Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، اتابک جعفری روز جمعه در حاشیه آیین کلنگ زنی آغاز عملیات تکمیلی تصفیه خانه فاضلاب شهر گنبدکاووس به خبرنگاران اظهارداشت: در قالب جهاد آبرسانی به تعداد قابل توجهی روستای فاقد یا دارای کمبود آب آشامیدنی استان گلستان با جمعیت افزون بر ۴۰۰ هزار نفر آبرسانی خواهد شد.

به گفته وی امسال مبلغ ۶ هزار میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی گلستان اعتبار پیش بینی شد که تکمیل ۱۰ مجتمع آبرسانی بخشی از اقدامات در این حوزه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری در خصوص آبرسانی به روستاهای نوار مرزی گنبدکاووس اضافه کرد: برای آبرسانی به این روستاها از همه ظرفیت‌ها شرکت آب و فاضلاب، خرید تضمینی آب و  در قالب جهاد آبرسانی استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: در مناطق مرزی گنبدکاووس برخی منابع آب شور و لب شور داریم که برنامه ریزی لازم برای شیرین سازی آن با مشارکت بخش خصوصی انجام شده و انشاالله ظرف ۶ ماه آینده آب آشامیدنی مورد نیاز اهالی آن از طریق سه حلقه چاه آب حفر شده در اختیار آنها گذاشته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در خصوص تصفیه خانه فاضلاب گنبدکاووس گفت: تکمیل این تصفیه خانه تا پایان امسال به منظور تامین سه میلیون مترمکعب آب مورد نیاز کشاورزی و صنعت از محل بازچرخابی پساب انجام خواهد شد.

جعفری اضافه کرد: در مرحله نهایی حدود ۱۰ میلیون مترمکعب آب بازچرخابی شده از محل این تصفیه خانه برای مصارف کشاورزی، صنعتی، خدمات و فضای سبز تامین خواهد شد.

وی تصریح کرد: تکمیل مرحله نخست تصفیه خانه فاضلاب شهر گنبدکاووس هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تلاش وزارت نیرو تامین و تخصیص کامل آن جهت بهره برداری آن تا پایان امسال است.

به گزارش ایرنا، در این مراسم نائب رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردم گنبدکاووس و علی آباد کتول در مجلس، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان و فرماندار ویژه و برخی مدیران شهرستان گنبدکاووس حضور داشتند.

تصفیه خانه فاضلاب گنبدکاووس هم اکنون ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

برچسب‌ها گنبدکاووس تصفیه خانه گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس تصفیه خانه گلستان گنبدکاووس تصفیه خانه گلستان تصفیه خانه فاضلاب آب و فاضلاب خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۷۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام از آغاز نصب انشعابات آب در روستای سرپله آبدانان و بهره‌مندی جمعیتی بالغ بر ۱۲۰۰ نفر از نعمت آب شرب سالم و پایدار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد محمدی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت‌_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اتمام عملیات لوله‌گذاری شبکه توزیع آب این روستا به طول هفت کیلومتر، اکنون نصب انشعابات آب روستا آغاز شده است و تا چند روز آینده به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: این پروژه از محل پروژه‌های جهاد آبرسانی با همکاری آبفای استان و با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی سپاه استان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام تصریح کرد: همزمان با این اقدامات خط انتقالی به طول پنج کیلومتر برای انتقال آب از مخزن به روستا آغاز و به علت وجود معارض در مسیر کار متوقف شد.

محمدی اضافه کرد: با اتمام نصب انشعابات، شبکه آب روستا به خط انتقال قدیمی وصل می‌شود که امید می‌رود با رایزنی‌های صورت گرفته مشکل معارضان نیز رفع شود.

وی ادامه داد: با اتمام عملیات ۳۰۰ خانوار با جمعتی بالغ بر ۱۴۰۰ نفر، اهالی روستای سرپله شهرستان آبدانان از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های آبرسانی به‌ویژه در روستاها و مناطق محروم، گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه به تأمین آب شرب پایدار برای روستاها و شهرهای دچار تنش آبی دارد؛ بنابراین آبفای استان در تلاش است با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) کار آبرسانی شرب سالم و پایدار را برای مردم تأمین کند.

کد خبر 748308

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد