Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه کردستان اظهار داشت: نظارت هوشمند بر کمیته های شهرستانی توسعه و برنامه ریزی ناظر خواهد بود تا انسجام لازم برای توزیع حفظ و از دخیل شدن سلایق در آن جلوگیری شود.

وی با اشاره به تشریح ضوابط اجرایی بودجه سال جاری، از مدیران اجرایی خواست تا برنامه زمان بندی ابلاغ شده برای برخی از این ضوابط را جدی گرفته و نسبت مبادله به موقع موافقت نامه ها و نیز مجوزها از جمله مجوزهای کمیسیون ماده ۲۳ به دقت در نظر گرفته شود تا زمان از دست نرود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کردستان با بزرگداشت آغاز سومین سال فعالیت مجلس شورای اسلامی به دیدار اخیر نمایندگان ملت با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: بیانات راهگشاری رهبر انقلاب در این دیدار حاوی نکات بسیار مهمی بود که نه تنها برای نمایندگان که برای همه باید نصب العین قرار گیرد.

زارعی کوشا شورای برنامه ریزی استان را مهمترین شورا در حوزه مدیریت، سیاستگذاری، طراحی و برنامه ریزی دانست و افزود: اعضای عضو این شورا را قانون تعیین کرده و لذا باید شخصادر جلسات این شورا شرکت کنند و هیچ عذری از هیچکس پذیرفتنی نیست.

وی ادامه داد: روال تصمیم گیری در این شورا بر اساس قانون است و استاندار نیز مانند بقیه اعضا تنها یک نظر می تواند داشته باشد و برای همین پیشنهاد می شود تا برای مصوبات با رای گیری (و لو بصورت مخفی) دیدگاه کارشناسی افراد اعمال شود.

استاندار کردستان تاکید کرد: در ارتباط با برنامه های دانش بنیان، دستگاههای اجرایی تا پایان مرداد ماه فرصت دارند طرح های مرتبط خود را جمع بندی و ارائه کنند تا شهریور موافقت نامه ها مبادله شود.

زارعی کوشا با بیان اینکه رویکردها در ارتباط با فعالیتهای دانش بنیان باید متناسب با نگاه دولت وبرای تحقق شعار و فرامین رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: فعالیتها و تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین باید امسال ملموس تر باشد و مدیران دستگاههای اجرایی برای تحقق آن از اتاق فکر و ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده کنند.

وی یکی از موارد مورد تاکید را توسعه صادرات در استان اعلام کرد و گفت: بعد از سفر هیات دولت به استان، سفر مهمی به اقلیم کردستان عراق خواهیم داشت تا برنامه ریزی لازم برای فعالیتهای مشترک سرمایه گذاری و صادرات با اقلیم و به ویژه سلمانیه انجام شود.

استاندار کردستان از مدیران اجرایی خواست تا پیش از توزیع اعتبارات، پروژه های نیمه تمام را تا ۱۳ خرداد و با مشخصات کامل به دبیرخانه شورای توسعه و برنامه ریزی استان اعلام کنند تا بانک اطلاعاتی جامعی برای برنامه ریزی تدوین شود.

زارعی کوشا یکی از تکالیف استان را تلاش برای تامین زمین برای طرح اقدام ملی مسکن اعلام کرد و گفت: در حال حاضر با کمبود ۵۰درصدی زمین برای عمل به تعهد استان در این زمینه روبرو هستیم که دستگاههای اجرایی با معرفی املاک و اراضی مازاد خود باید نسبت به تامین زمین اقدام لازم انجام شود.

وی رشد هشت درصدی اقتصاد را مستلزم بررسی دقیق و شناخت ظرفیتها داسنت و ادامه داد: همایش هایی به همین منظور برای بررسی الزامات با حضور کارشناسان برگزار خواهد شد.

استاندار کردستان به حل مشکل معارض زمین موسوم به ارتش در سنندج اشاره کرد و افزود: این زمین ۱۳۰ هکتاری که به تعاونی ها واگذار شده، از سال ۱۳۸۷ دچار مشکل شده بود که به نام ارتش سند خورد و مشکل صاحبان امتیاز نیز حل و فصل شد.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

برچسب‌ها اسماعیل زارعی کوشا کردستان سازمان برنامه و بودجه سنندج اعتبارات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسماعیل زارعی کوشا کردستان سازمان برنامه و بودجه اسماعیل زارعی کوشا کردستان سازمان برنامه و بودجه سنندج اعتبارات استاندار کردستان برنامه ریزی زارعی کوشا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۳۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، گفت: اطلاعات مربوط به بیش از هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام در استان کردستان ثبت شده و از این تعداد ۱۸ پروژه برای واگذاری به بخش خصوصی انتخاب شده است.

اکبر محمدی اضافه کرد: فرمانداران برنامه ریزی لازم توسعه‌ای را با اولویت پروژه‌های نیمه تمام و طرح‌های بسترساز تولید و اشتغال انجام دهند.

وی یادآور شد: همه استان‌ها در راستای تحقق شعار سال موظف اند برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت و مشارکت مردم و کاهش نرخ تورم و بیکاری ارائه دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اعلام اینکه ۲۰ درصد تسهیلات تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۳ باید برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص یابد، بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف اند این سهم ۲۰ درصدی را در نظر بگیرند و رعایت کنند.

محمدی با بیان اینکه تکلیف ایجاد اشتعال و تولید را برعهده داریم، گفت: پروژه‌های قابل اتمام و طرح‌های بسترساز مسائل اقتصادی باید در اولویت قرار داده شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • وقوع مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • لزوم ارایه برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت در کردستان
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی