Web Analytics Made Easy - Statcounter

«میشل باشله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد پکن را به بازنگری سیاست های ضد تروریسمی و سازگاری با استانداردهای حقوق بشری بین المللی ترغیب کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایران اکونومیست از خبرگزاری «رویترز»، باشله در سفر ۶ روزه بی سابقه به چین که با انتقاد گروه های حقوق بشری و کشورهای غربی همراه بود پکن را به بازنگری سیاست های ضد تروریسمی و سازگاری با استانداردهای حقوق بشری بین المللی ترغیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میشل باشله روز گذشته پس از پایان سفر خود اعلام کرد  که دیدار وی از بخش های غربی منطقه «سین کیانگ» تحقیقی درباره سیاست های حقوق بشری چین نبوده بلکه فرصتی برای تعامل با دولت این کشور بوده است. 

او به عنوان نخستین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در ۱۷ سال گذشته، روز دوشنبه هفته گذشته سفر به چین را از شهر جنوبی «گوآنگجو» پیش از رفتن به «سین کیانگ» آغاز کرد و روز گذشته به این سفر پایان داد.

دفتر کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت، سال گذشته گزارش هایی درباره بازداشت، سوءرفتار و کاراجباری اویغورها دریافت کرده بود.

میشل باشله در کنفرانس مجازی خبری تاکید کرد: « من سوالات و نگرانی هایی درباره مسائل ضد تروریسم و اقداماتی جهت از بین بردن و ریشه کن کردن به ویژه درباره حقوق ایغورها و دیگر اقلیت های مسلمان داشتم.»

با این وجود چین تمامی اتهامات درباره سوءاستفاده و سوءرفتار در سین کیانگ را رد می کند. 

به علاوه سفر این مقام سازمان ملل متحد به چین با محدودیت هایی به دلیل همه گیری ویروس کرونا همراه بوده است که از جمله می توان به عدم حضور رسانه های خارجی و دیدار مجازی و محدود درون حباب های مخصوص با افراد را نام برد. 

از سوی دیگر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با خبرنگاران گفت، واشنگتن درباره سفر میشل باشله به چین همچنان نگرانی هایی دارد. وی در ادامه سخنانش افزود: «ما درباره شرایط تحمیلی از سوی مقام‌های چینی در سفر میشل باشله نگرانیم. چرا که به نظر می رسد فرصت ارزیابی مستقل و کامل درباره مسائل حقوق بشری و به ویژه مسائل سین کیانگ که در آن نسل کشی و جنایت علیه بشریت در جریان است به او داده نشده است.» 

او همچنین خاطرنشان کرد، آمریکا گزارش های بسیاری درباره شهروندان سین کیانگ که تحت فشار گذاشته می شوند تا شکایتی از وضعیت خود ارائه ندهند دریافت می کند. باید به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اجازه داده می شد تا با خانواده ها و شهروندان اویغور و سایر اقلیت های قومی دیدارهای محرمانه ای برگزار می کرد.

گروه های حقوق بشری و کشورهای غربی نگرانند چین از سفر وی به عنوان تائیدی بر گزارش های حقوق بشری اش استفاده کند. 

«ند پرایس» سخنگوی دولت آمریکا پیش تر گفته بود قبول کردن این سفر تحت شرایطی که اتخاذ شد، اشتباهی بزرگ بود. 

چین وجود هرگونه اردوگاه بازداشتی در سین کیانگ را رد کرده است اما در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد مراکز آموزشی فنی و حرفه ای را برپا کرده که برای محدود کردن تروریسم، جدایی طلبی و افراط گرایی مذهبی ضروری بوده است. 

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سازمان ملل متحد ، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ، چین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان ملل متحد شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد چین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل سازمان ملل متحد حقوق بشری میشل باشله سین کیانگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۱۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، ناصر کنعانی در پیامی در شبکه ایکس نوشت: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است. مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • سیاست‌های خلاف تولید، بازنگری شود
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند