Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون راهبری تولید برق شرکت برق حرارتی با بیان اینکه برای پیک تابستان امسال سه هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی وارد مدار خواهد شد، گفت: پیشرفت برنامه تعمیرات نیروگاهی تاکنون به ۹۹ درصد رسیده است.

به گزارش ایران اکونومیست، انجام تعمیرات نیروگاهی یکی از برنامه های است که از سوی «علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیروی دولت سیزدهم  برای گذر از پیک تابستان امسال بر روی آن تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی پیش هم «همایون حائری» معاون برق و انرژی وزیر نیرو روز ۲۲ فروردین‌ماه امسال گفت: برنامه‌ریزی برای تابستان ۱۴۰۱ از سال گذشته آغاز شده و بر این اساس ۱۰۰ برنامه با دستور وزیر نیرو برای آمادگی و عبور موفق از تابستان سال جاری تدوین شده است.

وی ادامه داد: این ۱۰۰ برنامه شامل ۳۸ برنامه مربوط به تولید برق و واحدهای نیروگاهی، ۳۱ برنامه مدیریت مصرف و تقاضای موثر، ۱۶ برنامه برای آمادگی مطلوب شبکه برق و ۱۵ برنامه نیز برای مدیریت هماهنگی با استان‌ها است.

حائری گفت: ۶ هزار مگاوات تابستان امسال به مدار خواهد آمد،  از این رقم حدود ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات از بخش نیروگاه‌های حرارتی، ۵۰۰ مگاوات مربوط به نیروگاه‌های تجدیدپذیر و حدود هزار و ۱۱۳ مگاوات نیز با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان ارتقا داده شده و به مدار خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۷۵ درصد برنامه ارتقای توان نیروگاه‌ها انجام شده و تا پایان اردیبهشت‌ماه به طور کامل انجام خواهد شد.

بر اساس گزارش تازه پایگاه خبری شرکت برق حرارتی، «ناصر اسکندری» افزود: برای پیک تابستان امسال سه هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی وارد مدار خواهد شد و نیز بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده است تا در دولت سیزدهم بیش از ۱۵ هزار مگاوات نیروگاه جدید حرارتی به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: بیش از ۹۵ درصد برق موردنیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین می‌شود، این نیروگاه‌ها شامل واحدهای گازی، بخاری و سیکل ترکیبی هستند که هر ساله در بازه‌های زمانی مشخصی مورد تعمیرات و آماده‌سازی قرار می‌گیرند.

معاون برق حرارتی فصل گرم سال را به‌عنوان روزهای اوج مصرف برق کشور معرفی کرد و گفت: آمادگی کامل نیروگاه‌ها برای تولید برق پایدار هدف اصلی این مجموعه است؛ از این رو همه‌ساله پس از عبور از فصل گرم سال و شروع مهرماه فصل تعمیراتی نیروگاه‌های حرارتی آغاز شده و بایستی تا خردادماه سال بعد به پایان برسد. چرا که از خردادماه با افزایش مصرف برق کشور بایستی نیروگاه‌ها آمادگی کاملی برای پاسخگویی به بار مصرف این بازه زمانی داشته باشند.

اسکندری افزود: برای فصل تعمیرات امسال نیروگاه‌های حرارتی ۹۵ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی پیش‌بینی شده است، این اقدام ها شامل ۶۶۱ پروژه تعمیراتی است که با برنامه‌ریزی مسنجم و تلاش بی‌وقفه همکاران صنعت برق حرارتی روند تعمیرات بسیار به شکل مناسبی در حال پیشروی است و تاکنون ۹۹ درصد فعالیت‌های مربوط به این بخش خاتمه یافته است.

وی ادامه داد: ۶۶۱ پروژه تعمیراتی یاد شده شامل ۳۰ مورد تعمیرات اساسی در نیروگاه‌های بخار، ۷۹ مورد تعمیرات اساسی واحدهای گازی، ۲۶ مورد بازدید مسیر داغ، ۳۶۱ مورد بازدید اتاق احتراق و ۱۶۵ مورد نیز تعمیرات دوره‌ای در واحدهای بخاری است که همه این اقدام‌ها طبق برنامه در حال انجام بوده و امیدواریم تا پایان اردیبهشت همه واحدهای در حال تعمیر به چرخه تولید بازگردند و نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی کامل در مدار باشند.

معاون هماهنگی تولید برق حرارتی گفت: نیروگاه‌های حرارتی کشور پیک تابستان امسال با آمادگی کامل در مدار تولید برق خواهند بود.

اسکندری بیان کرد: بر اساس آمارهای جهانی بین دو تا پنج درصد نیروگاه‌ها ممکن است در زمان اوج مصرف برق به دلیل حوادث پیش‌بینی نشده دچار خروج اضطراری شوند که با فعالیت‌های انجام شده در فصل تعمیراتی امسال امیدواریم تابستان امسال حداکثر سه درصد خروج اضطراری داشته باشیم.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: همایون حائری ، علی اکبر محرابیان ، نیروگاه حرارتی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: همایون حائری علی اکبر محرابیان نیروگاه حرارتی نیروگاه های حرارتی پیک تابستان امسال هزار مگاوات آمادگی کامل مدار خواهد برق حرارتی نیروگاه ها تولید برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین

آفتاب‌‌نیوز :

«جرمان گالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین گفت که روسیه روز شنبه به تاسیسات انرژی اوکراین در سه منطقه این کشور حمله کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.

شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از ۲۲ مارس به این سو، نیرو‌های روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می‌کنند.

با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.

تحلیلگران معتقدند که نیرو‌های روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.

نیرو‌های روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز