Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@05:39:58 GMT

فوت کودک ۱۸ ماهه بر اثر سهل‌انگاری پدربزرگ

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۲۴۰۰

فوت کودک ۱۸ ماهه بر اثر سهل‌انگاری پدربزرگ

مدیر روابط عمومی اداره‌کل پزشکی قانونی استان همدان از فوت یک کودک ۱۸ ماهه بر اثر سهل انگاری در ملایر خبر داد.

به گزارش مشرق،  با اعلام مدیر روابط عمومی اداره‌کل پزشکی قانونی استان همدان، علیرضا صارمی در توضیح این اظهار کرد: روز گذشته-دوشنبه ۹ خردادماه- یک پسر بچه ۱۸ ماهه در روستای علوی شهرستان ملایر در حیاط خانه مشغول بازی بوده که با دنده عقب پدربزرگش، زیر چرخ های ماشین می ماند و فوت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به آمار سوانح رانندگی درون و برون شهری استان اشاره کرد و گفت: ۳۷۰ نفر طی سال ۹۹ در حوادث رانندگی جان باختند که این آمار در سال گذشته به ۴۲۲ نفر رسید که افزایش ۵۲ درصد را نشان می دهد.

صارمی بیان کرد: از ۳۷۰ متوفی حوادث رانندگی، ۵۳ نفر در سوانح درون شهری، ۲۴۸ نفر در تصادفات برون شهری، ۵۹ نفر در سوانح مسیرهای خاکی و روستایی و مابقی در حوادث مرتبط با سایر مسیرهای ارتباطی استان همدان جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: آمار تصادفات درون شهری سال گذشته نسبت به سال ۹۹ به میزان ۱۵.۲ درصد و محورهای خاکی روستایی ۵۹.۴ درصد افزایش یافته اما سوانح برون شهری دراین مدت چهار دهم درصد کاهش داشته است.

صارمی در ادامه از افزایش مصدومان حوادث رانندگی در استان همدان خبر داد و گفت: ۶۴۶۵ نفر شامل ۱۹۱۸ زن و ۴۵۴۷ مرد در تصادفات سال ۱۴۰۰ مجروح شدند که این آمار در سال ۹۹، ۵۹۰۱ نفر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: رعایت قوانین و مقررات، توجه به علائم رانندگی و اخطارهای پلیس و نهادینه شدن فرهنگ رانندگی در میان مردم نقش مؤثری در کاهش آمار فوتی‌ها و مصدومان تصادفات جاده‌ای دارد که باید با نقش آفرینی دستگاه های متولی و فرهنگی به مرحله اجرا برسد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت سهل انگاری مرگ حوادث رانندگی نوزاد کودک پدر بزرگ اخبار حوادث حوادث خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۲۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اکبری عصر شنبه در جلسه ایمنی راه‌های استان گیلان اظهار کرد: آمار تصادفات رانندگی در کشور بالا است و ما متوجه آن هستیم و اعتقاد داریم باید برای کنترل آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت و جاده سازی استاندارد افزود: در حوزه جاده سازی باید حداکثر تلاش و مسؤولیت پذیری را به خرج دهیم تا آمار تصادفات رانندگی کاهش پیدا کند.

اکبری از محدود بودن بودجه سازمان راهداری کشور سخن گفت و تصریح کرد: با وجود اینکه بودجه ما در این سازمان اندک است با این حال باید در راستای وظایف ذاتی خود، ایمنی سازی راه‌ها و کسب رضایتمندی مردم قدم برداریم.

وی تحلیل علت تصادفات را نیز در جهت کاهش آمار تصادفات ضروری خواند و بیان داشت: رؤسای ادارات راهداری در شهرستان‌ها باید تمام نقاطی که تصادفات آن بیشتر از جاهای دیگر است شناسایی کنند تا مشخص گردد سازمان راهداری چگونه می‌تواند در این خصوص کمک کرده و آمار را کاهش دهد.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: تابلوهای راهنمایی و رانندگی در استان گیلان محو هستند و باید برای حل این مشکل چاره اندیشی شود زیرا با توجه به مسافر خیز بودن گیلان، این موضوع می‌تواند یکی از علل بالا بودن تصادفات رانندگی باشد.

کد خبر 6090225

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • کرمانشاه به مرکز پشتیبانی حوادث و سوانح غرب کشور تبدیل شود
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق «سوخت و اتباع غیرمجاز»
  • سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد
  • وقوع ۱۳ حادثه رانندگی در استان سمنان/ واژگونی خودرو صدر حوادث است
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی جاده های استان سمنان
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان