Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع در وزارت خارجه سوریه عصر دوشنبه ضمن محکوم کردن اقدامات اخیر ترکیه در خاک این کشور گفت که آنکارا سیاست پاکسازی نژادی و جغرافیایی را دنبال می‌کند.

به گزارش مشرق از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه گفت: جمهوری عربی سوریه اقدامات خصمانه نظامی چند روز گذشته نیروهای ترکیه در برخی مناطق و روستاهای شمال شرق سوریه به ویژه مناطق «تل تمر» و «ابو راسین» در حومه شمالی غربی شهر حسکه را که باعث کشته شدن غیرنظامیان و خسارات بسیار به اموال و زیرساخت‌های عمومی و خصوصی و آواره شدن ده‌ها خانواده از خانه‌های خود شده است، رد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع افزود: اقدام ترکیه برای ایجاد آنچه «منطقه امن» نامیده می‌شود، بسیار زشت بوده و بخشی از سیاست پاکسازی نژادی و جغرافیایی است که دولت رجب طیب اردوغان در اراضی اشغالی سوریه دنبال می‌کند.

این منبع تأکید کرده این اقدامات ترکیه جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت است که مغایر با منشور سازمان ملل متحد، قوانین بین المللی و حقوق بشری بین المللی است.

منبع وزارت خارجه سوریه اضافه کرده است: حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه مورد باج‌گیری یا چانه‌زنی ترکیه در تبانی با متحدش در واشنگتن و برخی کشورهای غربی قرار نخواهد گرفت که به دنبال منافع سیاسی ناچیز علیه ملت و تمامیت ارضی سوریه هستند.

این منبع همچنین گفته است: هر طرفی که به صورت غیر قانونی و خارج از دایره حکومت سوریه فعالیت می‌کند و به دست ترکیه بهانه می‌دهد تا علیه غیر نظامیان سوری حمله کند، مسئول این جنایت است.

این منبع تاکید کرده که سوریه برای مقابله با هر اقدام ترکیه و مزدوران این کشور، بر اساس حق خود در حقوق بین‌ الملل، از هر ابزاری استفاده می‌کند و همچنین خواستار خروج نیروهای غیر قانونی خارجی از خاک خود است.

دمشق در پایان خواستار حمایت از تلاش‌های دولت سوریه در خلع سلاح تمام گروه‌های غیرقانونی و بازگرداندن امنیت، ثبات و رفاه اقتصادی و اجتماعی در سراسر کشور به‌گونه‌ای است که خواسته‌های همه مردم سوریه را برآورده کند.

اردوغان رئیس جمهوری ترکیه یکشنبه شب گفته بود: همانگونه که همیشه می‌گویم، روزی آنها را [گروه پ. ک. ک و شاخه‌های آنها] را در شمال سوریه غافلگیر خواهیم کرد و باید این جنگ را انجام دهیم.

رئیس جمهوری ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد: به زودی اقدامات مربوط به بخش باقی مانده برای ایجاد مناطق امن در ۳۰ کیلومتری مرز ترکیه با سوریه را آغاز خواهیم کرد.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دی ماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرده است.

از سوی دیگر، آنکارا در ۲۵ مهرماه ۹۸ برای عقب راندن شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه والحسکه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد پنج روز مهلت داد تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت رجب طیب اردوغان سوریه دمشق واشنگتن ترکیه مشرق ارتش ترکیه وزارت خارجه سوریه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۵۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات علیه سیاست‌های نتانیاهو در قلب تل‌آویو

خانواده های اسیران صهیونیست و شهرک نشینان امروز پنجشنبه همزمان با برگزاری جلسه شورای جنگ رژیم صهیونیستی در قلب شهر تل آویو در سرزمین های اشغالی تظاهرات کردند.

به گزارش‌ مشرق و به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت، خانواده های اسیران صهیونیست و شهرک نشینان امروز پنجشنبه بار دیگر در منطقه «کریاه» در مرکز شهر تل آویو که مقرهای سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی در آنجا قرار دارد، تظاهرات کردند.

آنها در این تظاهرات سیاست های کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفته و خواهان بسته شدن قرارداد مبادله اسیران فلسطینی با بستگان اسیر خود در نزد مقاومت فلسطین شدند.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، توده صهیونیستها و بویژه خانواده های اسیران صهیونیست و همچنین محافل سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی نتانیاهو و ائتلاف حاکم او را مسئول غافلگیر شدن این رژیم در برابر مقاومت فلسطین و وقوع این عملیات می دانند و از عملکرد نتانیاهو در مدیریت جنگ انتقاد می کنند.

خانواده های اسیران صهیونیست و شهرک نشینان از آغاز عملیات طوفان الاقصی بارها علیه سیاست های کابینه تظاهرات کرده اند که به زد و خورد با پلیس و بازداشت شماری از آنها منجر شده است. آنها تاکید کرده اند که کابینه رژیم صهیونیستی به سرنوشت بستگان اسیر خود در نزد مقاومت فلسطین بی توجهی می کند و آنها در اولویت تصمیم گیری های اعضای کابینه قرار ندارند.

دیگر خبرها

  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس فتا علیه فروشندگان و تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • تظاهرات علیه سیاست‌های نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد