداث خانه واگذار می‌شود.

محمد نجفی افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان درخواست ۲ هزار و ۳۱۰ نفر به دلیل نداشتن شرایط لازم رد و ۴۶۰ نفر نیز انصراف دادند که به همین منظور نقشه تفکیکی ۳۶ هکتار مورد نظر توسط مشاور بنیاد مسکن تهیه شده و روند تسطیح و واگذاری زمین برای ساخت خانه متقاضیان قصرشیرین در دست اقدام است.

وی گفت: ۵۲ نفر در طرح جوانی جمعیت این شهرستان ثبت نام کردند که امروز ۱۱ مورد زمین به متقاضیان واگذار شد و سند تک برگ ۱۵ نفر از این متقاضیان در دست اقدام است که به زودی تحویل آنها می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • ۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه
  • هشت هزار و ۴۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد