Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از المیادین، قاسم تصریح کرد: مردم فلسطین صاحب حق، تاریخ و مکان هستند و تا اخراج شهرک نشینان صهیونیست از حق خود دفاع خواهند کرد.

«عبداللطیف القانوع» دیگر رهبر جنبش حماس نیز در این باره افزود: راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان صهیونیست  نخواهد توانست به رژیم صهیونیستی، حاکمیتی بر مسجد الاقصی اعطا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت وگو با المیادین تاکید کرد: هرگز رژیم اشغالگر صهیونیست نخواهد توانست حاکمیت بر قدس را گسترش دهد و مقاومت برای به شکست کشاندن نقشه‌های رژیم اشغالگر حاضر و آماده است.

القانوع افزود: برای مقابله با صهیونیست‌ها و ناکام گذاشتن نقشه‌های آنها در تمام عرصه‌ها یک گروه عملیاتی از نیروهای مقاومت وجود دارد.

این مقام حماس تصریح کرد: ملت فلسطین امروز در قدس یک ایستادگی شجاعانه در مقابله با اشغالگران صهیونیست را ترسیم کرده است.

بسیاری از مناطق کرانه باختری امروز یکشنبه صحنه درگیری بود و شرکت کنندگان در تظاهراتی که در خیابان‌های اصلی شهرهای طوباس، جنین و طولکرم برگزار شد، پرچم‌ها و بنرهای فلسطینی را در محکومیت یورش صدها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی و برگزاری راهپیمایی پرچم، به اهتزاز درآوردند و بر تداوم مقاومت تا شکست اشغالگران و آزادسازی سرزمین فلسطین تاکید کردند.

در نوار غزه نیز  صدها دانشجوی دانشگاه الاقصی با برافراشتن پرچم‌ها و بنرهای فلسطینی در محکومیت جنایات اشغالگران صهیونیست علیه مردم فلسطین و تلاش آن‌ها برای هتک حرمت مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس  و تلاش‌های مستمر اشغالگران برای یهودی‌سازی شهر قدس در یک تجمع اعتراضی شرکت کردند.

شرکت کنندگان با تاکید بر اینکه یک وجب از سرزمین فلسطین را از دست نخواهند داد از جامعه بین المللی خواستند که مسئولیت‌پذیر باشد و به اشغالگران صهیونیست فشار آورد تا از تخلفات و جنایات مستمر علیه مردم فلسطین، اموال و مقدسات آن‌ها دست بردارد.

بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی و فلسطینی، شهرک نشینان صهیونیست امروز (یکشنبه) پرچم‌های اسرائیل را تحت حمایت پلیس این رژیم اشغالگر در صحن مسجد الاقصی به اهتزاز درآوردند  و پلیس رژیم صهیونیستی با حمله به نمازگزاران مسلمان تعدادی از ساکنان قدس را دستگیر کرد.

«اومر بار لیو» وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل نیز اظهار کرد که پلیس این رژیم در تلاش است تا آزادی عبادت در حرم قدسی و بازدید از این مکان را برای یهودیان فراهم کند.

وی پس از برگزاری نشستی که به منظور ارزیابی وضعیت امنیتی شهر قدس برگزار شد، افزود: با اقدامات تحریک‌آمیز مسلمانان و یهودیان در حرم قدس مقابله شد.  

از سوی دیگر، در یک اقدام تحریک آمیز و خطرناک، صدها شهرک‌نشین صهیونیست امروز یکشنبه در مسجد الاقصی آیین عبادی یهود را بصورت دسته جمعی و گروهی بر پا کردند و تحت مراقبت‌های شدید پلیس رژیم اشغالگر اسرائیل، پرچم‌های این رژیم را در صحن‌ مسجد الاقصی به اهتراز درآوردند.

طبق قوانین بین المللی و اسناد تاریخی و حقوقی موجود، سازمان اوقاف بیت‌المقدس و امور مسجد الاقصی اردن، تنها مرجعی است که صلاحیت انحصاری آن را دارد که کلیه امور حرم را اداره و ورود و خروج به آن را تنظیم کند.

مسجد الاقصی با گستره ۱۴۴ هکتار از جمله تمام دیوارها و دروازه‌ای آن، یک مکان مقدس عبادی برای مسلمانان است.

برچسب‌ها قدس رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قدس رژیم صهیونیستی قدس رژیم صهیونیستی رژیم اشغالگر مسجد الاقصی پرچم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۶۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که عناصر اشغالگر به منطقه علار واقع در شمال طولکرم یورش برده و دست کم چهار شهروند فلسطینی را بازداشت کردند.

این نظامیان صهیونیست به اردوگاه عقبه جبر واقع در شهر اریحا نیز یورش برده و خانه‌های فلسطینی‌ها را تفتیش کردند. یک شهروند فلسطینی که در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی بوده و آزاد شده بود در جریان حمله نظامیان صهیونیست به منطقه کفر قدوم واقع در شهر قلقیلیه مجدداً بازداشت شد.

اشغالگران همچنین یک دروازه آهنین در ورودی شرقی روستای بزاریا در شمال غرب نابلس قرار دادند تا ورود و خروج به این روستا را زیر نظر بگیرند.

روستای کفیرت واقع در غرب جنین نیز شاهد حمله عناصر صهیونیست طی بامداد امروز بود.

این در حالی است که نیروهای فلسطینی در برابر این تجاوزات رژیم صهیونیستی ساکت نبوده و به سمت آنها تیراندازی کردند.

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که رزمندگان فلسطینی به صورت گسترده به سمت نظامیان صهیونیست در خیابان عمان واقع در شرق نابلس تیراندازی کردند.

لازم به ذکر است که کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین روز گذشته تاکید کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ فلسطینی دیگر را در کرانه باختری بازداشت کردند. یک زن، یک کودک و چند آزاده هم در میان بازداشت شدگان حضور دارند.

باشگاه اسیر فلسطین نیز در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته هشت هزار و ۴۸۰ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

کد خبر 6090534

دیگر خبرها

  • تعرض بیش از ۵۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی+ فیلم
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • هشدار حماس درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی
  • تغییر در پیشنهاد آتش‌ بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت
  • طوفان ‎الاقصی و جنگ غزه محبوبیت حماس را در لبنان افزایش داده است
  • تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • تغییر در پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت
  • جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی