Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رابط خبری مرکز اسلامی گلستان، حجت الاسلام نورعلی دیلم در نشست هم اندیشی با اساتید مدارس علوم دینی اهل سنت و تجلیل از مدرسین برتر استان گلستان اظهار کرد: اندیشمندان و معلمان در تحولات تاریخ نقش داشته اند و اگر تحولی در طول تاریخ اتفاق افتاد و چراغی روشن شد و مردم در مسیر هدایت و سعادت قرار گرفتند، به خاطر وجود اندیشمندان، معلمان و اساتیدی بوده است که انسانها را از مسیر تاریکی و ظلمت به سمت نور سعادت و رستگاری هدایت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز اسلامی استان گلستان با بیان اینکه، سخن در خصوص مقام معلم، استاد و مدرس زیاد است، افزود: افتخار داریم در دین مبین اسلام هستیم دینی که تمامی دستورات آن برپایه اندیشه، معرفت، قلم، خواندن و علم آموزی است.

حجت الاسلام دیلم گفت: دعای خیر جایگاه ویژه ای در بین علمای ترکمن صحرا دارد. صحیفه سجادیه امام سجاد (ع) نمونه کاملی از دعای خیر است که به آن توجه کنیم. تدریس و درس دادن با نگاه دینی و قرآنی بسیار اثرگذار و تاثیرگذار است. امروز لازم است به سمت و سویی برویم که از نظر علمی به جایگاه دعای خیر عالم و معلم بپردازیم.

رئیس مرکز اسلامی استان گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه، شرایط تدریس با گذشته فرق دارد، گفت: امروز بنا به مقتضیات زمان، نیازها و شبهات متفاوت شده است. امروز لازم است با حفظ سنت های قدیم و حفظ ارزشها، متناسب با زمان پیش برویم و داشته های قدیم خود را همراه با آموخته های امروزی و مهارت های روز به جامعه و مخاطبان ارائه دهیم.

حجت الاسلام دیلم، اخلاص و تدریس بدون تبعیض را از ویژگی های مهم معلم و مدرس بیان کرد و گفت: پیامبر (ص) می فرمایند دورترین خلایق از خدا آموزگار کودکانی است که میان آنان همه را به یک چشم نگاه نکند و تبعیض قائل شود و در تدریس خدا را در نظر نداشته باشد.

وی، تواضع و فروتنی را از دیگر خصلت های معلم و استاد برشمرد و افزود: آفت علم، غرور است. بنا به فرمایشات حضرت علی (ع)، معلم در مقابل دانش آموزان خود تواضع داشته باشد.

کد خبر 5500073

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گرگان آلودگی هوا بوشهر ساختمان متروپل کرمانشاه سوم خرداد فتح خرمشهر گرد و خاک گرد و غبار ابادان ریزش آوار آزادسازی خرمشهر آمار کرونا خراسان رضوی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۵۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی در سطح استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد رضایی در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «سلام ساوالان» ضمن تبریک روز روانشناس اظهار کرد: شعار روز روانشناس سال‌جاری «امیدآفرینی با توسعه خدمات روانشناسی، مشاوره و مشارکت مردم» است و سازمان بهزیستی به عنوان متولی امر و ادارات کل بهزیستی استان‌ها و ادارات بهزیستی شهرستان‌ها نیز به تبع این اداره، مسئولیت‌های ویژه‌ای در حوزه خدمات روانشناسی دارند و ما نیز سعی داریم تا با تلاش همکاران در این زمینه، بهترین خدمات را به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی افزود: یکی از خدمات ویژه بهزیستی، مشاوره رایگان، امن و محرمانه خط تلفنی ۱۴۸۰ است که همه مردم می‌توانند از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب از این خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های خانواده، تحصیلی، تربیت فرزند، اختلالات روانی، ازدواج، شغلی و کودک و نوجوان استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: در سطح استان بیش از ۷۰ مرکز روانشناسی و مشاوره، خدمات متفاوتی را به مردم ارائه می‌کنند و همگی سعی دارند تا آلام مرتبط با روح و روان انسان‌ها را کاهش دهند.

رضایی افزود: ما نیز سعی داریم تا آموزش‌هایی را مطابق با علم روز روانشناسی به روانشناسان و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، ارائه دهیم تا ضمن پیشرفت این حوزه، خدمات بهتر و تخصصی به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی اظهار داشت: از طرف بهزیستی برای حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه به جهت استفاده از خدمات روانشناسی، یاری برگ ارائه می‌کنیم که به روانشناسان مربوطه تحویل داده می‌شود و هزینه جلسات مشاوره افراد تحت پوشش را بهزیستی متقبل می‌شویم.

رضایی گفت: همچنین در این زمینه دغدغه مهمی که در دولت سیزدهم پیگیر آن هستیم، تحت پوشش قرار گرفتن خدمات مشاوره و روانشناسی است تا عموم مردم بتوانند به راحتی از این خدمات استفاده کنند.

کد خبر 748819

دیگر خبرها

  • آینده جامعه بشری به تلاش امروز معلمان و اساتید بستگی دارد
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • تاکید امام جمعه شاهیندژبرنقش معلمان و کارگران در رشد جامعه
  • نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران