Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@05:32:23 GMT

سند آمایش استان فارس اصلاح شود

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۰۹۵۵۳

سند آمایش استان فارس اصلاح شود

شورای برنامه ریزی و توسعه فارس با دستور کار سند آمایش این استان برگزار و در این جلسه، کم و کاستی‌های این سند بالادستی را با هدف اصلاح ظرف سه ماه آینده بررسی شد.

استاندار فارس در جلسه این شورا گفت: آمایش فرهنگی و ورزشی نیز باید به ظرفیت‌های طرح آمایش استان فارس افزوده شود.

محمدهادی ایمانیه گفت: این استان در سند آمایش به ۶ بخش تقسیم شده و این بررسی توسط مدیران مربوطه استان صورت گیرد که اگر منع قانونی وجود ندارد فارس در سند آمایش به ۱۴ منطقه براساس حوزه‌های انتخابیه چهارده گانه تقسیم شود تا تمامی ظرفیت‌های متنوع این استان در این سند مهم بالادستی لحاظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: از همفکری نخبگان، ائمه جمعه، نمایندگان مردم شهرستان‌های فارس در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران و مدیران این استان در احصاء ظرفیت‌های شهرستان‌های این استان استفاده و براین اساس ظرف سه ماه آینده سند آمایش فارس نهایی و با هدف اصلاح به شورای عالی آمایش ارسال شود و بعد از ابلاغ نیز این سند بعنوان محور توسعه استان مدنظر همگان قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس هم در این جلسه با بیان اینکه سند آمایش این استان بعنوان سندی بالادستی باید مورد توجه قرار داشته باشد، گفت: هر طرح و برنامه ناهمخوان با این سند نباید اجرایی شود.

احمدعلی افکاری گفت: براساس تقسیم بندی انجام شده استان فارس در سند آمایش به ۶ بخش تقسیم شده است.

او گفت: از سال ۹۲ کار مطالعاتی سند آمایش آغاز و تا سال ۹۶ ادامه داشت و فارس جزء اولین استان‌های کشور است که سند آمایش آن تهیه شده و اکنون نیز مقرر شده که این سند اصلاح شود که توسعه شهرستان‌های فارس با نگاه به طرح آمایش دنبال می‌شود.

در این جلسه، اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس با هدف تامین زمین مورد نیاز طرح ملی مسکن با الحاق ۳۲ هکتار به شهر استهبان، ۲۶۵ هکتار به شهر فسا و ۸۰ هکتار از اراضی محدوده صدرا به این شهر جدید موافقت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار فارس تهیه سند آمایش استان فارس سند آمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۹۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش قهرمان اسکیت ایران به مناسبت روز خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری مهر، در جشن روز ملی خلیج فارس که با اجرای برنامه های مختلف از جمله موسیقی ایرانی همراه بود، محمود نیکپور قهرمان اسکیت نمایشی ایران نیز به اجرای برنامه پرداخت که مورد توجه شرکت کننده در این جشن قرار گرفت.

اسکیت نمایشی یکی از رشته های پرطرفدار و جذاب در اسکیت است که ملی پوشان زیادی در کشور در این حوزه فعالیت می کنند و محمود نیکپور عنوان قهرمانی آن را در اختیار دارد.

کد خبر 6094346

دیگر خبرها

  • کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد
  • برگزاری جلسه بررسی طرح آمایش سرزمین شهرستان میاندوآب
  • نمایش قهرمان اسکیت ایران به مناسبت روز خلیج فارس
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • موارد تسری مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران مشخص شد
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • موافقت با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • انعکاس ویژه برنامه‌های روز خلیج فارس ۱۴۰۳ از صداوسیمای کیش
  • ساحل بندر دیلم پاکسازی شد