Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه استان هرمزگان بر لزوم انقلابی ماندن مردم جامعه تاکید و اظهار کردند: بسیاری از افراد سوپر انقلابی در طول این سال‌ها از قطار انقلاب پیاده شدند که این باید برای همه اهالی جبهه انقلاب درس و عبرت باشد ، باید توجه کنیم که انقلابی ماندن از انقلابی بودن مهم‌تر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور مردم ولایتمدار هرمزگانی در سراسر شهرستان های استان هرمزگان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند استفاده از نیروهای انسانی استان هرمزگان در صنایع کند است/ تحرکات اسرائیل از سر استیصال و بیچارگی است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه که با حضور پر شور مردم بندرعباس برگزار شد، اظهارداشت: برای اینکه سپری در مقابل تمام شیاطینی که در تلاش برای دور کردن انسان‌های مومن از مسیر هستند داشته باشین نیازمند تقوا هستیم.

وی، با اشاره به سلسه بحث‌های آسیب‌های اجتماعی خبطه‌های نماز جمعه، عنوان کرد: خودآرایی یکی از عوامل بروز روابط افسار گسیخته میان دختران و پسران است.

امام جمعه بندرعباس، با ذکر این نکته که خودآرایی دارای دو جنبه پسندیده و غیر قابل قبول است، تصریح کرد: اسلام به خودآرایی مثبت، زینت و زیبایی عنایت ویژه‌ای دارد. خداوند متعال خود زیباست و زیبایی را دوست دارد و آیات و روایات زیادی در خصوص زیبایی وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، ابراز کرد: پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند: «برای زنان مومن که به خداوند و روز قیامت ایمان دارند، جایز نیست که زینت و آرایش خود را ترک کنند حتی برای مردگان. مگر به اندازه ۳ روز». این روایت نشان دهنده نوع نگاه اسلام به زیبایی است.

وی، با بیان این نکته که اسلام با خود آرایی مخالف نیست بلکه به دنبال تنظیم روابط است، خاطرنشان کرد: زنانی که خود را برای مردان نامحرم و بیرون از خانه زیبا می‌کند و زیبایی‌های خود را نشان می‌دهد، در اسلام مورد نکوهش قرار گرفته است.

توجه به تقویت روابط با همسایگان درآمدهای اقتصادی کشور را افزایش داده است

امام جمعه بندرعباس، با اشاره به سفر رئیس جمهور به عمان، تشریح کرد: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به همسایگان دارد. خوشبختانه درآمدهای کشور نیز به واسطه تقویت ارتباطات با همسایگان افزایش پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که ۱۵ کشور در همسایگی ایران قرار دارند، بیان کرد: در گذشته در بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی کشورهای همسایه غعلت می‌شد اما سفر اخیر رئیس جمهور نشان دهنده سیاست دولت در این زمینه است.

وی، ضمن تاکید بر این نکته که امنیت منطقه با همکاری کشورهای خود منطقه تامین خواهد شد، عنوان کرد: اجازه نخواهیم داد که منطقه به حیات خلوت صهیونیست‌ها تبدیل شود.

تحرکات اسرائیل از سر استیصال و بیچارگی است

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: امروزها شاهد تحرکاتی از جانب صهیونیست‌ها هستیم. نکته اصلی این است که آیا این تحرکات از سر استیصال یا بدبختی آن‌ها است یا به دنبال تحرک فعال هستند. واقعیت این است که اقدامات اخیر صهیونیست‌ها در انجام ترور ایرانیان و موشک‌باران منطقه زینبیه در سوریه با هدف تحریک نیروهای مقاومت انجام شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده ابراز کرد: صهیونیست‌ها درمانده شده‌اند؛ نگرانی دارند که جریان مقاومت و سوریه منطقه جولان را پس بگیرند به همین جهت تحرکاتی را آغاز کرده‌اند. جریان مقاومت هیچگاه تحت تاثیر فضای دشمن قرار نخواهد گرفت.

روند استفاده از نیروهای انسانی استان هرمزگان در صنایع کند است

وی، خطاب به صنایع مستقر در استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: بارها و بارها در خصوص استفاده از نیروهای بومی از مدیران صنایع در جلسات و بازدیدهای مختلف مطالبه کرده‌ام و تذکرات لازم را هم ارائه داده‌ام. خوشبختانه روند خوبی شکل گرفته اما کند است.

امام جمعه بندرعباس، تشریح کرد: توجه ویژه به نخبگان و افرادی که در حوزه‌های نخبگانی در حال فعالیت هستند باید در نقطه‌ای به صنعت اتصال پیدا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده افزود: به صنایع مستقر در استان هرمزگان توصیه می‌کنم که توجه ویژه‌ای به نیروهای نخبه هرمزگانی داشته باشند؛ چراکه اگر زمینه استفاده از نخبگان فراهم نشود، دشمنان طمع می‌کنند و باید جلوی طمع دشمنان را گرفت.

وی عنوان کرد: در صورت به‌کارگیری استفاده از جامعه نخبگانی، چرخ صنایع رونق خواهد گرفت و نخبگان نیز خلاقیت خود در حوزه صنعت را ارائه می‌کند.

با خاطیان حادثه آبادان برخورد شود

امام جمعه بندرعباس، ضمن بیان تسلیت به مردم آبادان، تصریح کرد: وظیفه حاکمیت این است که با تمام خاطیان چه بخش حقوقی و چه بخش حقیقی دخیل در حادثه آبادان برخورد شود و این خواسته اول ما محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با بیان این نکته که ۱۰۰ ساختمان بلند مرتبه در معرض خطر و آسیب قرار دارد، ابراز کرد: ساختمان‌های بلند مرتبه‌ای که ساخته می‌شوند در معرض آسیب قرار دارند. علاج واقعه را باید قبل از وقوع کرد و به ساختمان‌هایی که در معرض خطر قرار دارند باید تذکر داده شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام افرادی که در این زمینه مسئولیت دارند از جمله شهرداری و نظام مهندسی باید توجه کنند با جان و مال مردم بازی نکنند. استفاده نادرست از مصالح و تجهیزات به جامعه آسیب جدی وارد میکند که باید مراقبت جدی در دستور کار باشد.

انقلابی ماندن از انقلابی بودن مهم‌تر است

حجت الاسلام والمسلمین محمد بارانی امام جمعه شهرستان پارسیان در اجتماع نمازگزاران جمعه در مصلی امام خامنه ای این شهرستان با تشکر و قدردانی از تلاش ها و خدمات نمایندگان محترم مجلس و خصوصا نماینده مردم شریف غرب استان ؛ضمن گرامیداشت هفته مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی از ارکان اصلی مدیریت کشور؛ و مهمترین رکن قانون گذاری و نماد مردم سالاری دینی در نظام اسلامی است لذا جایگاه مجلس رفیع و مهم است .

وی به دیدار اخیر نمایندگان با رهبر انقلاب اشاره کرده و با بیان اینکه مجلس فعلی با شعارها و جهت گیری انقلابی بر روی کار آمد گفت: بسیاری از افراد سوپر انقلابی در طول این سالها از قطار انقلاب پیاده شدند که این باید برای همه اهالی جبهه انقلاب درس و عبرت باشد  لذا باید توجه کنیم که انقلابی ماندن از انقلابی بودن مهمتر است

حجت الاسلام بارانی مکتب امامین انقلاب را بهترین شاخص برای نماینده انقلابی معرفی کرده و تصریح کرد: ساده زیستی؛ دوری از تجملات؛ امانت داری ؛ مسئولیت پذیری؛ مردمی بودن ؛ پیگیری حل مشکلات اساسی کشور؛ پرهیز از فساد و تبعیض ؛ پایبندی به قانون اساسی و…‌… از شاخص های مهم انقلابی گری در مکتب امامین انقلاب است که در راس همه اینها ولایت مداری و عمل به دستورات و توصیه های ولی فقیه به عنوان امام و راهبر جامعه اسلامی قرار دارد .

خطیب نماز جمعه شهرستان پارسیان با اظهار تاسف از دلخوری و عمل نکردن  برخی نمایندگان به توصیه رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر حکیم انقلاب در سالهای اخیر همواره به عدم دخالت قوا در امور یکدیگر و عدم دخالت نمایندگان در انتصابات دولتی تذکر داده اند و انقلابی بودن حکم میکند که دیگر شاهد این کار غلط و نادرست نباشیم اما متاسفانه گاها خلاف این مشاهده میشود که خیلی بد است

وی افزود: البته دخالت با مشورت تفاوت دارد و دولت محترم مناسب است که با دلسوزان مناطق که نمایندگان نیز شامل این جمع میشوند مشورت کنند اما سپردن اختیار کامل انتصابات و اصرار بر  انتصاب نیرویی خاص کاری اشتباه است لذا از نهادهای نظارتی ؛کمیسیون نظارت بر رفتار نمایندگان ؛ و دفاتر نظارت شورای نگهبان و مطالبه گران جوان میخواهیم به طور جدی این تذکر حکیمانه رهبر عالیقدر را پیگیری کنند و در درجه اول از خود نمایندگان مومن  وانقلابی انتظار است که این رویه غلط را اصلاح کنند .

امام جمعه شهرستان پارسیان با اشاره به مطالبات شهروندان ساکن در مجتمع های مهر و عرش گفت: مردم شریف این منطقه مطالباتی در حوزه خدمات شهری ؛راه دسترسی؛برق و آنتن دهی و اینترنت همراه دارند که علی رغم بازدید میدانی و  وعده های مسئولین هنوز عملی نشده است و انتظار است با همت و عزم جهادی هر چه زودتر مشکلات این مردم عزیز مرتفع گردد

رییس شورای فرهنگ عمومی پارسیان با اشاره به روز جهانی بدون دخانیات گفت: این شعار قشنگی است اما متاسفانه همین سازمان های بین المللی و کشورهای اروپایی که چنین شعار جذابی سر می دهند خودشان بیشترین سرمایه گذاری و صادرات را به کشورهای جهان سوم دارند و مثل همیشه و سایر موضوعات مانند حقوق بشر؛مبارزه با تروریسم و عدم اشاعه سلاح هسته ای و…. تناقضات رفتاری آنها قابل مشاهده است

وی با تجلیل از اهالی  روستای میلکی پارسیان به عنوان روستای بدون دخانیات گفت: از صداوسیما ؛رسانه ها و مطالبه گران مردمی میخواهم به این موضوع ورود کنند تا با فرهنگ سازی به سمت شهرستان بدون دخانیات حرکت کنیم

حجت الاسلام بارانی با تبریک سالروز میلاد حضرت معصومه و روز دختر گفت: در شان و منزلت این بانوی بزرگوار همین بس که زیارت نامه ایشان از معصوم صادر شده و در آن سلام بر این بانوی بزرگوار هم‌ عرض با سلام دادن به انبیا و ائمه هدی علیهم السلام است و در روز قیامتی که همه حیران و گرفتار هستند به برکت عصمت عملی به ایشان مقام شفاعت عنایت شده است.

احداث درمانگاه تأمین اجتماعی، مطالبه مردم حاجی آباد است

حجت الاسلام ابراهیم شریفی امام جمعه شهرستان حاجی‌آباد در خطبه های نماز جمعه هفته جاری اظهار کرد: فرو ریختن ساختمان ده طبقه در آبادان که منجر به کشته و مجروح شدن ده ها نفر از هم وطنان عزیزمان گردید را به مردم صبور و نجیب آبادان و خوزستان تسلیت گفته و مطلب را متذکر می شوم مسئولان استان خوزستان و دستگاههای ذی ربط با عوامل مختلف کم کارهای فاجعه بار برخورد قانونی و قاطعانه کنند و کلیه عوامل مختلف شهرسازی با برنامه ریزی پیشگیرانه خود خصوصا در ساختمان های بلند مرتبه از تکرار این گونه حوادث مصیبت بار جلوگیری کنند.

حجت الاسلام شریفی ضمن تشکر و قدردانی از سفر دکتر مومنی مدیر درمان تأمین اجتماعی هرمزگان به شهرستان حاجی آباد افزود: با توجه به فقدان درمانگاه تأمین اجتماعی در شهرستان و قرار گرفتن شهرستان کنار جاده ترانزیتی و دروازه ورودی استان هرمزگان و مراجعه مراجعین و بیماران غیر بومی، یکی از مطالبات به حق و جدی و مکرر مردم شهرستان احداث درمانگاه تأمین اجتماعی است که امیدواریم هر چه زودتر محقق و خواسته مردم برآورده شود.

وی در ادامه یادآور شد:از همه عوامل برگزار کننده رزمایش انقلابی بازخوانی سرود فاخر سلام فرمانده تشکر میکنم. این نکته قابل تأمل و توجه است در این امواج و گرداب های سهمگین فرهنگی و فضای مجازی و موسیقی اگر یک کار هنری خلّاق ،فاخر، جذاب هم فهم تولید گردد و لو با خمیر مایه انقلابی و مذهبی ،نه فقط در کشور ما بلکه در سایر کشورها در میان زنان، مردان، کودکان و نوجوانان جای خود را باز می کند و نقش آفرین می شود و تأثیر خود را می گذارد و همین مسئله است که دشمنان ما را ناراحت و عصبانی کرده است. آنچه در این زمان ضرورت دارد و باید با جدیت دنبال شود تولید چنین محصولات فرهنگی درجه یک است در همه زمینه ها.

امام جمعه شهرستان حاجی‌آباد تصریح کرد: آسیب ناهنجار استعمال دخانیات فقط در حوزه سلامت و درمان و هزینه های تحمیلی آن نیست . این معضل آسیبی چند ضلعی است و علاوه بر اضلاع سلامت جسمی و روحی ، ابعاد فرهنگی ،اجتماعی، اقتصادی و معیشتی خانواده ها را نیز به شدت مورد آسیب و تهدید جدی قرار می دهد.

حجت الاسلام شریفی خاطرنشان کرد: در کشور ما قوانین کنترل و مبارزه با دخانیات وجود دارد اما به شکل کامل اجرا نمی شود ،باید هر ساله ۱۰درصد افزایش قیمت از طریق مالیات داشته باشیم و مثل این قانون هرگونه تبلیغ مستقیم و غیر مستقیم مواد دخانی ممنوع است و همچنین ممنوعیت خرید و فروش مواد دخانی توسط افراد زیر ۱۸سال و در محدوده صد متری مدارس و آموزشگاه ها  نیز اعمال شود.

جوانان غیور ایران اسلامی در زمان مناسب پاسخ قطعی به رژیم اسرائیل خواهند داد

حجت الاسلام و المسلمین محسن ابراهیمی خطیب جمعه مردم شهرستان میناب در خطبه امروز ششم خرداد ماه گفت: هدف خداوند از خلقت انسان عبث و بیهوده نیست ؛ انسان با انتخاب مسیر درست و صحیح سعادت دنیا و آخرت باید در همین دنیا کسب کند و خلقت انسان هدفمند است.

وی با بیان اینکه بعد از مرگ پرونده انسان بسته‌ نشده و در سرای آخرت باید پاسخگوی اعمال و رفتار خود باشیم، گفت: مرگ دور از انسان نیست بنابراین باید مراقب اعمالمان باشیم تا برای آخرت توشه مناسبی برداریم.

خطیب جمعه شهرستان میناب دیوار پندارگرایانه را مانع رسیدن انسان به مسیر ترقی و سعادت دانست و افزود: انسان اگر مسیر الی الله را انتخاب نکند از قرب الی الله باز می مانند و در توهم و پندار خودشان غرق می شود.

امام جمعه میناب با اشاره به ضرر و زیان دخانیت در جامعه گفت: آرزو می کنیم روزی شاهد این باشیم که قلیان و سیگار از میناب رخ بربندد و شهرستانی به دور از خطرات دخانیات داشته باشیم.

وی با اشاره به سیره ائمه اطهار گفت: ائمه سیاست مداران بزرگی بودند با زیرکی و قداست خودشان به دنبال هدایت مردم جامعه زمان خودشان بودند.

ابراهیمی تاکید: اهل‌بیت(ع) سبک زندگی ما را به خوبی بیان کرده‌اند که ما باید آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم چراکه زندگی هر انسانی در گروی اعمالش است.

با اشاره به اقدامات تحریک آمیز صهیونیستی در هفته گذشته در خارج کشور و داخل کشور گفت:
امروز دشمنان نظام جمهوری اسلامی به دنبال این هستند که بین قشرهای مختلف جامعه شکاف و جدایی و  اختلاف ایجاد کنند چون به این وسیله می توانند به کشور نفوذ کرده و سیاست های شوم خود را دنبال کنند.

امام جمعه میناب تاکید کرد: ما احساسی عمل نمی‌کنیم دشمن بداند در آینده نزدیک جمهوری اسلامی و مردم غیور ایران اسلامی در زمان و مکان مناسب پاسخ قطعی و حتمی به رژیم اسرائیل خواهند داد.

دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات دولت یک رویه غلط است/ خاک خوردگی دو ساله دستگاه سی تی اسکن بیمارستان بندر خمیر

حجت الاسلام و المسلمین شعیب صالحی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خمیر، با ذکر یک دغدغه مهم مردم و مسئولان اجرایی در کلام رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد : دخالت مجلسیان در انتصابات دولت یه رویه غلط است و گاها سبب اعمال فشار می شود باید به دولت فرصت داد تا نیروهای خود را مستقر کند .

وی با بیان اینکه اجازه بدهید دولت مستقل عمل کند، افزود : مردم به قصد اصلاح و در نظر گرفتن مصلحت جامعه و دفع مشکلات به شما رای دادند نه اینکه شما این را اهرمی برای تحمیل اهداف خود قرار دهید
.
خظیب جمعه خمیر گفت : همتی بر ساختار اداری و اجرایی معیوب شهرستان دیده نمی شود و بارها مطالبه داشته ایم اما کمتر همتی برای اصلاح آن از شهرستان مشاهده می شود و نیاز فوری به اصلاح ساختار اداری شهرستان نیاز است .

حجت الاسلام صالحی عنوان کرد : به چه علتی باید مردم به زحمت بیفتند که فلان رئیس اداره مسئول چند شهرستان است و احیانا اصلا در شهرستان اداره مورد نیاز وجود ندارد .معنا ندارد یک مومنی از فلان روستا دور افتاده ما برای رفع مشکلی که احیانا دارد به مرکز شهرستان می آید حواله به فلان شهرستان یا مرکز استان داده شود.

وی با بیان اینکه مکررا تذکر داده ایم مسئولان به دنبال تامین استقلال ادرات باشند، افزود : حق مردم این نیست که تنها بیمارستان شهرستان دستگاه سی تی اسکن او قریب به دو سال خاک می خورد و ما شاهد این خسارت باشیم.

حفظ شعائر دین از ضروریات دین اسلام است

امام جمعه شهرستان خمیر گفت : تعظیم شعائر دین در مناسبت های مختلف به منظور ترویج معارف تاکید شده است . اما مع الاسف در ایام شهادت امام صادق علیه السلام در شهرستان شاهد یک هنجار شکنی قرار گرفتیم اینکه در شب شهادت مجلس عروسی گرفته شود و صدای آواز تا صبح مردم منطقه را آزار بدهد نشانه کم کاری مسئولان است .

وی خاطرنشان کرد : آن مسئولی که گمان می کند این جا شهری از شهرهای کشور حاشیه خلیج فارس است حق مسئولیت گرفتن در ساختار نظام اسلامی ندارد .

شهدا ارزشمندترین سرمایه های نظام و انقلاب هستند/ روحیه جهادی عامل پیش برد کارهاست

 حجت الاسلام و المسلمین مهدی دری در خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه ظهر امروز رودان با اشاره فضائل امام صادق علیه السلام گفت: علمای اهل سنت هم  نیز خوش رویی، اخلاق نیک و عالم به تمام امور را از ویژگی های آن امام می دانند که باید سرلوحه هر شیعه ای باشد و ایشان آغاز گر نهضت علمی بزرگی در جهان اسلام بودند و تشیع، مدیون زحمات علمی و اخلاقی امام صادق(ع) است.

وی در ادامه با اشاره تشییع پیکر مطهر شهید گمنام در رودان افزود: متوجه باشیم که این نظام و انقلاب بهای با ارزشی همچون این شهدا داده است و باید در همه حال پشتیبان انقلاب باشیم و این شهدا عزیز با ارزش ترین سرمایه که جانشان بود در راه نظام و انقلاب فدا کردند و امروز نباید کاری کنیم که دشمنان ما خوشحال شوند.

امام جمعه رودان تاکید کرد: شهدا مخلصانه خود را در راه خداوند و اسلام فدا کردند و امروز حتی هیچ نام و نشانی هم از بسیاری از آنها وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین دری در ادامه با اشاره به حادثه متروپل آبادان گفت: این حادثه، حادثه سنگینی است و باید از آن درس گرفت و مسئولان امر  باید با نهایت دقت به وظیفه خود عمل کنند و این کوتاهی هاست که اینچنین پیامدها ناگواری را در پی دارد و بهانه ایی نیز بدست دشمنان می دهیم.

وی در ادامه با اشاره  به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس گفت: ایشان فتح خرمشهر را تغییر معادله بزرگ دانستند که جنگ را دگرگون کرد و به فرموده معظم له باید با روحیه جهادی برای پیش برد کارها در کنار اخلاص، توکل و از خودگذشتگی عمل کرد.

امام جمعه رودان سفر ریاست جمهور به عمان را نیز موحب ایجاد وحدت جمهوری اسلامی با همسایه ها و پیشگیری از نفوذ صهیونیست هام در کشورهای عربی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین دری  با اشاره به در پیش بودن میلاد حضرت معصومه سلام الله علیه خاطر نشان کرد: این روز به عنوان روز دختر نامگذاری شده است و باید در این روز الگوهای واقعی برای دختران ایران اسلامی معرفی شوند تا الگوهای خارجی جایگزین نشوند، بهترین الگو یک دختر مسلمان ائمه بزرگوار و ادامه دادن راه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیه است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: انقلابی ماندن از انقلابی بودن مهم حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده حجت الاسلام و المسلمین امام جمعه بندرعباس امام جمعه شهرستان استان هرمزگان تأمین اجتماعی نماز جمعه سر استیصال صهیونیست ها حاجی آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۹۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم الهدی : در بحث حجاب ، نمی شود مردم تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در خصوص بحث حجاب گفت: اگر مردم بخواهند یک گوشه بنشینند، تماشاچی باشند و بگویند آقای خطیب نماز جمعه، آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! برادران و خواهران، جهت گیری انقلاب در جامعه ما با میدان داری مردم محقق می‌شود.
 
به گزارش انتخاب؛ حجت الاسلام سید احمد علم الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به ابعاد فرهنگی و دستاوردهای گسترده عملیات وعده صادق اظهار کرد: این روزها نقل هر محفل و مجلسی، صحبت پیرامون دستاوردها و پیامدهای عملیات وعده صادق است و عمدتاً این موردتوجه است که چقدر از این موشک ها به هدف نشسته و چند درصد رهگیری شده اما آنچه مهم تر از همه بود، اراده قوی، قدرتمند و مقتدرانه نیروهای مسلح ایران بود که اسرائیل را ذلیل کرد، هیمنه آن را درهم شکست و قلب مسلمانانی را که حکام آن ها، افراد دست نشانده، سرسپرده و بی لیاقت وابسته به جهان استکبار بودند، شاد کرد.
 
وی افزود: تمجیدی که از این عملیات در سطح عالم صورت گرفت، نسبت به ملتی بود که 45 سال است در معرض تهاجمات و تحریم های پیوسته دشمن هستند اما نه تنها عقب ننشسته اند بلکه امروز در این منطقه پربلا میدان داری می کنند.
 
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت حفظ فرهنگ انقلابی در اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان خاطرنشان کرد: آن چیزی که نسل جوان ما باید درباره آن بیندیشد و ابعاد و سرمنشأ آن را دنبال کند، همین روحیه و فرهنگ انقلابی است. شما که شاهد این قهرمانی و قدرت هستید، امروز آن را لمس می کنید اما پیش از این ها، در دفاع مقدس بود که جهان درک کرد ایرانی ها حتی اگر هم با گوشت و پوست باشد اما در فتح المبین و خیبر عقب نشینی نمی کنند.
 
وی ادامه داد: یک عده افراد کوتاه فکر و اندک اندیش بودند که از همان روزهای اول به امام(ره) می گفتند شما با چه قدرتی می خواهید به مصاف شاهی بروید که دنیا پشت سر اوست اما هدف برآورده شد، مردم آمدند، این نهضت را به سرانجام رساندند و با سینه خشک به مصاف گلوله داغ رفتند تا کربلایی که شنیده ایم و شنیده اید، یکبار دیگر در خیابان های مشهد و تهران و تبریز و قم و اصفهان تکرار شود. اراده این ملت، پرورش یافته بر بستر انقلابی است که در فرهنگ خداباوری ریشه دارد. امام بزرگوار به مردم در این خط جهت داد و اندیشه ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می کند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروزه این نگرانی وجود دارد که نکند فرهنگ انقلابی گری در جامعه و به خصوص نسل جوان توسط دشمن براندازی شود. وقتی بینش های انقلابی رو به ضعف بگذارد و چشم ها متوجه زرق و برق جریان های مادی باشد، بدیهی است که این فرهنگ تضعیف شود و آن زمان است که آن اراده قوی رو به ضعف خواهد گذاشت.
 
وی تأکید کرد: ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت گیری های انقلابی ملت رشد کند. این تحول هم باید از ناحیه ملت و دولت به صورت همزمان باشد؛ ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.
 
 علم الهدی گفت: اینکه شما بنده را ببینید و بابت حضور بانوان بدحجاب در بافت پیرامون حرم گلایه کنید، این همان منطق مشتری مداری است. عزیز من، فقط به گفتن ما نیست بلکه مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند. از سوی دیگر، حکومت هم باید فراتر از یک ناصح مشفق، در میدان باشد و هزینه های اجرای فرهنگ را بپردازد چون صیانت از فرهنگ، هزینه دارد. نمی شود ما در سازمان برنامه و بودجه بنشینیم برای همه چیز کشور برنامه ریزی کنیم و بعد دست آخر ببینیم چقدر پول باقی ماند و همان خرج فرهنگ باشد.
 
وی بیان کرد: اگر مردم بخواهند یک گوشه بنشینند، تماشاچی باشند و بگویند آقای خطیب نماز جمعه، آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی شود! برادران و خواهران، جهت گیری انقلاب در جامعه ما با میدان داری مردم محقق می شود.
 
امام جمعه مشهد با انتقاد از تحریف کلام و منطق رهبر معظم انقلاب در میدان عمل اظهار کرد: مایه تأسف است که امروزه شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان هستیم. به طور مثال، اوامر قطعی و صادرشده از ناحیه ولایت در مسائل فرهنگی به جای اینکه عمل شود، موردتکرار مستمر قرار می گیرد و مسئولین به صورت پیوسته همان چیزی را می گویند که رهبری فرموده اند. این چه بساطی است؟ رهبری می فرماید که عمل شود، نه اینکه شما تکرار کنید.
 
وی افزود: از یک جنبه دیگر، همین بحث جذب حداکثری که یکی از راهبردهای مقام معظم رهبری و به این معناست که همه جریانات دولتی و تشکل های مردمی همت کنند تا افراد از جریان های لائیک و لامذهب خارج و به جمعیت انقلابی افزوده شوند. این مبنای کلام و عمل است اما گاهی اوقات حرکت های ضدارزش و ناهنجاری در فلان برنامه تلویزیونی یا فلان نهاد حکومتی اجرا می شود که وقتی پیگیر می شویم، جواب می دهند به خاطر جذب حداکثری است. کدام جذب؟ می خواهید به بهانه پرکردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند، از خود برنجانید؟
 
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مثلاً همین اواخر، اینکه پیوسته بر بازگشت عناصر ناپاک، ضدانقلاب و خارج نشین تأکید می شود، این از همان مصادیق تحریف است. وقتی هم که سوال می کنیم می گویند به خاطر جذب حداکثری. عزیزان من، حداکثری که با آوردن اینها جذب می شود، نه جذب شما بلکه جذب همین افراد می شود. این چه منطقی است که شما دارید؟
 
وی با اشاره به آیه 112 سوره مبارکه هود ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید «فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَکَ وَلَا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ» یعنی اگر شما در جریان استقامت خود، یک اراده قوی در مردم ایجاد کردید اما پاسدار آن نبودید، این طغیان در برابر نعمتی است که خداوند بینا به شما عنایت کرده و در درگاه پروردگار حساب و کتاب خواهد شد. برادران و خواهران، عزیزان من، مبنای عمل این است. کسانی که در بعضی حرکت ها و جریان های مردمی، مدعی توسعه فرهنگ دینی هستند، باید بیایند جامعه دینی را توسعه بدهند. این همان تحولی است که هم برپایه دستگاه های حکومتی و هم مبتنی بر اراده مردمی، می تواند منجر به اقتدار مضاعف ملت در عرصه های مختلف شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟» جمیله علم الهدی : به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟
  • تاکیدامام جمعه خوی براهتمام اعضای شوراهابه توزیع عادلانه امکانات
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است
  • مسئولین به صورت پیوسته همان چیزی را می گویند که رهبری فرموده اند، این چه بساطی است؟
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • علم الهدی : در بحث حجاب ، نمی شود مردم تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد