Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@21:08:36 GMT

200 مورد ابتلا به آبله میمون در 20 کشور

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۰۰۰۷۴

200 مورد ابتلا به آبله میمون در 20 کشور

به گزارش جماران، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که تاکنون گزارش‌هایی مبنی بر شناسایی نزدیک به ۲۰۰ مورد ابتلا به بیماری آبله میمون در بیش از ۲۰ کشور دریافت کرده است.

این نهاد بین‌المللی با این حال همه‌گیری آبله میمون در بین انسان‌ها را «قابل کنترل» توصیف کرد. سازمان جهانی بهداشت همچنین خواستار ذخیره واکسن‌ها و داروهای موجود برای مقابله با آبله میمون در راستای توزیع عادلانه آنها در سطح جهان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته سازمان جهانی بهداشت هنوز بسیاری از پرسش‌ها درباره نحوه شیوع اولیه آبله میمون در بین انسان‌ها بی‌پاسخ مانده است. با این حال مقامات این سازمان بر این باور هستند که تغییرات ژنتیکی ویروس آبله میمون نقشی در شیوع آن بین انسان‌ها ندارد. 

به گزارش یورونیوز، یکی از مشاوران ارشد سازمان جهانی بهداشت پیش از این گفته بود که همه‌گیری آبله میمون در اروپا، آمریکا، سرزمین های اشغالی و استرالیا احتمالا به برقراری رابطه جنسی در دو گردهمایی در بلژیک و اسپانیا مرتبط است. انتقال ویروس آبله میمون از انسان به انسان در جریان برقراری رابطه جنسی با الگوی معمول شیوع این ویروس در بین انسان‌ها تفاوت دارد. 

بیماری آبله میمون در مرکز و غرب قاره آفریقا تاکنون اغلب بر اثر تماس با حیوانات شیوع پیدا می‌کرد و به دیگر مناطق جهان نیز سرایت نمی‌کرد. 

مقامات اسپانیا روز جمعه اعلام کردند که موارد ابتلا شناسایی شده از ابتلا به آبله میمون در این کشور به ۹۸ مورد رسیده است. 

اغلب مبتلایان به آبله میمون از تب و لرز، بدن درد و خستگی رنج می‌برند. با این حال در موارد جدی‌تر این بیماری بثورات پوستی و زخم‌هایی بر روی صورت و دستان مشاهده می‌شود که قابلیت گسترش به دیگر قسمت‌های بدن را دارد.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا سازمان جهانی بهداشت آبله میمون افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا سازمان جهانی بهداشت آبله میمون بین انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۰۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر کل استاندارد استان گفت: بازرسانی از کشور‌های آمریکا، کانادا، کره جنوبی، مکزیک و پاکستان شرایط آزمایشگاه‌های انطباق کشور را بررسی کردند و با ۹۷ درصد آرا گواهی انطباق برای ایران نیز صادر شد.
میر نظامی افزود: رفع موانع صادراتی برای تجار ایرانی، کاهش هزینه‌های صادرات و سرعت بخشیدن در صادرات و واردات از مزایای پیوستن ایران به این سازمان جهانی است.
او ادامه داد: تا قبل از این تجار و بازرگانان برای ارزیابی و انطباق محصولات صادراتی و وارداتی مجبور به استفاده از آزمایشگاه‌های ارزیابی و انطباق کشور ثالث بودند، اما هم اکنون می‌توانند از ظرفیت آزمایشگاه‌های همکار و انطباق استاندارد استفاده کنند.
هم اکنون ۴۱ آزمایشگاه همکار و انطباق در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • ۱۰ فیلم جنگی پادآرمانشهری جذاب و پرتنش که باید ببینید
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان