Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، سرود زیبای «سلام فرمانده» با اجرای مداح اهل بیت(ع)، ابوذر روحی در استادیوم ۱۲۰ هزار نفری آزادی طنین انداز می شود و مخاطبش بچه های دهه ۹۰ اند. بچه هایی که نسلی را با رایانه و ظاهرا انواع بازی های جدید سر کرده اند، اما با این حضورشان در عصر پنجشنبه پنجم خرداد ۱۴۰۱ نشان دادند که برای دفاع از نظام سر از پا نمی شناسند و حفظ کیان کشور و هویت ملی و مذهبی، شاید هم اگر این عبارات را به این سنجیدگی نتوانند ادا کنند، برایشان در اولویت زندگی در ایران عزیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گذری کوتاه داریم به آنچه روز گذشته در استادیوم یکصد  هزار نفری آزادی گذشت.

سلام فرمانده

سلام فرمانده

سلام از این نسل غیور جامانده...

پرچم های کوچک در دستان کوچک

پرچم های کوچک در دستان کوچک دهه نودی ها بود. عصر پنجشنبه ورودی های ورزشگاه آزادی مملو از زن و مرد و پیر و جوانی بود که پسرها و دخترها و نوه هاشان را به ورزشگاه می آوردند، به دو نیت توامان: دعای جمعی و جمیع برای ظهور آقا امام زمان(عج) و بیعتی تازه برای بچه های دهه ۹۰ با رهبر انقلاب.

فروشندگان دوره گرد اطراف ورزشگاه برای اولین بار گلو پاره می کردند و جنسی که می خواستند بفروشند به فروش نمی رسید: اغلبشان شعر «سلام فرمانده» را روی کاغذهای مختلفی آماده کرده بودند؛ یکی شان شاکی بود از اینکه خریدار ندارد! اما چرا خریدار ندارد؟ بچه های نسل دهه ۹۰ و بعضاً ۸۰ که به ورزشگاه آمده بودند به دلیل سادگی و صمیمیت و صداقتی که در رگ این ریتم و سرود نهفته، اغلب، دست کم سطرهای مهم شعر را بلد بودند و نیازی نداشتند به بروشورهای رنگ و لعاب دار جلو ورزشگاه مراجعه کنند. در دستان کوچک بچه های دهه ۹۰ پرچم های کوچک ایران به درخششی دلچسب همچون آفتاب خرداد ماه می درخشید.

اینجا جا نیست!

اینجا جا نیست! این جمله ای است که هر چه به ساعت ۱۷ نزدیک تر می شویم از ورودی های طبقه دوم ورزشگاه یکصد و چند ده هزار نفری آزادی می شنویم. طبقه اول ورزشگاه که دیرگاهی است پر شده است. اما مردم حتی حاضرند پشت درها بایستند تا در این مراسم دسته جمعی شرکت کنند. بچه های دهه ۹۰ با رنگ و لباس های متنوع آمده اند. یکی کلاه نقابی به سر دارد. آن یکی لباس فرم ارتش جمهوری اسلامی ایران را پوشیده آن یکی چفیه انداخته و آن یکی با ظاهری آراسته همه حجابش را رعایت کرده است. شور و اشتیاق در آنها دیدنی است.

 ما خسته نمی شویم...

دو ساعت مراسم شاید تحملش برای بچه های دهه ۹۰ که بعضی وقت ها نمی توان یکجا نگهشان داشت، شاید سخت باشد اما باور کنید این ها که چیزی نیست، اگر پایش بیفتد با توجه به نوع تربیتی که در خانه و خانواده شده اند حاضرند ساعت ها تحمل کنند تا وقتِ یک صدا خواندن سرود زیبایی شود که از ته دلشان با فریاد می خوانند. گرچه دست اندرکاران مراسم تلاش کرده اند که برنامه مختص دهه نودی ها، قدری هم مفرح باشد اما این احتمال وجود دارد که هر چه به ساعت ۱۹ نزدیک شویم، آثار خستگی در چهره بچه ها نمایان شود. پس از پایان برنامه اما آثار هیچ گونه خستگی در چهره شان دیده نمی شود. سربازانی که برای انقلاب و اسلام تربیت خواهند شد، از هم اینک آبدیده می شوند... این ها که چیزی نیست... تازه اول عشق است!

کد خبر 679217

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بچه های دهه ۹۰ بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۷۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریاد و لبخند سردار سوژه رم شد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، سردار آزمون در لحظات باقی‌مانده از دیدار رم مقابل اودینزه که مجددا صورت گرفت و از دقیقه 73 به بعد برگزار شد، در جمع نفرات اصلی جالوروسی حضور یافت و در شب برتری مهم تیمش توانست عملکرد خوبی داشته باشد.

ستاره ایرانی رم در حالی در لحظات کوتاه مدت باقی‌مانده از بازی نیمه کاره جالوروسی و اودینزه در هفته سی و دوم سری آ ایتالیا به میدان رفت که در دقیقه 85 نزدیک بود با توپ‌ربایی از مدافع حریف گلزنی کند، اما فرار سریع و شوت محکم او را گلر حریف مهار کرد.

سردار آزمون که سه شب قبل در مسابقه مقابل بولونیا حضور تعویضی در زمین داشت و موفق به گلزنی شد، امیدوار بود در دومین بازی پیاپی برابر اودینزه هم این کار را انجام بدهد که گلر حریف مانع او شد ولی با این وجود عملکرد موثری ارائه داد.

تیم رم که پیش از شروع مجدد بازی و در مسابقه‌ی قبلی برابر اودینزه به تساوی یک بر یک رسیده بود، با فشار حملات خود موفق به گلزنی در دقیقه 5+90 روی ارسال پائولو دیبالا از جناح چپ و ضربه سر بریان کریستانه شد تا سردار آزمون که مقابل تیرک دوم جای‌گیری داشت، فریاد شادی سر بدهد.

فریاد سردار آزمون در لحظه گل لحظه آخری و برتری دو بر یک رم مقابل اودینزه و نحوه شادی او پس از این دیدار سوژه صفحات مجازی رسمی جالوروسی شده و دو عکس او جلب توجه زیادی می‌کند.

دیگر خبرها

  • استقبال شاعر «سلام فرمانده» از غزل رهبر انقلاب
  • شاعر سلام فرمانده به استقبال غزل رهبر انقلاب رفت
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • ببینید | خون‌شوری از کوچه‌ها
  • سردار رادان : چشم مردم وقتی به بی حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود/ ما باید از مادران آینده صیانت کنیم
  • ای وای از عشق ؛ عرفان طهماسبی
  • فریاد و لبخند سردار سوژه رم شد (عکس)
  • مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند
  • فیلم| فریاد‌های این زن به خاطر ۴۰۰ هزار تومان، مشهد را لرزاند
  • جانشین سپاه درباره احتمال ورود به خودروسازی : هرجا معظم له صلاح بدانند، ورود پیدا می‌کند