Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام «صادق صالحی» در خطبه های نمازجمعه این هفته قصرشیرین در آستانه سالروز رحلت جانگداز امام خمینی (ره)، افزود: جذابیت های شخصیتی و اصول امام آن قدر قوی بود که توانست قشرهای مختلف مردم و به خصوص جوان‌ها را وارد میدان کنند که برخی از این جذابیت ها مربوط به خود شخص ایشان بود و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دارای یک شخصیت قوی، بسیار مستحکم و دارای قدرت ایستادگی در مقابل سختی ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: سه باور مهم به امام جماران قاطعیت، شجاعت و استقامت می داد که این شامل باور به خدا، باور به مردم و باور به خود بود که  در وجود امام وجود داشت و در تمامی تصمیم گیرهای امام و در همه حرکت های ایشان خود را به معنای واقعی کلمه نشان می داد.

وی ادامه داد: شاخص های شخصیتی امام خمینی(ره) بهترین و برجسته ترین شاخص هاست، رفتار امام و گفتار امام را نباید انکار کرد یا مخفی نگه داشت و یا کمرنگ و پنهان کرد چون امام راحل خود با صریح ترین بیان ها و روشن ترین الفاظ و کلمات آن را بیان می‌کرد.

خطیب جمعه قصرشیرین گفت: این شجره طیبه ای را که امام بزرگوار غرس کرد، خدای متعال برکت بخشید و شاخ  آن را این چنین گسترده کرد که همه باید آن را حفظ کنیم، هم مسوولان و هم آحاد مردم و نخبگان سیاسی باید از آن صیانت کنند.

حجت الاسلام صالحی گفت: محور همه اصول و قواعد کار امام بزرگوار از ۲ چیز خلاصه می‌شد اسلام و مردم؛ اعتقاد به مردم را هم امام بزرگوار از اسلام گرفت، از این رو امام بزرگوار محور کار را اسلام و مردم قرار داد.

وی در ادامه با اشاره به حادثه ریزش برج متروپل آبادان که چندین کشته و زخمی و مفقودی و ایجاد فضای نامناسب در شهر آبادان بر جای گذاشت، گفت: این نتیجه عملکرد ناصحیح مالکان و سازندگان این برج است که بدون کارشناسی دقیق و احتمالاً طبق اسناد موجود با وجود مشکلات فنی این ساختمان آن را افتتاح کردند که  وزیر کشور و معاون اقتصادی رییس جمهور برای بازدید از محل حادثه به آبادان سفر کردند و رهبر معظم انقلاب درپی این حادثه در پیامی با تسلیت حادثه به مصیبت دیدگان زمان سرعت عمل برای کاستن از تلفات را دستور دادندو فرموند مقصران حادثه مورد پیگرد و مجازات قرار بگیرند تا از تکرار این حوادث در کشور جلوگیری شود.

خطیب جمعه قصرشیرین در ادامه با اشاره به پویش سلام فرمانده گفت: سلام فرمانده نشان از یک کار فرهنگی با پشتوانه علمی و معنوی است و امروز سرود سلام فرمانده تبدیل به یک همکاری و همدلی شده است که با عصبانیت و نگرانی و ناراحتی شبکه های فارسی زبان در خارج از ایران همراه شده که این همدلی ملی را تحمل نکردند.

 قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت ۱۸۶کیلومتر مرز با عراق دارد.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران قصرشیرین خطبه ها امام خمینی آبادان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران قصرشیرین خطبه ها انقلاب اسلامی ایران قصرشیرین خطبه ها امام خمینی آبادان امام بزرگوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۸۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند و باید از ظرفیت نظام تعلیم و تربیت بیش از این استفاده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی عصر یکشنبه در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم و جمعی از کارگران و نیروهای عقیدتی، سیاسی سپاه در اردبیل، اظهار داشت: عزت، استقلال و عظمت یک کشور مرهون تحولات علمی است؛ چرا که علم سلطان است و مبدأ تغییر و تحول در جامعه به شمار می‌رود.

وی ضرورت بها دادن به نظام تعلیم و تربیت را با توجه به نقش تأثیرگذار آن در تربیت نخبگان و نیروهای کارآمد جامعه یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه محور و اساس تحول و توسعه نیروی انسانی است، باید به نظام آموزش و پرورش بها داده شود تا بهترین و خلاق‌‌ترین نیروها در این مجموعه پرورش یافته و تحویل جامعه دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: معلم خیر و نیک، معلم سرشار از برکت برای جامعه و حرکت پیشرونده آن است و باید همه قدر این نیروهای ارزشی را بدانیم و در کنار آنها به تربیت و تعالی نسل آینده کمک کنیم.

عاملی جامعه، خانواده و مدرسه را سه ضلع اصلی اصول و مبانی تربیتی و تحقق نظام تعلیم و تربیت شایسته و برازنده نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: باید در مسیر توسعه و پیشرفت قدر این ذخایر ارزشمند را بدانیم و در حل مشکلات معیشتی و اقتصادی معلمان تلاشی جدی‌تر انجام شود.

وی به نقش و جایگاه کارگران در تحقق شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و ادامه داد: کارگران عنصر اصلی در تحقق این شعار هستند و باید به تقدس کار و درآمد حاصل از کار شایسته و کسب روزی حلال بهای بیشتری داده شود.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کارگران در حقیقت چرخ‌های توسعه کشور را با تلاش شبانه‌روزی خود می‌چرخانند و باید این نیروها مورد ارزش و تکریم بیشتری قرار گیرند.

عاملی، همچنین هفته عقیدتی، سیاسی سپاه را به تلاشگران گمنام این عرصه تبریک گفت و اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این نهاد ارزشی شکل گرفت تا بهترین نیروها در مسیر تربیت ارزشی و آسمانی قرار گرفته و بتوان تحولات خوبی را در مجموعه سپاه پاسداران و عظمت تحولی آن ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بیان کرد: عقیدتی، سیاسی سپاه در حقیقت کانون اصلی و مرکزیت حرکت تحولی این مجموعه به شمار می‌رود و باید مخلص‌ترین نیروها در این نهاد به‌کارگیری شود.

انتهای پیام/131/

دیگر خبرها

  • ۱ فوتی و ۱ مصدوم در برخورد پراید با کامیون در محور قصرشیرین به سرپل‌ذهاب
  • عقیده سالم در افراد، جامعه سالم به دنبال دارد
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان
  • باور به سوددهی «دلالی» علی‌رغم حمایت فرهنگ عمومی از کار مولد
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند