Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، با حضور فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و فرماندهان تیپ ۵۵ هوابرد از کتاب شاهین آچاچی برگرفته از خاطرات سرهنگ چترباز و جانباز ۵۰ درصد، بازنشسته رفیع غفاری معروف به شکارچی تانک رونمایی شد. - اخبار استانها -

سرهنگ جابر آباد زردشتی فرمانده تیپ 55 هوابرد نیروی زمینی ارتش در شیراز در حاشیه رونمایی از کتاب شاهین آچاچی و تجلیل از فرماندهان دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به نقش اساسی تیپ 55 هوابرد در عملیات بیت المقدس به فرماندهی امیر عبادت،  اظهار داشت: یکی از یگان‌هایی که در عملیات بیت المقدس خط شکن بود و توانست جاده خرمشهر شلمچه را تصرف و عراقی‌ها را محاصره کند، این تیپ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده تیپ 55 هوابرد نیروی زمینی ارتش در شیراز افزود: تیپ 55 هوابرد شیراز از یکسال قبل از شروع جنگ (مرداد ماه سال 1358) جهت مقابله با منافقین کور دل به منطقه کردستان اعزام شد که این تیپ در جنگ تحمیلی 67 شهید و 210 جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی گفت: تیپ 55 هوابرد در پاکسازی شهر‌های سردشت، نوسود و ... از وجود عناصر انقلاب نقش اساسی داشت  و بعد از شروع جنگ تحمیلی در 22 عملیات آفندی و 8 عملیات پدافندی حضور فعال داشت و در این راه 2350 شهید و 12 هزار و 700 جانباز و 1124 آزاده تقدیم کشور کرده است  و یکی از نقاط قوت این تیپ؛ چابکی و ورزیدگی آن بود که در طول جنگ 861 بار در طول مناطق عملیاتی جا به جا شدند.

سرهنگ جابر آباد زردشتی همچنین خاطرنشان کرد: تیپ 55 هوابرد شیراز در طول جنگ 3 بار بازسازی کامل شده است؛ یعنی این تیپ در عملیات با شهید و یا جانباز شدن نیرو‌های خود مجددا نفرات جدید به تیپ تزرق و بازسازی شده است.

وی از آمادگی رزمی بالایی تیپ 55 هوابرد سخن گفت و افزود: تیپ 55 هوابرد با اتکاء به دانش بومی و حول قوه الهی توانسته است در زمینه تجهیزات مورد نیاز چتر بازی به خودکفایی کامل برسد و یکی از یگان‌های پا در رکاب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

تیپ 55 هوابرد در جنگ تحمیلی شهدای بسیاری تقدیم انقلاب کردحضور فرمانده ارتش در جمع نیروهای تیپ 55 هوابردیادواره شهدای تیپ 55 هوابرد در شیراز برگزار می‌شود

سرهنگ جابر آباد زردشتی از اتحاد و انسجام بین یگان‌های نیروی زمینی ارتش به فرماندهی امیر رضایی فرمانده ارشد آجا در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد و آمادگی کامل سخن گفت و بیان کرد: هر لحظه که احساس خطر شود از زمین و هوا بر سر دشمن فرود میاییم.

به گزارش تسنیم، به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، طی مراسمی با حضور فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و فرماندهان تیپ 55 هوابرد از کتاب شاهین آچاچی برگرفته از خاطرات سرهنگ چترباز و جانباز 50 درصد، بازنشسته رفیع غفاری معروف به شکارچی تانک رونمایی شد.

در این مراسم از خانواده‌های معزز شهدا و همچنین فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس تیپ 55 هوابرد شیراز و همچنین عنایت الله بخارایی، جانباز هفتاد درصد نخاعی، قهرمان مسابقات پارالمپیک و جهانی تجلیل شد.

انتهای پیام/424 /ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیروی زمینی ارتش تیپ 55 هوابرد دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۵۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، ظهر چهارشنبه در آئین در اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان «دوست من کتاب» محمدرضا اسفاری، مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: در نهاد کتابخانه‌های عمومی چند سالیست تعییرات جدی در رویکردها اعمال و به یک نهاد خدمت محور تبدیل شده است.

وی با اشاره اینکه در کتابخانه‌های مرکزی و استان‌ها نزدیک به ۶۰ خدمت ارائه می‌شود افزود: بخشی از این خدمات مخصوص کودکان و نوجوانان است به نحوی که کمتر از سه سال گذشته طرح هدهد سفید در ابعاد مختلف برای فعالیت‌های کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تأکید بر اینکه این مهم به چهار دسته تقسیم می‌شود گفت: در همین زمینه کتابخانه‌های مخصوص کودکان و نوجوانان با نام هدهد سفید فعالیت می‌کنند و کتابخانه‌های سیار نیز به همین نام مزین هستند.

وی با تاکید بر اینکه در فاز دوم، مجله و کتاب هدهد سفید است که شماره ۱۸ این کتاب در نمایشگاه کتاب رونمایی و در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد اضافه کرد: گام بعدی جشنواره دوسالانه هدهد سفید که جزو پرطرفدارترین جشنواره‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی است و به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

اسفاری با بیان اینکه در نهایت برنامه تلویزیونی هدهد سفید است که مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است و در شبکه کودک پخش شده است یادآور شد: نهاد کتابخانه‌های عمومی خدمات جذاب و ویژه که تقریباً رایگان است، ارائه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه بهره‌مندی از ظرفیت رسانه برای معرفی این خدمات نیز در دستور کار است.

مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه متذکر شد: معرفی کتابخانه، ترویج فرهنگ مطالعه و ترویج فرهنگ استفاده از کتابخانه مجدانه پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه حرکت به سمت ایجاد عدالت فرهنگی در سراسر کشور رویکرد نهاد کتابخانه‌هاست ادامه داد: تلاش ما بر این است که خدمات کتابخانه‌های عمومی چه در پایتخت و چه بین قشر عزیز و زحمتکش عشایر به جهت دسترسی به امکانات به طور یکسان ارائه شود.

اسفاری تاکید کرد: در این راستا طرحی به منظور ارائه خدمت به عشایر در حال اجراست.

وی در بخش دیگر از سخنانش به فعالیت ۷ هزار و ۵۰۰ کتابدار در سراسر کشور به حدود ۴ هزار کتابخانه خدمت ارائه می‌دهند اشاره کرد و گفت: کتابدار در خط مقدم ارائه خدمات هستند.

مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پایان ضمن اینکه ترویج هر چه بیشتر کتاب و کتابخوانی با جشنواره‌هایی همچون جشنواره رضوی، هدهد سفید و دیگر عناوین که در حال برگزاری است به جد پیگیری می‌شود یادآور شد: کودکان بی‌گناه غزه حدود هفت ماه است در آماج حملات رژیم منحوس صهیونیستی قرار دارند و در این میان نقاطی همچون کتابخانه و دانشگاه نیز مورد حملات این رژیم جعلی قرار گرفت.

کد خبر 6094666

دیگر خبرها

  • وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • رونمایی از کتاب در جستجوی آداب آبادانی در یزد
  • رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی به زبان پشتو
  • خاطرات نفس‌گیر از نخستین روز عملیات بیت‌المقدس
  • رزم جانانه لرها در عملیات کربلای پنج زبانزد فرماندهان است
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • از دستگیری عامل تیراندازی تا کشف ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو