Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلخال- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۹ هزار تن گندم و جو از مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان خلخال برداشت شود.

به گزارش بازارنیوز، محمد شادخاطر ظهر دوشنبه در جلسه هماهنگی خرید تضمینی گندم در خلخال اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های مناسب فروردین و اردیبهشت، امسال میزان تولید گندم در این شهرستان نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۹ هزار تن گندم و جو از مزارع زیر کشت این محصول برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۱۴ هکتار از زمین‌های کشاورزی آبی و دیم این شهرستان زیر کشت گندم و جو رفته که از این میزان هشت هزار و ۳۰۰ هکتار گندم است.

شادخاطر ارائه خدمات رایگان محلول‌پاشی و سم‌پاشی، تأمین کود، کمک‌های بلاعوض مالی و خدمات مشاوره‌ای رایگان به کشاورزان و گندم‌کاران را از دیگر عوامل مؤثر در افزایش تولید گندم اعلام کرد.

وی از آمادگی مراکز خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز گندم‌کاران این شهرستان خبر داد و افزود: خرید محصول در این مراکز به قیمت تضمینی مصوب و به ازای پرداخت ۱۱۵ هزار ریال برای هر کیلوگرم انجام خواهد شد.

شادخاطر در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۲۰ دستگاه کمباین برای برداشت مکانیزه گندم با کسب مجوز از سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اردبیل آماده برداشت گندم از مزارع کشاورزی این شهرستان است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰ تا ۵۰ درصد از کشت محصولات زراعی در خلخال با استفاده از ادوات کشاورزی مکانیزه صورت می‌گیرد، بر لزوم مکانیزاسیون کشاورزی برای افزایش بهره‌وری تولید در بخش کشاورزی تاکید کرد.

شادخاطر اضافه کرد: در کنار توجه زارعان به استفاده از روش‌های جدید کشت و برداشت محصول، بیمه محصولات کشاورزی نیز ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت و نقش بیمه محصولات کشاورزی در مواقع بروز بحران، حوادث غیرمترقبه و پرداخت غرامت و خسارت به دارندگان محصولات کشاورزی تحت پوشش بیمه از جمله گندم و جو و از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی، از کشاورزان خواست نسبت به بیمه محصولات زراعی خود در سال زراعی آتی اهتمام بیشتری داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال بیان کرد: به رغم تلاش‌های صورت گرفته برای ترویج فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی، امسال ۲۵ درصد از مجموع گندم زیر کشت رفته زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت.


/ مهر

برچسب ها: گندم و جو ، مزارع خلخال ، خرید تضمینی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000RXU

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: گندم و جو مزارع خلخال خرید تضمینی بیمه محصولات کشاورزی شهرستان خلخال گندم و جو زیر کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۲۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر

فرهاد شریفی با بیان اینکه برداشت کلزا در مزارع شهرستان قصرشیرین که جزو مناطق گرمسیری استان است از امروز (۱۰ اردیبهشت) شروع شده، گفت : برداشت کلزا در مزارع مناطق سردسیر استان تا اواخر تیرماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امسال ۴۰۱۹ هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت کلزا رفته، گفت: پیش بینی می‌شود امسال تولید کلزا در استان به حدود ۹۰۰۰ تن برسد که دو برابر سال گذشته خواهد بود.

شریفی با بیان اینکه امسال در مقایسه با سال زراعی گذشته افزایش حدود دو برابری سطح زیر کشت کلزا در استان را شاهد هستیم، افزود: سال زراعی گذشته ۲۱۷۶ هکتار از اراضی استان زیر کشت کلزا رفته بود و حدود ۴۵۰۰ تن محصول در استان تولید شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه شهرستان‌های کنگاور و سنقروکلیایی با ۱۰۰۳ و ۲۰ هکتار به ترتیب بیشترین و کمترین سطح زیرکشت کلزای استان را دارند، گفت: بجز پاوه در همه شهرستان‌های استان کشت کلزا داریم.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب مزارع کلزای استان در بازدید‌های صورت گرفته، گفت: انتظار داریم امسال شاهد عملکرد خوب مزارع کلزای استان باشیم.

به گفته شریفی ۱۴ مرکز خرید تضمینی کلزا در استان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه امسال کلزا با قیمت تضمینی هر کیلوگرم ۳۵ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود، گفت: تمامی کلزای تولیدی در استان توسط کارخانجات روغن کشی داخل استان (مجتمع کشت و صنعت ماهیدشت) خریداری خواهد شد و این شرکت قول پرداخت مطالبات کلزاکاران استان در کمتر از یک ماه را داده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر