Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@21:47:12 GMT

معدوم کردن جوجه یک‌روزه در استان قزوین ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۰۵۴۹۳

معدوم کردن جوجه یک‌روزه در استان قزوین ممنوع شد

گروه‌های استان‌ها- فرمانده قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین گفت: با توجه به اینکه محصولات مازاد دام و طیور توسط سازمان جهاد کشاورزی خریداری می‌شود، بنابراین هرگونه معدوم کردن جوجه در استان قزوین ممنوع بوده و اخلال در نظام اقتصادی تلقی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، رضا افلاطونی بعدازظهر امروز در نشست هماهنگی پرداخت تسهیلات دامداران و مرغداران که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: تولیدات و محصولات مازاد دام و طیور این استان شامل گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ ، جوجه یک‌روزه و شیر خریداری می‌شود و تولیدکنندگان هرگز نگران اضافه تولید نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به هر اندازه جوجه یک روزه، گوشت، مرغ و تخم مرغ و شیر در استان تولید شود مازاد آن با نرخ مصوب خریداری می‌شود، اضافه کرد: بنابراین هرگونه معدوم کردن جوجه در استان قزوین ممنوع بوده و اخلال در نظام اقتصادی تلقی می‌شود. البته گرچه هیچکدام از مرغداران استان چنین اقدامی انجام نمی‌دهند؛ اما لازم است که از ارتکاب هرگونه تخلفات به این شکل پیشگیری شود.

افلاطونی ادامه داد: جذب تسهیلات برای تامین نهاده‌ و تدوام تولید مرغداران این استان باید در اولویت کار اتحادیه‌ها قرار گیرد و برای تامین سرمایه نسبت به بارگزاری مرغداری‌ها در سامانه اقدام کنند. جذب نهاده‌ برای مرغدارانی که از قبل طلبکار هستند و واحدهایی که تازه جوجه‌ریزی کرده‌اند، باید در دستور کار معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قرار گیرد.

جوجه‌ریزی 17 درصد افزایش یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در بخش دیگری از صحبت‌هایش با ذکر اینکه زیرساخت‌های مرغداری استان قزوین برای جوجه‌‌ریزی و جوجه‌کشی آماده است، گفت: از 454 واحد مرغداری در استان 228 واحد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند. در ضمن برای جذب تسهیلات در واحدهایی که چک‌های برگشتی و معوقات بانکی دارند، به شکل ملی پیگیری لازم صورت پذیرد تا تولیدکننده با مانع روبرو نشود.

افلاطونی تامین نهاده و سرمایه در گردش واحدها را از اولویت استان برشمرد و گفت: خوشبختانه در استان قزوین این دوره جوجه‌ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل با 17 درصد افزایش جوجه‌ریزی روبرو بودیم و به اندازه کافی جوجه‌ریزی در استان انجام شده است.

تلفات بالای جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان خوزستان تکذیب شدوعده وزارت جهاد کشاورزی برای ایجاد تعادل در بازار مرغ تا 3 ماه آینده/افزایش 23 درصدی جوجه‌ریزیجوجه‌ریزی در استان هرمزگان 10 درصد افزایش یافت

وی ادامه داد: گذرگاه های سخت و دشوار در راستای مردمی‌سازی هدفمندی یارانه‌ها سپری شده و لازم که در فازهای بعدی نسبت به تولید گوشت دام و طیور ماه‌های آینده در اولویت قرار دهیم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین کشاورزی استانداری قزوین کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین جوجه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۵۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلستان‌های مناطق گرم این خطه آغاز و پیش بینی می‌شود که امسال ۳۸۷ تن گل‌تر برداشت شود.
صفدر صفدری افزود: برداشت گل محمدی از سطح گلزار‌های شهرستان مانه و سملقان، اسفراین و بخش‌هایی از بجنورد آغاز شده است.
وی گفت: در مجموع سطح گلزار‌های آبی گل محمدی بارور ۲۸۹ هکتار و بارور دیم ۸۳ هکتار، گلزار‌های آبی غیربارو ۴۸ هکتار و دیم غیر بارور ۴۱ هکتار است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: سالانه در استان ۶۲۱ هزار لیتر گلاب، ۲۲ لیتر اسانس گل محمدی، ۲۹ هزار کیلوگرم گلبرگ خشک و ۱۲ هزار کیلوگرم غنچه خشک تولید و روانه بازار می‌شود.

دیگر خبرها

  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • جوجه ریزی ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه‌ای در استان قزوین
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • احداث باغ در پایاب چاه‌های قزوین، ممنوع
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • حداقل تولید مرغ در اردیبهشت ۳۰۰ هزار تن است
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن