Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@00:46:33 GMT

انقلابی ماندن مهم تر از انقلابی بودن است

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۹۸۴۵۰

انقلابی ماندن مهم تر از انقلابی بودن است

به گزارش خبرگزاری فارس از بهارستان، حجت الاسلام محمود نورپور امام جمعه شهر گلستان در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین در مصلی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: در حکومت اسلامی، انقلابی ماندن مهم تر از انقلابی بودن است، چرا که بسیاری از  کسانی بودند که در همان اوایل انقلاب، انقلابی پرشور هم بودند ولی بعد از گذشت چندسال لغزیدند و انقلابی نماندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام نورپور با عرض تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع) به ابعاد و برکات وجودی آن حضرت اشاره کرد و افزود: امام صادق(ع) به عنوان شیخ الائمه که از همه ائمه دیگر عمر بیشتری نصیب ایشان شد ۶۵ سال عمر کردند و در دورانی که خلفای جور بنی امیه و بنی عباس باهم درگیر بودند، فرصتی طلایی برای آن تک سوار میدان علوم و غواص دریای معارف پیش آمد و سنگر تعلیم و تربیت را راه انداخت و ۴ هزار شاگرد و عالم در رشته های مختلف تربیت و تحویل جامعه داد و بیش از نیمی از احادیث و روایات انبیاء الهی و ائمه اطهار را توسط ایشان ثبت و روایات و نقل شده است.

خطیب نماز جمعه گلستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مقام معظم رهبری مجلس شورای اسلامی را از ارکان اصلی مدیریت کشور برشمردند، که نقش و جایگاه مهمی در کشور دارد و مجلس کنونی را مجددا  مجلس انقلابی خواندند.

وی با اشاره به شاخص های نماینده انقلابی، گفت: از دیدگاه مقام معظم رهبری شاخص هایی همچون ساده زیستی، اسیر تجملات نبودن، مسئولیت پذیری، مردمی بودن، داشتن روحیه تعامل و همکاری و انعطاف، پای بندی کامل به قانون باید حفظ و تقویت شوند.

امام جمعه گلستان افزود: البته این شاخص ها، چیزهایی است که باید در هر مسئول و کارگزار انقلابی وجود داشته باشد، همه  کارگزاران نظام جمهوری اسلامی، باید انقلابی و دارای این شاخص ها و اوصاف باشند، اگر کارگزار نظام اسلامی منصف به این شاخص ها نباشد، بودن او در بدنه  نظام جفا و خیانت است.

حجت السلام نورپور با اشاره برگزاری به کنگره ۴ هزار شهید روحانی که بمناسبت سالروز شهادت جانسوز رئیس مکتب جعفری امام صادق(ع) در قم برگزار شده بود، بیان کرد: روحانیت تشیع، مراجع معظم تقلید و حوزه های علمیه همواره در طول تاریخ مرزبان اندیشه اسلام ناب محمدی و حامی و مدافع حق و حقوق مردم عزیز بوده اند، سرشان بالای دار رفته ولی از عزت و کرامت مردم دفاع کرده اند.

وی ادامه داد: در طول دوران هشت سال دفاع مقدس حوزه های علمیه و طلاب جوان چه خوش درخشیدند، به عنوان فرمانده تیپ، گردان، گروهان، رزمی و تبلیغی نقش آفرین بودند، آمار بالای شهدای روحانیت نسبت به جمعیت سایر اقشار جامعه گواهی بر این مدعاست.

امام جمعه گلستان تصریح کرد: به تعبیر امام خمینی(ره) درود خدا و رسول خدا به شهدای روحانیت، آن حماسه سازان همیشه جاوید که رساله علمیه و عملیه خود را با شهادت و مرکب خون نوشتند و در هنگامه نبرد و جبهه جنگ، درس و بحث و زندگی دنیوی خود را رها کردند و به قافله مجاهدان پیوستند.

وی ضمن گرامیداشت سالروز ولادت کریمه اهل بیت(ع) حضرت معصومه(س) و روز دختر و آغاز دهه کرامت،گفت: حضرت معصومه (س) دختر امام، خواهر امام و عمه امام معصوم و شخصیتی است که زیارت نامه آن از امام معصوم صادر شده و چند امام معصوم از آن بانوی بزرگوار و زیارت قبر منورش به عظمت یاد کرده اند، در یک کلام حضرت معصومه(س) فاطمه زهرای دیگری است که مضجع شریفش به جهان و ایران اسلامی نورانیت می بخشد. 

خطیب نماز جمعه گلستان، گفت: برای دختران عزیز جامعه ما مایه افتخار است که سالروز تولد مفسر قرآن و مبلغ دین و دیانت کریمه آل الله حضرت فاطمه معصومه(س) را به عنوان روز دختر نامگذاری کرده اند، هم افتخار است و هم مسئولیت آور، اسلام عنایت ویژه ای روی دختران و تکریم آنان قائل است چرا که دختر برکت زندگی و رحمت و حسنه است.

حجت السلام نورپور با اشاره به فرمایشات پیامبر اکرم(ص) در توصیف دختران، خاطر نشان کرد: دختران چه فرزندان خوبی هستند مهربان، مددکار، اهل انس و الفت، با برکت و خوش تربیت و دلسوز و همدم های ارزشمندی هستد و دین سفارش کرده که هدیه و تحفه ای بخرید و به منزل ببرید ابتدا به دختران بدهید و با تلاش و تعلیمات دختران را با تبلیغات فاطمی بزرگ و آشنا کنیم.

انتهای پیام /۶۷۰۲۱

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه شهر گلستان جمعه گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۸۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید امام‌جمعه سمنان بر آموزش معلمان جدید‌الورود

امام‌جمعه سمنان بر لزوم آموزش مهارت‌های تقویتی به معلمان جدید‌الورود تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم  از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای بزرگ  حضرت امیرالمؤمنین (ع) این شهر اظهار داشت: معلمان افسران عرصه دانش هستند و نقش بسیار مهمی در ساختن آینده کشور دارند.

وی با اشاره به درپیش‌ بودن هفته گرامیداشت مقام معلم افزود: معلم از دیدگاه قرآن کریم جایگاه ویژه و والایی دارد و این نشان می‌دهد که چه نقش ارزنده‌ای در ساختن جامعه بر عهده دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر لزوم به‌روز بودن معلمان از نظر مهارت‌های معلمی خاطرنشان کرد: باید آموزش مهارت‌های تقویتی برای معلمان جدید‌الورود با اهتمام پیگیری شود؛ چراکه آینده کشور در گرو آموزش‌های معلمان به کودکان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی با اشاره به درپیش بودن روز جهانی کارگر خاطرنشان کرد: رسیدگی به کارگران همواره مدنظر و نباید محدود به یک روز یا یک هفته  که به این نام نامگذاری شده است، باشد و باید همواره مدنظر مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش مهم کارگران در تحقق شعار  امسال و اقتصاد مقاومتی گفت: رونق اجتماعی، رسیدن به رفاه نسبی و بر چیده‌شدن فقر از جامعه از رویکردهای مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسئولان در تحقق رونق اقتصادی است.

خطیب نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به توسعه رویکرد صهیونیسم ستیزی در افکار عمومی دنیا خاطرنشان کرد: شلیک موشک از سوی جمهوری اسلامی ایران به رژیم غاصب صهیونیستی، تظاهرات کشورهای مختلف در محکومیت رژیم کودک‌کش صهیونیستی با در دست داشتن تصویر رهبر معظم انقلاب و سردار حاج قاسم سلیمانی نشان از قدرت و نفوذ فرهنگی فراسرزمینی ایران است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی با اشاره به نفوذ فرهنگی بالای جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های فراسرزمینی گفت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج از کشور مهم است.

وی ساخت پالایشگاه‌های فراسرزمینی در ونزوئلا و ساخت چهار کشتی با توانانی حمل 750 هزار بشکه نفت، کشت فراسرزمینی به وسعت یک میلیون هکتار از اراضی دیگر کشورهای دنیا توسط جمهوری اسلامی ایران را از جمله افتخارات کشورمان برشمرد.

انتهای پیام/363

دیگر خبرها

  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • تأکید امام‌جمعه سمنان بر آموزش معلمان جدید‌الورود
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد