Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالباری عطوان نوشت: معتقد نیستم که واکنش فلسطینیان به راهپیمایی تحریک آمیز پرچم اسرائیلی‌ها به راهپیمایی‌های متقابل که در آن پرچم فلسطینیان برافراشته شود و به مقابله جوانان دست خالی فلسطینی با شهرک نشینان افراطی که از سوی بیش از سه هزار نظامی تا دندان مسلح پشتیبانی می‌شوند، محدود خواهد شد. بدون تردید گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن قول دادند که با قدرت به این اقدام صهیونیست‌ها که همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت، پاسخ خواهند داد و من معتقدم که گروه‌های مقاومت فلسطین به زودی و به شکل بی سابقه‌ای و در اقدامی غافلگیر کننده، پاسخ دندان شکنی خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقریباً همه صحن‌ها و محوطه مسجد الاقصی از صبح زود روز یکشنبه در معرض رفتار‌های توهین آمیز و اشغالگرایانه شهرک نشینان صهیونیست قرار گرفت تا جایی که شهرک نشینان در آن با آزادی تمام عربده کشی می‌کردند، پس از آن که فلسطینیان به زور اسلحه از صحن‌ها خارج شدند و این اشغالگری و عربده کشی قطعاً نباید بدون پاسخ محکم و قوی گذاشته شود، زیرا توطئه تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی با قدرت اسلحه و توسل به زور در حال اجرا شدن است.

شمشیر قدس پاسخ دندان شکن به راهپیمایی پرچم‌ها بود

سال گذشته و در چنین روز‌هایی بود که گروه‌های مقاومت فلسطین با شلیک ۴۳۰۰ راکت و موشک به اهداف اسرائیلی به راهپیمایی مشابه (پرچم رژیم صهیونیستی) پاسخ دندان شکنی دادند و فتیله نبرد «شمشیر قدس» روشن شد و این موشک‌ها به مدت ۱۱ روز رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان را در انزوای کامل از جهان قرار داد و اگر دخالت رئیس جمهور آمریکا بنا به درخواست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی نبود، چه بسا این جنگ طولانی‌تر می‌شد. این حملات موشکی جبهه مقاومت فلسطین در سال گذشته، شش میلیون صهیونیست را مجبور کرد که به پناهگاه‌ها بروند و برای نخستین بار از زمان نکبت فلسطین (سالروز اشغال اراضی فلسطین به دست صهیونیست ها) بود که فعالیت فرودگاه‌های غیر نظامی این رژیم تعطیل شد.

بعید نیست در راستای اجرای وعده مقاومت و رهبران آن، هر لحظه سیلی از موشک به سوی اراضی اشغالی فلسطین شلیک شود و همچنین بعید نمی‌دانیم پاسخ مقاومت مانند عملیات چهارگانه یک ماه پیش باشد که در آن همزمان تل آویو، بئرالسبع، الخضیره و بنی براک هدف حملات موشکی قرار گرفتند و بر اثر آن ۱۴ اسرائیلی کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

ملت فلسطین از مرگ نمی‌هراسد

استفاده نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از گلوله‌های جنگی و واقعی هرگز هیچ رعب و وحشتی در فلسطینیان ایجاد نخواهد کرد. ملت قهرمان فلسطین که برای دفاع از سرزمین و حیثیتش از مرگ نمی‌ترسد، همانگونه که ترور شیرین ابو عاقله خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره مانع از تلاش و ریسک همکاران این شهید در خصوص روشنگری درباره جنایات صهیونیست‌ها و ارسال اخبار مربوط به آن به سرتاسر جهان نشد. این‌ها عاشق شهادت و خواهان شهادت هستند و قبل از آنان نیز تاکنون ۴۰ خبرنگار فلسطینی به ضرب گلوله دموکراسی اسرائیلی‌ها به شهادت رسیده اند.

به زودی شاهد انفجار بی‌سابقه و مقاومت در برابر اشغالگران خواهیم بود

شرایط و اوضاع از زمان پس از برگزاری راهپیمایی پرچم توسط صهیونیست‌ها در قدس و مسجد الاقصی هرگز دیگر مانند قبل از آن نخواهد بود. اراضی اشغالی فلسطین در کرانه باختری رود اردن، در غزه و در سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸، به زودی صحنه و شاهد انفجار بی سابقه و مقاومت جانانه‌ای می‌شود و شهرک نشینان دیگر روی آرامش و ثبات را نخواهند دید و هزینه اشغالگری آنان از لحاظ مادی و انسانی، بسیار گزاف و بالا خواهد بود.

صهیونیست ها خواستار جنگی دینی هستند. اشکالی ندارد. آن‌ها باید برای مقابله با ۴۵۰ میلیون عرب و بیش از یک میلیارد مسلمان آماده شوند. ژنرال ایهود باراک نخست وزیر اسبق اسرائیل که سال ۲۰۰۰ طعم شکست در جنوب اسرائیل را چشید، وقتی که پیش بینی کرد رژیم اشغالگر دهه هشتم خود را کامل نخواهد کرد، دروغ نگفت.

یورش به مسجد الاقصی و به تبع آن راهپیمایی پرچم به توافقنامه‌ها و معاهده اسلو پایان داد و تشکیلات خودگردان فلسطین را مدفون کرد و اشتباه راهبردی همکاری و هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با صهیونیست ها را نیز مدفون کرد و جنگ منطقه‌ای در آستانه شعله ور شدن است و اگر شعله‌های آن روشن شود، تنها با زوال و نابودی رژیم صهیونیستی خاموش خواهد شد.

حرکات صهیونیست‌ها نقاب از دروغ دموکراسی برداشت

عطوان نوشت: وقتی هتاکان حرمت قدس و مسجد الاقصی (شهرک نشینان صهیونیست) شعار «مرگ بر عرب ها» را سر دادند، با این شعار همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشتند و محرمات را نادیده گرفتند و آن نقاب و ماسک را از روی همه دروغ‌های شان درباره دموکراسی و همزیستی و تمدن برداشتند و چهره واقعی خود را نشان دادند.

بسیار دردناک و در عین حال وحشیانه است که نظامیان صهیونیست تا بن دندان مسلح به روی کودکان زیر ۱۴ سال فلسطینی اسلحه می‌کشند و به آنان تعرض می‌کنند و دردناک‌تر این است که یک پیرزن سالخورده بیش از ۸۰ ساله را که با عصا راه می‌رود، روی زمین پرت می‌کنند و بدون هیچ رحم و مروتی، او را زیر ضرب و جرح قرار می‌دهند. این تصاویر وحشیانه در اذهان نسل‌های کنونی و آینده باقی خواهد ماند و تنها با محقق شدن پیروزی، محو خواهد شد.

جنایات صهیونیست‌ها بدون پاسخ نخواهد ماند

سردبیر رأی الیوم نوشت: پاسخ شدید مقاومت قطعاً و حتماً در آینده نزدیک خواهد بود و سکوت السنوار، محمد الضیف، زیاد النخاله و رهبران دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین بدین معنا نیست که جنایات صهیونیست‌ها بدون پاسخ باقی خواهد ماند یا این که از حمله اسرائیل به غزه بیم دارند، بلکه عکس آن کاملاً درست است و همانگونه که آن‌ها شکست خورده از غزه فرار و شهرک‌های خود را با ترس و لرز رها کردند و در یورش به اردوگاه جنین، اردوگاه عزت و کرامت و قهرمان، شکست خوردند، به زودی نه تنها از شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری رود اردن، بلکه از همه سرزمین فلسطین فرار خواهند کرد و به دنبال جای امنی خواهند گشت و قدس متعلق به فلسطینیان و سرزمینی عربی است و عربی باقی خواهد ماند و روزگار در این خصوص قضاوت خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسجدالاقصی تحولات فلسطین رژیم صهیونیستی گروه های مقاومت فلسطین راهپیمایی پرچم رژیم صهیونیستی صهیونیست ها مسجد الاقصی شهرک نشینان خواهد ماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۹۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل الجزیره، با گذشت بیش از ۲۰۰ روز از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ارتش این رژیم نتوانسته هیچیک از اهداف از پیش اعلام شده را در خصوص بازگرداندن اسرا و یا نابودی جنبش حماس محقق کند. همین مساله باعث شده درگیری های لفظی و اختلافات میان مقامات صهیونیست تشدید شود.

در همین خصوص وزیر شهرک سازی در رژیم صهیونیستی در گفت و گو با رادیو ارتش این رژیم گفت: کابینه اسراییل در حال فدا کردن همه چیز برای بازگرداندن ۲۲ یا ۳۳ اسیری است که شایستگی زندگی و حیات ندارند.

این سخنان وزیر شهرک سازی رژیم صهیونیستی باعث شد یائیر لاپید رئیس جریان مخالف در این رژیم واکنش نشان دهد.

لاپید در واکنش به این وزیر صهیونیست تاکید کرد: کابینه اسراییل متشکل از ۲۲ یا ۳۳ عضو تندرویی است که حق زندگی ندارند.

این در حالی است که اوضاع در اراضی اشغالی متشنج تر شده و شهرک‌نشینان صهیونیست شب گذشته نیز به تظاهرات اعتراضی خود علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی ادامه دادند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که صدها شهرک‌نشین صهیونیست در برابر ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در «تل‌آویو» دست به تظاهرات زده و خواهان امضای توافق مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در نوار غزه شدند.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که شهرک‌نشینان معترض خیابان «بیگن» تل‌آویو را با هدف اعمال فشار جهت اقدام برای خارج‌کردن اسیران صهیونیست از نوار غزه مسدود کردند.

خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت فلسطین در نوار غزه خواهان نشست فوری با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اطلاع از رویکرد جدید توافق مبادله اسیران میان این رژیم و مقاومت فلسطین در نوار غزه شدند.

کد خبر 6093864

دیگر خبرها

  • قسام با موشک «رجوم» شهرک حولیت را به آتش کشید
  • درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و ادامه جنگ غزه
  • تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان همچنان ادامه دارد
  • تصاویر جدید از تمرین نیروهای مقاومت برای ورود به شهرک‌های صهیونیستی | ویدئو
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد
  • عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها
  • حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • هرج و مرج در شمال اراضی اشغالی و هجمه تند ضد مقامات صهیونیست