Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@00:12:20 GMT

78 هزار شغل در تعاونی‌ها ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۹۱۱۹۵

78 هزار شغل در تعاونی‌ها ایجاد شد

معاون امور تعاون وزیر تعاون گفت:‌سال گذشته 78 هزار فرصت شغلی در بخش تعاون ایجاد شد.

مهدی مسکنی در گفت‌وگو با ایران اکونومیست در مورد اینکه چه تعداد اشتغال توسط بخش تعاون در کشور ایجاد شد، گفت: سال گذشته در قالب طرح‌های مختلف اشتغال ایجاد شده است و آنچه هدف‌گذاری شده بود در بخش تعاون 78 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شد که براساس سامانه‌های موجود 38 هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم در تعاونی‌ها ایجاد شده  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف‌گذاری برای امسال از 38 هزار شغل به رقم 45 هزار فرصت شغلی در سال جاری می‌رسد. 

معاون امور تعاون وزیر تعاون گفت: سال گذشته در مجموع 78 هزار شغل در بخش تعاون و شرکت‌های تعاونی ایجاد شده است.

مسکنی در مورد نقش تعاونی‌ها در سهام عدالت نیز عنوان کرد: در حال حاضر شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستانی فعال هستند و هم‌اکنون انتخابات مجامع آنها به صورت شهرستانی برگزار می‌شود و در حال انجام است.

وی ادامه داد: از قبل از عید 1400 معاون اول رئیس جمهور در مکاتبه‌ای با وزیر کشور خواستار شد استانداری‌ها کمک کنند و تمهیداتی فراهم کنند تا انتخابات هیأت مدیره سهام عدالت به صورت شهرستانی برگزار شود و وزارت کشور نیز این شرایط را فراهم کرده است.

معاون امور تعاون وزیر تعاون اظهار داشت: در حال حاضر انتخابات شهرستانی شرکت‌های سهام عدالت در برخی شهرها تمام شده و در برخی شهرها نیز در حال برگزاری است.

مسکنی در مورد اینکه انتخابات مرحله استانی و ملی شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت کی برگزار می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان خردادماه سال جاری انتخابات شهرستانی تمام شود بعد از آن وارد مرحله اتحادیه سهام عدالت استانی می‌شویم.

وی در مورد اینکه آیا اعضای انتخاب شده باید به تأیید سازمان بورس برسند، گفت: کارگروه مشترکی بین بخش تعاون و سازمان بورس وجود دارد که در این کارگروه وزارت اقتصاد نیز عضو است و بخش تعاون هم حضور دارد و آنچه در انتخابات شهرستانی و ا ستانی برگزار می‌شود براساس مصوبات همین کارگروه سهام عدالت است. تاکنون به نکته‌ای برنخورده‌ایم و در طول مسیر هم اگر مشکلی باشد توسط کارگروه حل و فصل می‌شود.

معاون امور تعاون وزیر تعاون همچنین در مورد نقش تعاون در طرح ملی مسکن عنوان کرد: از هدف ساخت سالانه یک میلیون مسکن در طرح ملی 400 هزار واحد مسکونی سهم  تعاون است که از این میزان 200 هزار واحد مسکونی سهم اتاق تعاون به شرکت‌های تعاونی و 200 هزار واحد هم در قالب مسکن کارگری ساخته می‌شود.

مسکنی افزود: برای این 200 هزار واحد مسکن اساسنامه جدید شرکت‌های تعاونی مسکن تهیه می‌شود که تاکنون چندین جلسه کارشناسی برگزار شده و این اساسنامه ویرایش شده و در حال ابلاغ به استان‌ها برای اجرا به معاونت مسکن وزارت راه و بخش تعاون قرار دارد.

وی گفت: برای واگذاری زمین در طرح ملی مسکن درخواست شده است به محض اینکه واگذاری زمین انجام شود مدل اجرایی آن را تهیه می‌کنیم و طرح ساخت 400 هزار واحد مسکن در بخش تعاون را دنبال خواهیم کرد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون خاطرنشان کرد:‌ البته هنوز زمین به این تعداد اختصاص نداده‌اند البته در مشهد در چند روز گذشته برای 2 هزار واحد مسکونی مصوب شد که زمین اختصاص دهند و مدیرعامل شهرهای جدید مصوب کرد که با همکاری فرمانداری گلبهار و مدیر شهر جدید گلبهار تفاهم شد.

مسکنی گفت: همچنین در اردبیل  زمین برای ساخت هزار واحد مسکن کارگری مصوب شد و استاندار تضمین کرد که زمین آن را اختصاص دهد بنابراین طرح ساخت مسکن تعاونی و کارگری خرد خرد جلو می‌رود.

وی افزود: در اتاق تعاون هم کم کم ساخت مسکن کارگری شروع شده و کار به تدریج جلو می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: معاون امور تعاون وزیر تعاون شرکت های تعاونی هزار فرصت شغلی بخش تعاون سهام عدالت هزار واحد ایجاد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۱۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود

 محمد کرمی  در جلسه با مدیرکل و معاونان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با هماهنگی های صورت گرفته در نوروز امسال، خوشبختانه این استان در سطح کشور خوش درخشید و عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد که جای قدردانی دارد.

وی افزود: در ایام نوروز کمترین چالش و کمبود را شاهد بودیم و مسافران و گردشگران نوروزی سفر خوبی را تجربه کردند که این موضوع ثمره مهمان نوازی مردمان خوب و خونگرم این دیار و تعاملات و همکاری های صورت گرفته اعضای ستاد خدمات سفر سیستان و بلوچستان بود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این استان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و در زمینه گردشگری می‌تواند به رشد و توسعه آن کمک شایانی بکند و اگر گردشگری با چاشنی خلاقیت و نوآوری همراه شود تاثیر بیشتر و اثرگذاری دو چندانی خواهد داشت و باید در این بخش از همه ظرفیت ها بویژه ظرفیت نخبگانی، دانشجویی و دانش‌آموزان بهره کافی را برد.

ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان

وی تاکید کرد: گردشگری سیستان و بلوچستان با مشارکت مردم و همه گروه‌های مردمی در تحول و تغییر چهره استان بسیار موثر است و با ایجاد و فعال‌سازی تعاونی های تخصصی می‌توان مشارکت مردم را در این حوزه ها بیشتر کرد و از قدرت مردمی که قدرت بسیار ارزشمندی است به بهترین نحو استفاده کرد.

کرمی افزود: ارتباط با سایر کشورهای همسایه از جمله پاکستان، افغانستان و عمان باید جزو اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی در سیستان و بلوچستان باشد و با برگزاری نمایشگاه های مشترک صنایع‌دستی و گردشگری و تبادل فرهنگ‌ها برای تحکیم و تقویت این ارتباطات گام برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود