Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@23:37:12 GMT

ترکیه بمباران مناطقی از سوریه را تشدید کرد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۰۳۹۹

ترکیه بمباران مناطقی از سوریه را تشدید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که نیروهای نظامی ترکیه بمباران منازل غیرنظامیان در حومه مناطق «تل تمر» و «ابو راسین» در شمال غربی استان «الحسکه» را تشدید کرده‌اند.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: «یک هواپیمای جاسوسی بزرگ ترکیه بر فراز حومه تل تمر و ابو راسین (زرکان) در حومه حالسکه پرواز کرد و بعد از آن، نیروهای ترکیه بمباران توپخانه‌ای و موشکی خود را بر شهرهای ابو راسین و حومه تل تمر در شمال غربی الحسکه تشدید کردند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیده‌بان حقوق بشر سوریه افزود: «ده‌ها موشک به مرکز شهر ابو راسین اصابت کرد و موجب واردشدن خسارات مادی زیادی به خانه‌های ساکنان شد؛ یکی از خانه‌های مسکونی آسیب‌دیده نیز در آتش سوخت. این بمباران به روستاهای تل الورد، خربه شعیر، الکوزلیه، الغیبیش، سکر حمیر، طویله، تل جمعه و تل کیفجی آشوری‌ها کشیده شد».

در ادامه گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه آمده است: «بمباران خشونت‌آمیز و مداوم باعث آواره شدن اکثر ساکنان منطقه از خانه‌های خود و مجروح شدن یکی از نیروهای گروه قسد شده است».

دیده‌بان حقوق بشر سوریه  در پایان گزارش خود خاطرنشان کرد: «این بمباران همزمان با پرواز پهپادهای ترکیه بر فراز منطقه صورت گرفته است».

تداوم حملات هوایی ترکیه در مرزهای سوریه و عراق باعث واکنش‌های زیادی در این کشورها و منطقه شده است. سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز اخیراً و در واکنش به اقدامات احتمالی نظامی ترکیه در مرزهای این دو کشور اعلام کرده بود که تهران تنها راه رفع نگرانی‌های امنیتی آنکارا را گفت‌وگو، احترام به توافقات دوجانبه و توافقات روند آستانه از جمله رعایت اصل عدم به توسل به زور می‌داند.

این در حالی است که مقامات دولت ترکیه، دلیل تداوم این عملیات‌های هوایی در مرزهای عراق و سوریه را مبارزه با گروهک‌های تروریستی عنوان کرده و علاوه بر پایبندی به روندهای صلح و تنش‌زدایی، اذعان می‌کنند که آنکارا به خاک دیگر کشورها چشم طمع ندارد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق حملات هوایی دیده بان حقوق بشر سوریه دیده بان حقوق بشر سوریه ابو راسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۰۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اوهایو

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، در این ویدیو، پلیس آمریکا در حال بازداشت فردی است که فریاد می‌زند: «نمی‌توانم نفس بکشم». طبق گزارش رسانه‌ها این مرد ساعاتی بعد، در بیمارستان جان خود را از دست داده است.

در فیلم مورد اشاره، مردی به نام فرانک تایسون ۵۳ ساله دیده می‌شود که به خاطر صحنه تصادف خودرو با رفتار نامناسب پلیس روبرو می‌شود.

اداره پلیس کانتون هنوز بیانیه‌ای درباره این ویدیو منتشر نکرده ولی ویدیوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی اعتراض بسیاری را برانگیخته است.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



در ویدیو دیده می‌شود که افسران پلیس تایسون را روی زمین می‌کشند و به دستان وی دستبند می‌زنند و یکی از افسران حدود ۳۰ ثانبه زانوی خود را پشت گردن تایسون نگه می‌دارد.

در این ویدیو صدای تایسون شنیده می‌شود که بارها فریاد می‌زند: «نمی توانم نفس بکشم. نمی توانم... از گردنم بلند شوید».

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، تایسون در یک بیمارستان محلی درگذشت. هنوز مسئولان بیمارستان علت اصلی مرگ تایسون را اعلام نکردند.

در سال ۲۰۲۰ پلیس آمریکا رفتار مشابهی در بازداشت جرج فلوید شهروند سیاه‌پوست آمریکایی نشان داده بود.

 

دیگر خبرها

  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد
  • ببینید | مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اوهایو
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد
  • بارش‌های رگباری و بهاری از بعد از ظهر امروز در فارس
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • بمباران بامدادی مرکز و جنوب غزه/ ۹ فلسطینی به شهادت رسیدند
  • امدادرسانی به ۷ حادثه دیده در ارتفاعات البرز
  • امدادرسانی به ۶ حادثه دیده در ارتفاعات البرز