Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: اگر دانشگاه‌ها در خصوص مسأله آب قرارداد پژوهشی و همایش‌های علمی بین المللی داشته باشند از آنها حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایران اکونومیست، وحید حدادی اصل روز دوشنبه در اجلاس سه روزه روسای دانشگاه‌ها که توسط دانشگاه تبریز در حال برگزاری است، افزود: اولویت قرار دادن موضوع مرجعیت دیپلماسی علمی در میان برنامه‌های پنج‌گانه وزیر علوم نشان از اهمیت و تاکید ویژه‌ به این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با اشاره به سخنان وزیر علوم در اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها گفت: وزیر علوم اولین موردی که در خصوص آن توضیح داد مرجعیت دیپلماسی علمی در وزارت علوم بود که این مهم نشان از اهمیت دادن به مرجعیت دیپلماسی علمی و اهمیت ویژه‌ تقویت همکاری‌های بین‌المللی در برنامه‌های وزیر است.

حدادی اصل افزود: اهمیت همکاری با کشورهای همسایه و لزوم توجه به ورود و تبادل علم و تکنولوژی در همکاری‌های علمی و بین‌المللی از موضوعات مهم دیگر است تا فناوری و تکنولوژی‌های جدید وارد شده و توانمندی‌های ما نیز صادر شوند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: موضوع مهم دیگر لزوم میزبانی از دانشجویان بین‌المللی در کشور، توجه جدی به این موضوع، لزوم عضویت در سازمان‌های بین‌المللی و استفاده از فرصت‌های فراهم شده‌ است؛ بهره برداری از این فرصت‌ها برای تقویت همکاری‌های علمی، بین‌المللی و دیپلماسی علمی موثر خواهد بود.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در کشورهای دیگر حمایت و بر ضرورت هماهنگی دانشگاه‌ها در انعقاد قراردادهای بین المللی با این مرکز تاکید کرد.

حدادی اصل یادآور شد: نکته دیگری که وزیر علوم در این خصوص به روسای تاکید کرد، عقد قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها دانشگاه‌های کشور با دانشگاه‌های مختلف از طریق مرکز مطالعات همکاری‌های بین‌المللی و نظارت این مرکز بود.

تاکید بر لزوم اصلاح ساختار سازمانی در مدیریت‌های همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه‌ها و ارتقای سطح اختیارات از موارد دیگر مطرح شده در این اجلاس بود.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، پایان نامه دانشجویی ، دانشگاه تبریز

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری پایان نامه دانشجویی دانشگاه تبریز همکاری های علمی بین المللی دیپلماسی علمی وزیر علوم بین المللی وزارت علوم دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۴۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شانزدهمین آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به صورت سراسری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: سومین همایش سلامت، حکمت و حکمرانی در بیمارستان فرهیختگان برگزار می‌شود/ یکم اردیبهشت؛ آخرین مهلت ارسال مقالات

به گفته مهسا آل ابراهیم، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و مسئول المپیاد کشوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آزمون غربالگری (مرحله اول انفرادی) شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در ۵ حیطه آموزش پزشکی، مدیریت نظام سلامت، همگرایی علوم پایه، استدلال بالینی و حیطه ی هنر و سلامت، با حضور بیش از ۸۰ نفر از داوطلبان این واحد دانشگاهی، در سالن شهید احدی ساختمان زرگنده برگزار شد.

وی افزود: برگزیدگان حیطه های مختلف آزمون غربالگری دانشگاهی، در خردادماه ۱۴۰۳ به المپیاد کشوری وزارت بهداشت راه خواهند یافت.

آل ابراهیم خاطرنشان کرد: با توجه به درخشش دانشجویان عزیزمان در المپیاد کشوری وزارت بهداشت در سال گذشته، امید آن داریم که امسال نیز به لطف پروردگار با کسب مدال های بیشتر، شاهد اعتلای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، در المپیاد کشوری وزارت بهداشت باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228971 برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی

دیگر خبرها

  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد