Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:42:34 GMT

میزان کلی باروری استان بوشهر در رده پایین کشور است

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۱۷۵۶

میزان کلی باروری استان بوشهر در رده پایین کشور است

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر آزیتا انارکی  روز دوشنبه در جلسه کارگروه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دشتی با اشاره به اهمیت فرزندآوری در عرصه‌های مختلف اجتماعی گفت: جوانی و افزایش جمعیت می‌تواند عاملی برای اقتدار جامعه باشد.

وی به شاخص‌های بهداشتی جمعیت اشاره کرد و گفت: در سطح جهان نرخ باروری کلی رو به کاهش است اما در کشور ما این روند از سرعت بیشتری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انارکی اضافه کرد: ادامه روند کاهش نرخ باروری می‌تواند موجب سوق دادن کشور به سمت سالمندی شود و با توجه به اینکه زندگی سالمندی نیازمند زیرساخت‌های خاص خود خواهد بود با مشکلات متعددی مواجه خواهیم شد.

مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: افزایش جمعیت موجب توسعه شهرها و روستاها و عاملی مهم در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی خواهد بود.

وی افزود: بوشهر از وضعیت خوبی ازنظر نرخ موالید خام برخوردار نیست و در چند سال اخیر شاهد کاهش هرساله تولدها در این استان هستیم.

فرماندار دشتی نیز به سیاست اشتباهی که در چند دهه قبل در حوزه جمعیت با شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر شکل گرفت اشاره کرد و افزود: این شعار وبرنامه های چند دهه گذشته  موجب سوق دادن جمعیت کشور به سمت سالمندی شده است که تبعات عدیده‌ای را به دنبال خواهد داشت.

علی بحرانی، جوانی جمعیت و رشد فرزند آوری را از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری دانست و با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) آن را از اصول اساسی دین اسلام برشمرد و افزود: می‌بایست با سیاست‌های صحیح جوانی جمعیت و رشد فرزند آوری مورد توجه جدی قرار گیرد.

 وی اضافه کرد: در دهه‌های گذشته بوشهر و جنوب کشور از لحاظ شاخص‌های فرزند آوری در جایگاه خوبی قرار داشتند اما در سال‌های اخیر شاهد کاهش فرزند آوری دراین استان بوده‌ایم.

فرماندار دشتی جوانی و کثرت جمعیت را موجب توانمندی جامعه از منظر سیاسی، فرهنگی و نظامی و اقتصادی دانست و افزود: تأکید رهبر معظم انقلاب  به جوانی جمعیت و فرزندآوری در همین راستا بوده است که تحقق آن نیازمند ایجاد اشتیاق در خانواده‌ها است.

بحرانی گفت: می‌بایست از ظرفیت مساجد، بسیج، فضای مجازی و تبلیغات محیطیبرای ترویج و تبلیغ فرزندآوری استفاده کرد

وی با تأکید بر ظرفیت بالای بسیج در ترویج جوانی جمعیت و فرزندآوری اظهار داشت: اقدامات خوبی از سوی بسیج جامعه پزشکی برای حمایت درمانی از افراد نابارور در حال انجام است که ثمرات ارزشمندی را به دنبال خواهد داشت.

فرماندار دشتی  بر توجه ویژه همه دستگاه‌های ذیربط به امور زیست‌محیطی و نیز حمل‌ و نقل و انباشت کودهای حیوانی به‌ویژه کودهای مرغی در سطح شهرستان تأکید کرد.
 

برچسب‌ها قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بوشهر فرزند آوری شهرستان دشتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بوشهر فرزند آوری قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بوشهر فرزند آوری شهرستان دشتی جوانی جمعیت فرزند آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش جایزه استانی جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری امروز در نشست خبری گفت: رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت با شعار «سهم من از جوانی ایران» ۲۶ اردیبهشت برگزار می‌شود. 

مریم عرب نژاد افزود: رویداد کشوری جوانی جمعیت ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این رویداد را شناسایی و تقدیر از فعالان حوزه جمعیت عنوان کرد و گفت: این رویداد در هفت بخش خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تامین شد
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • تامین زمین ۲۰۰ مشمول جوانی جمعیت در نجف آباد
  • برگزاری همایش جایزه استانی جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت در قم 
  • ◄ تاثیر راه‌ آهن حومه و سریع در جوانی جمعیت، تجربیات کره و انگلیس
  • جوانی جمعیت نجات دهنده کشور از آینده هولناک کهنسالی است
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • نماد فرهنگی فرزندآوری و جوانی جمعیت هرمزگان کلنگ‌زنی شد
  • تجلیل از مادر ۲۷‌ ساله اناری با پنج فرزند
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد