Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@02:53:04 GMT

توزیع ۱۰ قلم داروی گیاهی موثر در درمان کرونا

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۹۶۶۹۳

توزیع ۱۰ قلم داروی گیاهی موثر در درمان کرونا

به گزارش «تابناک»، دکتر نفیسه حسینی یکتا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره طرح‌های تحقیقاتی جهت استفاده از ظرفیت‌های طب ایرانی برای کمک به بهبود مبتلایان کرونا توضیح داد: بیش از ۱۰۰ طرح تحقیقاتی در حوزه طب ایرانی و گیاهان دارویی برای کمک به پیشگیری و درمان کرونا در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی مختلف از ابتدای این بیماری در کشور آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجوز وزارت بهداشت به ۲۰ داروی گیاهی کمک کننده‌ در درمان کرونا

وی درباره به نتیجه رسیدن طرح‌ها و چگونگی ارایه مجوز به داروهای گیاهی، گفت: نتایج برخی از طرح‌ها منجر به تولید داروی گیاهی برای کمک به درمان کرونا شد؛ به طوری که حدود ۲۰ مجوز دارویی-گیاهی (فرآورده طبیعی) از سوی سازمان غذا و دارو داده شد و از این تعداد ۱۰ دارو در بازار دارویی کشور توزیع شد.

حسینی یکتا درباره اثربخشی داروهای گیاهی مجوز گرفته از سوی سازمان غذا و دارو در کمک به درمان بیماران کرونا، گفت: مجوز این فرآورده‌ها بر اساس طرح های تحقیقاتی انجام شده است و در طرح تحقیقاتی مشخص است که هر یک از این فرآورده‌های طبیعی بر روی چه علامتی و چه متغیری تاثیر خواهند داشت و بر همان اساس نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وضعیت بودجه‌ای طب ایرانی در سال جاری

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در ادامه در پاسخ به سوال ایسنا درباره وضعیت بودجه طب ایرانی و مکمل گفت: سال گذشته در بودجه ۱۴۰۰، ردیف مستقل برای دفتر طب ایرانی و مکمل را داشتیم که بالغ بر ۵۰ میلیارد پیش بینی شده بود و از این میزان حدود ۳۰ درصد محقق شد. اما در سال جاری، ردیف مستقل برای دفتر طب ایرانی و مکمل در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته نشده است.

حسینی یکتا درباره بودجه سال جاری ادامه داد: بر همین اساس نیز باید منتظر باشیم که برنامه‌ریزی‌ها برای تامین نیازهای مورد نظر جهت تحقق اهداف تعیین شده شده و انجام برنامه‌های عملیاتی به منظور اجرای اسناد بالادستی به چه شکلی خواهد بود.

هزینه ویزیت متخصصان طب ایرانی
۳۵۰ فارغ‌التحصیل طب ایرانی در کشور

وی همچنین در پاسخ به ایسنا درباره تعرفه‌های ویزیت متخصصان طب سنتی با توجه به ابلاغ تعرفه‌های پزشکی امسال، توضیح داد: تعرفه‌های متخصصان طب ایرانی معادل سایر متخصصان است و در جدول تعرفه‌ها نیز به همان شکل تعریف می‌شود.

او همچنین به تعداد متخصصان طب سنتی در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ما حدود ۳۵۰ فارغ التحصیل طب ایرانی داریم که پزشک در حال تحصیل در دوره دکتری تخصصی طب ایرانی هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آبله میمونی متروپل آبادان پارچین سامانه یکپارچه فروش خودرو حسن صیاد خدایی طب سنتی درمان کرونا داروی گیاهی طب ایرانی آبله میمونی متروپل آبادان پارچین سامانه یکپارچه فروش خودرو حسن صیاد خدایی طب ایرانی و مکمل درمان کرونا متخصصان طب تعرفه ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۶۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه طرح جنگلداری چندمنظوره توسط محقق ایرانی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما محمود بیات که مدرک دوره کارشناسی تا دکتری تخصصی خود را در رشته مهندسی منابع طبیعی - جنگلداری از دانشگاه تهران دریافت کرده است، درباره این طرح توضیح داد: جنگل‌های ایرانی- تورانی جایگاه ویژه‌ای در توسعه اقتصادی و زیست بومی کشور دارند و تضمین‌کننده بقا و پایداری آب و خاک کشور هستند. وی به تعریف گردشگری طبیعت پرداخت و افزود: گردشگری طبیعت به نوعی از انواع جهانگردی یا گردشگری اطلاق می‌شود که در آن طبیعت و محیط زیست برای گردشگر مقدم بر هرچیز دیگری است. از طرفی امروزه مشخص شده است که گردشگری طبیعت مهم‌ترین منبع کسب درآمد برای حفاظت از تنوع طبیعی محسوب می‌شود.

این محقق و پژوهشگر در ادامه بیان کرد: جنگل‌های نیمه‌انبوه تا تنک جنگل‌های ایرانی تورانی به‌دلیل آنکه بسیاری از تفرجگاه‌های طبیعی نظیر کوه، دره، رودخانه، آبشار، غار، دریاچه، چشمه، حیات وحش و پوشش گیاهی را در خود جای داده‌اند، اگر فرایند شناسایی و ناحیه‌بندی گردشگری طبیعی برای آن‌ها انجام شود، می‌توان برنامه‌ریزی بهینه‌ای برای استفاده از آن‌ها اعمال کرد.

وی اضافه کرد: هدف اصلی طرح‌های جنگلداری در این جنگل‌ها، بررسی موضوعات زیست بومی، اقتصادی و اجتماعی است و برای مدیریت صحیح این جنگل‌ها ضرورت دارد، طرح جامع و پویای جنگلداری چندمنظوره که پاسخگوی نیروهای پیشران باشد طراحی شود. به دلیل شرایط خاص اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جنگل‌های ایرانی تورانی، آسیب‌های شدیدی به این جنگل‌ها وارد شده است. مدیریت علمی در قالب طرح‌های جنگلداری در جنگل‌های ایرانی تورانی در چند دهه اخیر شروع شده و طرح‌های متعددی در این جنگل‌ها اجرا شده است. برای تحقق اهداف طرح‌های جنگلداری، باید جنگلداری مشارکتی و اجتماعی به‌کار گرفته شود. هدفی که این طرح در بلند مدت دنبال می‌کند علاوه بر حفاظت از جنگل‌ها، سوق دادن این جنگل‌ها با اجرای عملیات‌های پیش‌بینی شده در طرح به سمت پایداری جنگل و ایجاد جنگل متراکم و انبوه است.

بیات تصریح کرد: به‌طور کلی هدف اصلی از اجرای طرح‌های مدیریت منابع جنگلی و طرح‌های جنگلداری چندمنظوره در استان تهران و شهرستان‌های ورامین و پیشوا حفاظت و احیا جنگل‌ها، ارزیابی اثر جنگل‌کاری گز بر روی پوشش گیاهی همراه و خاک و در نهایت مشخص کردن مناطق مستعد گسترش گردشگری اقتصادی بوده‌است. این امر با تهیه نقشه‌های شکل زمین و تلفیق آن‌ها با نقشه‌های پوشش گیاهی و نوع خاک حاصل از کارهای میدانی و عرصه‌ای به دست آمد.

«تهیه طرح جنگلداری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی، توسعه گردشگری و ارزیابی اثرات جنگل‌کاری بر خاک و پوشش گیاهی در جنگل‌های سرخ گز و گز گل کوچک شهرستان‌های ورامین و پیشوا» عنوان طرح پژوهشی محمود بیات عضو هیئت‌علمی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور است که با حمایت بنیاد ملی علم ایران به پایان رسانده است.

جنگل‌ها به‌عنوان یکی از مخازن و گنجینه‌های زمین، همواره مورد توجه اقشار مختلف جامعه از جمله محققان بوده است. بنیاد ملی علم ایران هم به سبب اهمیت موضوع، از طرح‌های تحقیقاتی مرتبط با این حوزه حمایت کرده است.

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • ارائه طرح جنگلداری چندمنظوره توسط محقق ایرانی
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • منظور: ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است