Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله ابراهیمی شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان قم اظهار داشت: بنگاه‌های اقتصادی که کمتر از ۱۰ نفر اشتغال زایی دارند جز بنگاه‌های کوچک و آن دسته از بنگاه‌های اقتصادی که بین ۵۰ تا ۱۴۹ نفر اشتغال ایجاد می‌کنند در زمره صنایع متوسط به شمار می‌روند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم ابراز داشت: ۲۷۸۵ قرارداد صنعتی در استان قم ثبت شده و شهرک صنعتی شکوهیه قم نیز به لحاظ وسعت و استقرار واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی استان قم شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: استان قم ۳ درصد اشتغال صنعتی کشور را دارا است که به ازای هر لیتر آب تأمین شده تعداد ۷۵ شغل و به ازای هر ولت برق تأمین شده ۹۳ شغل مستقیم در شهرک‌های صنعتی استان قم ایجاد شده است.

ابراهیمی با اشاره به بیشترین فراوانی صنایع ایجاد شده در شهرک‌های صنعتی عنوان داشت: صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی، سلولزی، کانی‌های غیرفلزی و نساجی بیشترین فراوانی را در قم دارند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به اجرای خط انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب قم به شهرک‌های صنعتی محمودآباد، شکوهیه و الغدیر برای تأمین ۱۰ میلیون مکعب آب ابراز داشت: این پروژه با اعتبار ۲,۰۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته این خط انتقال تا پایان سال جاری به شهرک محمودآباد به پایان برسد که تاکنون پیشرفت ۱۰ درصدی دارد.

وی افزود: از سال گذشته ۸۳ واحد کارگاهی در شهرک‌های صنعتی استان قم درخواست استقرار داشتند که با اولویت شرکت‌های دانش بنیان واگذاری‌ها انجام می‌پذیرد.

ابراهیمی با بیان اینکه ۲۶۰۰ شغل جدید صنعتی سال گذشته در قم ایجاد شده است ادامه داد: اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان برای تأمین برق و پساب صنعتی به شهرک‌های صنعتی استان قم در سال قبل اختصاص یافته است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور در خصوص شهرک‌های صنعتی استان قم بیان داشت: انتقال اسناد مالکیت شهرک صنعتی شهاب، تهاتر اراضی راه آهن متروکه مجاور شهاب صنعتی شکوهیه به شرکت راه آهن و راه اندازی ایستگاه راه آهن سه مورد از مصوبات سفر رئیس جمهوری به قم است که تاکنون اقدامی در این زمینه‌ها صورت نگرفته است.

کد خبر 5501614

منبع: مهر

کلیدواژه: قم اشتغال شهرک صنعتی ساختمان متروپل آلودگی هوا بوشهر کرمانشاه سوم خرداد فتح خرمشهر خطبه های نماز جمعه متروپل آبادان آمار کرونا گرد و خاک ابادان ویروس کرونا آزادسازی خرمشهر شهادت امام صادق ع شهرک های صنعتی استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۹۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر دوشنبه در نشست با مسئولان حوزه اقتصادی استان اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده و حوزه اقتصادی نقش مؤثری در تحقق شعار سال دارد.

وی به توفیقات دولت سیزدهم در حوزه اشتغال و تولید اشاره کرد و افزود: روند مستمر توسعه اشتغال در کشور مبتنی بر زیست بوم ملی اشتغال از موفقیت‌های اساسی دولت سیزدهم در یکسال اخیر است.

استاندار بوشهر از کاهش ۰.۹ درصدی نرخ بیکاری در کشور خبر داد و تصریح کرد: نرخ بیکاری در کشور از ۹ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۸.۱ درصد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت که موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

محمدی زاده با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در بین جوانان و زنان و فارغ التحصیلان دانشگاهی خاطر نشان کرد: میزان اشتغال ناقص در کشور نیز در یکسال اخیر حدود ۱.۳ درصد کاهش یافت.

وی اضافه کرد: خالص اشتغال ایجادی در کشور در سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۷۷۵ هزار شغل جدید است.

استاندار بوشهر گفت: سامانه جستجوی شغل در کشور در سال گذشته، راه اندازی و بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در این سامانه ثبت و ۳۱۰ هزار نفر از کارجویان نیز ثبت نام کردند.

محمدی زاده به توسعه مشاغل خانگی در کشور در دولت سیزدهم پرداخت و افزود: ۱۸۰ هزار مجوز مشاغل خانگی در سال گذشته در کشور صادر و بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات در این زمینه پرداخت شد.

وی اضافه کرد: ۳۵۹ بازارچه مشاغل خانگی در سطح کشور در یکسال اخیر برپا شده که نقش مؤثری در بازاریابی کالاهای تولیدی مشاغل خانگی داشته است.

استاندار بوشهر گفت: در استان بوشهر نیز طی یکسال اخیر، اتفاقات ارزشمندی در حوزه اشتغال و تولید و کاهش بیکاری رقم خورده که کاهش نرخ بیکاری به ۶.۱ درصد از مهم‌ترین توفیقات است.

محمدی زاده بیان کرد: طی ۲ سال اخیر حدود ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شده و امسال با رونق فضای کسب و کار و جهش تولید، اشتغال نیز رشد محسوسی خواهد داشت.

وی ابراز داشت: احیای واحدهای راکد و نیمه راکد در استان بوشهر با شتاب بسیار خوبی انجام شده و امیدوارم امسال شاهد احیای تمام واحدهای تولیدی باشیم.

کد خبر 6098325

دیگر خبرها

  • انتقال ۱۰۰ واحد ضایعاتی دارای مجوز به شهرک صنعتی خیرآباد
  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • سرقت در شهرک صنعتی سمنان/ سارق نگهبان سابق همان شرکت بود
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • ساز کوک دانشگاه و صنعت برای تأمین امنیت غذایی/ هزار دانشجوی طرح پویشی به هلدینگ زر می‌روند
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند