Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس گچساران / ندا نعمتی: گچساران بام نفتی ایران که بر روی گنجی از طلای سیاه قرار گرفته هنوز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند که زیبنده این شهر ثروتمند نیست.

شهری که از طلای سیاه و گاز تنها دود آن را بهره برده هرچند به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدامات ارزشمندی در این شهرستان صورت گرفته ولی هنوز جا دارد تا مسئولان با همتی انقلابی و جهادی برای برطرف کردن دیگر مشکلات گچساران گام برداشته و کوتاهی ناخواسته برخی افراد را برطرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گچساران دارای 3 بیمارستان در سه نقطه مختلف شهر است که برای مردم این شهرستان و یا مسافران عبوری نعمت در حوزه درمانی محسوب می شود.

اما از این تعداد مرکز درمانی بیمارستان نرگسی به دلایل مختلف که هنوز شفاف سازی در آن صورت نگرفته با تمام تجهیزات به روز بدون پرسنل مانده و تعطیل شده است، بیمارستان شهید رجایی یکی دیگر از این مراکز درمانی به علت فرسوده بودن با مشکلات زیر ساختی اعم از نقص در سیستم خنک کننده یا سرازیر شدن فاضلاب این مرکز در زیر بیمارستان و از کار افتادن رادیولوژی و دیگر مشکلات دست و پنجه نرم می کند.

بیمارستان بی بی حکیمه این شهرستان نیز هنوز تمام بخش های آن راه نیفتاده   است و تمام اینها باعث شده دوباره بار سنگین مراجعه کنندگان بیمار بر روی دوش بیمارستان قدیمی شهر " شهید رجایی " افتاده  که خود خسته و فرسوده است.

این روزها در کنار خرابی تنها ام آر آی گچساران زمزمه از کار افتادن تنها دستگاه رادیولوژی بیمارستان شهید رجایی داد مردم را در آورده است به گونه ای که مردم ناراضی از این اتفاق برای گرفتن یک عکس رادیولوژی از بیمار خود سرگردان شده اند.

حال ما مانده ایم و بیمارستان فرسوده شهید رجایی که هر بار باید زخم های فرسوده آن را با وصله پینه کرد تا شاید از خدمات دهی به مردم بام نفتی ایران از نفس نیفتد در صورتی که بیمارستان لاکچری یا ساده تر بگوییم به روز نرگسی در حال خاک خوردن است.

چرا باید شهرستان نفتخیز گچساران این بام نفتی ایران 1 سال بدون ام آر آی باشد و بیماران عادی و بدحال برای انجام دادن ام آر آی در به در شهرستان یا استانهای همجوار باشند؟

مسئولان علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد هنوز این معضل را برطرف نکرده باید به فکر برطرف کردن مشکل تنها دستگاه رادیولوژی بیمارستان شهید رجایی گچساران باشند.

مرکز ام آر آی گچساران در اردیبهشت 95 مجددا با اعتباری افزون بر 80 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 400 مترمربع راه اندازی شد و در حال حاضر نیز پس از چندین بار تعطیلی و راه اندازی مجدد در حال حاضر بیش از یک سال از تعطیلی مرکز و خرابی این دستگاه می گذرد.

اگر عزیزان مسئولان گچسارانی بیمار شده و به ام آرآی و رادیولوژی نیاز داشتند آن وقت شاید درد مردم را لمس کنند

یکی از مراجعه کنندگان بیمارستان شهید رجایی گچساران در گفت و گو با خبرنگار فارس در این شهرستان گفت: واقعا از این وضعیت درمانی شهرستان  خسته شدیم چرا باید تنها بیمارستان در دسترس مردم بدون رادیولوژی باشد.

وی بیان کرد: ام آر آی هم که حدود 1 سال یا بیشتر تعطیل است مسئولان گچساران چکار می کنند اگر عزیزان خودشان بیمار شوند و به ام آرآی و رادیولوژی نیاز داشته و نتوانند بیمار را حرکت دهند آن هم در مسافت طولانی چکار می کنند؟ آنوقت شاید کمی درد مردم عادی گچساران را لمس کنند و به فکر برطرف کردن مشکل بیفتند.

بیمارستان نرگسی را فقط به عنوان دکور و اسم و رسم افتتاح کرده اند

یکی دیگر از همراهان بیمار در بیمارستان شهید رجایی گچساران بیان کرد: در این شهرستان چه خبر است چرا مردم و مشکلاتشان فراموش شده اند؟ چرا باید در یک بیمارستان این همه مشکل وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: هر بار با یک مشکل در بیمارستان شهید رجایی روبرو هستیم، در حال حاضر نیزتنها دستگاه رادیولژی این بیمارستان خراب شده و بیماران و همراهان آنها دچار مشکل هستند.

خرابی ام آر آی یک سو و مشکل نبود رادیولوژی در بیمارستان شهید رجایی مردم گچساران را کلافه کرده است

این شهروند گچسارانی اضافه کرد: به ما می گویند به بیمارستان بی بی حکیمه بروید ولی چطور بیمار بد حال را از این سر شهر به طرف دیگر ببریم که گویا آنجا نیزگاهی دستگاه رادیولوژی سالم و برخی مواقع دچار مشکل است، در سطح شهر نیز مرکزی که بتواند جامع و کامل کاررادیولوژی آن هم با طیف گسترده از تمام نقاط بدن را انجا دهد وجود ندارد.

وی گفت: خرابی ام آر آی یک سو و مشکل نبود رادیولوژی در بیمارستان شهید رجایی مردم گچساران را کلافه کرده است چرا باید درب بیمارستان تازه تأسیس با این همه تجهیزات بر روی مردم بسته باشد آیا بیمارستان نرگسی را فقط به عنوان دکور و اسم و رسم افتتاح کرده اند، مسئولان گچساران و استان به داد مردم این شهرستان برسید.

مردم حق دارند که از خدمات درمانی مناسب در شهر خود بهره مند شوند

روانبخش دیهیم خوب فرماندار گچساران در گفت و گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: متاسفانه مشکل ام آر آی این شهرستان به دلیل بدهی به شرکت مربوطه و نقص دستگاه برطرف نشده است.

وی بیان کرد: از سوی علوم پزشکی استان برای حل این مشکل قول های مساعدی داده شده است.

فرماندار گچساران با اشاره به اینکه مردم حق دارند که از خدمات درمانی مناسب در شهر خود بهره مند شوند، تصریح کرد: باید هر چه سریعتر علوم پزشکی اعتباری را جهت پرداخت بدهی و تامین قطعه مورد نیاز دستگاه ام آر آی اختصاص دهد و هرچه سریعتر این دستگاه مجددا راه اندازی گردد.

دیهیم خوب عنوان کرد: خراب شدن تنها دستگاه رادیولوژی بیمارستان شهید رجایی از دیگر مشکلات مردم این شهرستان و بیماران است.

وی با اشاره به فرسوده بودن این بیمارستان و حجم بالای مراجعه کنندگان گفت: به مسئولان زیر ربط اعلام شده که باید این مشکل را برطرف کنند.

به گزارش فارس؛ سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران طی تماس تلفنی خبرنگار فارس عنوان کرد که در خصوص مشکل دستگاه ام آر آی این شهرستان طبق دستورات علوم پزشکی استان حق هیچگونه مصاحبه ای را ندارد.

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس گچساران رادیولوژی ام ار آی فرماندار بیمارستان شهید رجایی تنها دستگاه رادیولوژی علوم پزشکی ام آر آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۲۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان از تخصیص اعتبارات ویژه دور دوم سفر رییس‌جمهور به هرمزگان برای توسعه خطوط ریلی استان خبر داد.

مهدی دوستی امروز جمعه هفتم اردیبهشت در حاشیه کلنگ زنی پل خورگو و زیرگذر سرخون، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصلاحات نرم افزاری در درگاه‌های گمرک را از سال گذشته آغاز کردیم از محل سفر هم اعتبار خوبی تخصیص داده شده و به زودی عملیات اجرایی خطوط ریلی بندر شهید رجایی را آغاز خواهیم کرد.

وی توسعه خطوط ریلی بندر شهید رجایی را شامل خطوط و ایستگاه مانوری اعلام و تصریح کرد: یکی از پروژه‌های مهم ما بحث راه آهن و تقویت اتصال ریلی بندر شهید رجایی است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر مزیت رقابتی بندرشهیدرجایی افزود:این بندر در رقابت با رقبای منطقه ای خود باید بتواند جایگاه برتر خود را حفظ کند و لازمه این اتفاق مهم احداث خطوط ارتباطی مناسب در پس کرانه‌ی این بندر است.

به گزارش ایسنا، امروز استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستاهای سرخون و خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه‌های احداث پل خورگو و زیرگذر سرخون را کلنگ زنی کرد این دو پروژه جزء ۵۴ نقطه حادثه‌خیز هرمزگان هستند که تاکنون تلفات جانی و نقص عضو را برای مردم بهمراه داشته و اصلاح آن‌ها در زمره مطالبات جدی مردم منطقه بوده که وارد مرحله عملیاتی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • توسعه بهداشت ودرمان
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان