Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی واحد ظهر پنجشنبه در مراسم تجلیل از پیشکسوتان و فاتحان عملیات بیت‌المقدس در سالن ولایت اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل در این عملیات غرورآفرین ۳۱ شهید تقدیم راه عزتمند اسلام کرده و در فتح خرمشهر مشارکتی فعال داشته است.

وی تصریح کرد: در این مراسم که به مناسبت سالروز فتح خرمشهر برگزار شد، با دعوت از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، سعی کردیم تا تجلیل و تکریمی را از این خانواده ارزشمند داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: در گرامیداشت این ایام، ۲۶ عنوان کتاب نیز رونمایی شد که ۲۲ عنوان آن قبل از سوم خرداد و چهار کتاب نیز امروز مربوط به خاطرات رزمندگان و شعر دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

واحد افزود: امروز تنها راه مقابله ملت ایران با تمام توطئه‌های استکبار جهانی تقویت روحیه ایثار، جهاد و شهادت است که بیش از هر زمان دیگر می‌تواند کشور را از آسیب‌ها و تهدیدها در امان نگه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما باید تجربه گران‌سنگ عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر را در فتوحات پیش رو مد نظر قرار دهیم چرا که خرمشهرهای دیگر را باید این ملت فتح کنند تا عزت، امنیت و سربلندی در این کشور برقرار باشد.

واحد اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران با ارائه الگوی بی‌نظیر حاکمیت زمینه عصبانیت دشمنان را در منطقه فراهم کرده و از همین رو آنها می‌خواهند از ملت ایران انتقام بگیرند در حالی که همچون دوران دفاع مقدس استکبار جهانی از اهداف شوم خود عقب‌نشینی کرده و هیچ وقت نمی‌توانند صدمه و لطمه‌ای را به دستاوردهای نظام اسلامی وارد کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل بیان کرد: ما به وجود رزمندگان، ایثارگران و خانواده‌های شهدا افتخار می‌کنیم و باید راه و آرمان آنها به عنوان الگوی معرفتی و معنوی در پیش روی ما قرار گرفته و زمینه حرکت تحول‌آفرین را مهیا کنیم.

در این مراسم در کنار تجلیل از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و رزمندگان فاتح خرمشهر، از خانواده چهار رزمنده و شهید دوران دفاع مقدس تجلیل و از کتاب‌های خاطرات رزمندگان و شعر دفاع مقدس رونمایی شد.

در این برنامه همچنین نمایشنامه‌ای با محوریت ایثار، جهاد و شهادت در سالن ولایت به اجرا گذاشته شد تا شرکت‌کنندگان از پیام و محتوای این نمایشنامه بهره ببرند.

کد خبر 5500057

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اردبیل عملیات بیت المقدس رزمندگان اسلام علی واحد فتح خرمشهر سالروز فتح خرمشهر شهدا جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس رونمایی کتاب آلودگی هوا بوشهر ساختمان متروپل کرمانشاه سوم خرداد فتح خرمشهر گرد و خاک گرد و غبار ابادان ریزش آوار آزادسازی خرمشهر آمار کرونا ویروس کرونا خراسان رضوی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،  همزمان با بزرگداشت روز معلم، آئین تجلیل از ۳۵شهید معلم و دانش آموز هنرستان فنی و حرفه‌ای رنجبر قائم شهر امروزبرگزار شد.

حجت الاسلام باباپور از وعاظ مازندران، شهدا و خانواده‌های بزرگوار آنها را معلمان معنوی و ارزشی جامعه دانستند که همواره به جامعه درس ایثار و فداکاری و صبر و بردباری و عزت و افتخار می‌آموزند.

او با اشاره به نقش آفرینی معلمان و دانش آموزان در دوران دفاع مقدس گفت: از بیش ۲۰۰هزار شهید جنگ تحمیلی ۳۶ هزار شهید از قشر نوجوان و جوان دانش آموز بودند که در راه دفاع از انقلاب و کیان اسلامی جانشان را تقدیم کردند.

حجت الاسلام باباپور با اشاره به پیشگامی استان مازندران در دفاع مقدس افزود: از ۱۰ هزار و ۷۰۰ شهید استان مازندران دو هزار شهید معلم و دانش آموز بودند.

او اضافه کرد: ۱۰ درصد شهدای استان مازندران نوجوان بودند که به سن تکلیف نرسیده بودند ولی به تکلیف عمل کردند و آنها معلمان واقعی جامعه ما هستند.

حجت الاسلام باباپور با گرامیداشت یاد و خاطره فیلسوف شهید آیت الله استاد مطهری، شهدا را حافظان دین و مملکت دانست و گفت: برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و کیان اسلامی ۷۵۰ مادر شهید در کشور تک فرزند بودند و یک مادر ۹ شهید و دو مادر هشت شهید، یک مادر هفت شهید، شش مادر شش شهید، ۵۸ مادر پنج شهید و۱۲۰ مادر کشور چهار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

در این مراسم ضمن اجرای چند برنامه متنوع فرهنگی و هنری از مقام والای ۳۵ شهید هنرآموز و هنرجوی هنرستان فنی و حرفه‌ای مرحوم رنجبر قائم شهر تجلیل و تکریم شد.

دیگر خبرها

  • ۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • خاطرات نفس‌گیر از نخستین روز عملیات بیت‌المقدس
  • بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • از عملیات بیت المقدس تا فتح خرمشهر