Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصرار صهیونیست‌ها از یکسو و تاکید مقاومت بر حمایت از قدس و مسجدالاقصی در آستانه برگزاری راهپیمایی تحریک آمیز صهیونیستها، شرایط را ملتهب کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روند تحولات میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی به گونه‌ای است که هر لحظه امکان شعله ور شدن اوضاع می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رای الیوم در این باره نوشت: شرایط برای انفجار اوضاع میان رژیم اشغالگر و گروه‌های مقاومت فلسطین غزه فراهم است. کابینه اسرائیل نفس‌های آخر خود را می‌کشد و احتمال دارد که دست به اقداماتی بزند.

کابینه رژیم صهیونیستی ممکن است که از راهپیمایی موسوم به پرچم برای حمله به غزه با هدف صدور بحرانهای این رژیم بهره برداری کند.

همچنین کابینه رژیم صهیونیستی به دنبال رساندن این پیام به اسرائیلی‌هاست که دولتش قوی است.

آنچه راهپیمایی موسوم به پرچم خوانده می‌شود به ویژه با توجه به ادامه هشدارها درباره عبور مسیر این راهپیمایی از باب العامود و محله اسلامی به سمت دیوار براق ، به انفجار اوضاع منجر خواهد شد.

با وجود هشدار جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) به سران رژیم صهیونیستی درباره هرگونه محاسبات اشتباه در قدس و مسجدالاقصی و تاکید حمایت قوی از قدس و مسجدالاقصی و حقوق ملت فلسطین، اما طرف دیگر همچنان خود را مهیای برگزاری این راهپیمایی می‌کند.

این تدارکات رژیم صهیونیستی با نشست فوری گروههای فلسطینی و اتاق عملیات مشترک در غزه روبرو شده است که در آن اعلام شد که مقاومت از دستاورد شمشیر قدس دست نخواهد کشید و اعلام آماده باش داده است.

تقویت حضور در مسجدالاقصی

در قدس نیروهای ملی و اسلامی در بیانیه ای بر ضرورت حضور قوی در مسجدالاقصی در صبح روز یکشنبه آینده و نیز در باب العامود و اطراف آن در هنگام عصر به منظور ممانعت از حضور شرکت کنندگان در راهپیمایی موسوم به پرچم به این مکان، تاکید کردند.

گروههای ملی و اسلامی از کسبه در منطقه قدیمی قدس و خارج آن خواستند که مغازه‌ها و مراکز تجاری خود را باز نگه دارند و از ساکنان قدس هم خواست که پرچم فلسطین را در همه جای شهر به اهتزاز درآورند.

همزمان نظامیان رژیم صهیونیستی دست به بازداشت گسترده در محله‌های قدس اشغالی زده‌اند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که مدت بازداشت برخی بازداشت شدگان تمدید شده است تا عصر روز یکشنبه آینده با پایان مراسم راهپیمایی پرچم صهیونیستها، آزاد شوند.

هدف از این اقدامات صهیونیستها از صحنه خارج کردن افراد موثر اجتماعی است که قبلا به مقابله با شهرک نشینان در مسجدالاقصی و قدس پرداخته‌اند.

«مازن الجعبری» تحلیلگر امور قدس درباره سناریوهای احتمالی در صورت اصرار مسئولان سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی برای عدم تغییر مسیر راهپیمایی پرچم گفت: اصرار بر عدم تن دادن به تهدیدات فلسطینی‌ها و عبور افراطی ها از باب العامود و محله اسلامی در بخش قدیمی قدس است.

وی افزود: این به چند دلیل است؛ احساس ناامیدی و سرخوردگی اسرائیلی از تحولات گذشته به ویژه در ماه رمضان و نیز تحولات که تشییع جنازه «شیرین ابوعاقله» و «ولید الشریف» رقم خورد که موقعیت تل آویو را در قدس متزلزل کرده است. همچنین علت دیگری که سبب می‌شود که کابینه اسرائیل بر عدم تغییر مسیر اصرار کند، احساس سرشکستگی در برابر اتهامات مخالفان و شهرک نشینان به ویژه پس از عملیات‌هایی که در داخل فلسطین کشته برجای گذاشت و از این رو می خواهد که این اعتراضات را خاموش کند.

این لجاجت سبب می‌شود رویارویی و جنگ جدید با غزه به ویژه در سایه ادامه تهدیدات از سوی گروه‌های مقاومت می‌شود.

الجعبری ادامه داد: مقاومت خواهان پایان معادله بازدارندگی  نیست که نبرد شمشیر قدس ایجاد کرده است. مقاومت نمی‌خواهد که وجهه آن در برابر فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس با نادیده گرفتن واکنش به راهپیمایی پرچم خدشه دار شود.

این تحلیلگر فلسطیینی گفت: سناریوی دیگر، تلاش برای کاهش خشم فلسطینی از طریق اجازه دادن به شمار اندکی از شهرک نشینان برای شرکت در این راهپیمایی است به طوری که از 500 نفر فراتر نرود و نیروهای زیادی آنها را حمایت کنند تا بدون درگیری با فلسطینی‌ها به دیوار براق برسند.

بر اساس تدارکات انجام شده قرار است که حدود هشت هزار صهیونیست از باب العامود وارد بخش قدیمی شوند.

الجعبری گفت: سناریوی دیگر این است که مقاومت فلسطین در غزه واکنش محدودی با شلیک موشک به اطراف غزه انجام دهد و اسرائیل هم واکنش محدود نشان دهد. روند تحولات از صبح یکشنبه تا عصر آن روز ماهیت واکنش طرف فلسطینی را مشخص خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار فلسطین اخبار فلسطین رژیم صهیونیستی باب العامود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۸۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروش علویان در جمعه خشم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌نمازگزاران جمعه در شهرستان‌های مختلف استان امروز پس از اقامه نماز وحدت بخش جمعه در حمایت از مردم مظلوم غزه راهپیمایی کردند و فریاد محکومیت جنایت اسرائیل سردادند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دیروز برای حمایت از مقاومت فلسطین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مردم ایران اسلامی در استمرار راهپیمایی جمعه‌های خشم و انزجار، هفتم اردیبهشت بعد از اقامه نمازجمعه با حضور گسترده خود ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار، حمایت همه جانبه خود را از مردم فلسطین تا آزادی قدس شریف فریاد می‌زنند.

راهپیمایی مردم ساری از مصلی امام خمینی (ره) این شهر به سمت میدان ساعت برگزار شد.

نمازگزاران ساروی در این راهپیمایی با در دست داشتن تصاویری از امام خمینی (ره) ، رهبر معظم انقلاب و پرچم فلسطین با مشت‌های گره کرده، فریاد الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس و مرگ بر ضد ولایت فقیه سر دادند و از مردم مظلوم غزه حمایت کردند.


گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهر پارسال برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند و غزه قلب خونین جهان، رژیم صهیونیستی و حامیان غربی این رژیم را با مقاومت و ایستادگی به مصاف طلبیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راهپیمایی در کشورهای عربی و غربی در حمایت از غزه
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه خشم
  • خروش علویان در جمعه خشم
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • دشمن صهیونیستی بیمارستان‌های نوار غزه را به گورهای دسته جمعی تبدیل کرده است
  • بیانیه ۱۷ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه
  • هدف قرار گرفتن نظامیان صهیونیست به دست تک تیراندازهای مقاومت
  • نسل کشی صهیونیست ها همه جامعه فلسطین در غزه را هدف قرار داده است
  • حماس: عملیات «وعده صادق» یک پاسخ راهبردی به اشغالگران بود