Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست پتروشیمی اروند از بارگیری اولین محموله صادراتی اتیلن دی کلراید به میزان ۵ هزار تن خبر داد و گفت: مازاد این محصول میان مجتمعی بعد از تامین ۱۰۰ درصدی نیاز پتروشیمی‌های آبادان، غدیر و بندر امام صادر می‌شود و پیش بینی می‌شود که تا پایان سال ۵۰ هزار تن EDC صادر شود.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، افشین کیانی در مورد وضعیت کنونی تولید در این مجتمع توضیح داد و گفت: بعد از اورهال در اواخر سال گذشته در مدار تولید قرار گرفتیم و در حال حاضر ۱۰۰ درصد ظرفیت در حال تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نظر تامین نیاز داخل در حال حاضر هیچ مشکلی وجود ندارد و تمام نیاز PVC کشور را تامین می‌کنیم، علاوه بر آن کلر مورد نیاز پتروشیمی‌های منطقه شامل بندر امام، کارون، خوزستان و غدیر را ارسال می‌کنیم.
وی افزود: با افزایش ظرفیت واحد کلر توانستیم ظرفیت واحد EDC یا اتیلن دی کلراید که محصولی میان مجتمعی است را بالا ببریم که نیاز پتروشیمی آبادان، غدیر و بندر امام را بطور کامل تامین می‌کند و اولین محموله ۵ هزار تنی برای صادرات بارگیری شده و تقریبا ۳۰۰ هزار تن EDC مازاد خواهیم داشت که بخشی از آن را برای نیاز احتمالی شرکت‌های داخلی در مخازن ذخیره نگه می‌داریم و مازاد آن را به میزان ۵۰ هزار تن تا پایان سال صادر خواهیم کرد.
کیانی از صادرات اولین محموله کاستیک نیز خبر داد و گفت: تمام نیاز بازار داخل در زمینه SPVC و EPVCرا مطابق با برنامه‌ای که برای عرضه دیده شده تامین می‌کنیم و تمامی نیاز کاستیک با نام تجاری سود را پتروشیمی اروند تامین می‌کند. اولین محموله فروش صادراتی کاستیک که از محل مازاد نیاز داخلی صنایع است.
سرپرست پتروشیمی اروند به دو طرح توسعه‌ای در حال بررسی اشاره کرد و گفت: مطالعات اولیه این دو طرح انجام شده و موافقت اولیه در هیات مدیره اروند گرفته شده است و در حال رایزنی با مدیریت طرح‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس هستیم، بعد از اخذ موافقت در نظر داریم یک واحد ۳۰۰ هزار تنی PVC و VCM را ایجاد کنیم که بعد از بهره برداری ظرفیت تولید در این محصول دو برابر خواهد شد.
کیانی، کیفیت محصولات دانش بنیان ساخت داخل را در مواردی بالاتر از نمونه‌های خارجی بیان کرد و گفت: در زمینه مواد شیمیایی به شکل ۱۰۰ درصد تمام نیاز ما از طریق تولید کنندگان دانش بنیان تامین می‌شود. در زمینه تامین قطعات نیز با شرکت‌های دانش بنیان قراردادهای طولانی مدت در زمینه تامین مبدل حرارتی منعقد شده همچنین دکانتر سانتریفیوژ ساخت داخل برای اولین بار در مدار تولید قرار گرفته و مطابق استانداردهای جهانی در حال کار کردن است؛ شرکت‌های تولید کننده خارجی این محصول از زمان تحریم حاضر به فروش به ما نبودند که با همت شرکت دانش بنیان همگام صنعت ساخت و نصب شد.
وی تصریح کرد: نیازهای مکانیکال و قطعات استراتژیک از طریق ساخت داخل تامین می‌شود یکی دیگر از دستاوردهای دانش بنیان که ارزبری زیادی داشت، پوشش دهی آند و کاتد در فرایند تولید کلر است که هر ۸ سال یکبار باید پوشش دهی آند و کاتد دوباره پوشش دهی شوند و شرکتهای داخلی توانستند این کار را انجام دهند و ما از اوایل سال قبل ساخت داخل را در سرویس عملیاتی قرار دادیم و با ظرفیت مناسب در حال کار کردن است. د ر زمینه مواد شیمیایی با ریسک همکاری کردیم اما در حال حاضر نیاز تولید ما را برآورده می‌کند. امیدواریم روزی برسد که با توان ساخت داخل قطعاتی نیز که وارد می‌شوند در داخل تولید و ما مستقل از واردات قطعات و مواد شیمیایی از کشورهای خارجی باشیم.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پتروشیمی اروند اولین محموله ساخت داخل هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۲۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین روز ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران از امروز تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران دایر میباشد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075790 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد
  • تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت
  • کشف محموله ۱۴ کیلویی تریاک داخل اتوبوس در نائین
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • اولین روز ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»