Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ژیلا یزدانی شامگاه یکشنبه در سیزدهمین جلسه شورای استاندارد استان کردستان در خصوص واحدهای مشمول اجرای استاندارد اجباری معیار مصرف انرژی اظهار داشت: آجر، سیمان، قند و لبنیات البته برخی از واحدهای لبنیات با اجرای استاندارد اجباری معیار مصرف انرژی مخالفت می‌کنند.

یزدانی با اشاره به پروانه استاندارد معیار مصرف واحد‌های تولیدی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ از تعداد ۲۲ واحد تولیدی مشمول اجرای استاندارد اجباری معیـار مصـرف انرژی، یک واحد تولیدی موفق به دریافت گواهینامه انطباق معیار مصرف انرژی در فرآیند تولید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیشتر آسانسورهای مسکن مهر فاقد استاندارد هستند، تصریح کرد: بمنظور پیشگیری از وقوع حوادث غیرمترقبه درخواست الزام بازرسی ادواری آسانسورهای ارگان‌های دولتی و اماکن عموم و استانداردسازی آسانسورهای منصوبه در مسکن‌ مهر صادر شده است.

مدیرکل استاندارد کردستان اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۹۰ گواهی ایمنی آسانسور صادر شده است.

 یزدانی یادآور شد: پایان کار ساختمان پس از اخذ گواهینامه ایمنی آسانسور در شهرستان‌های استان مانند اقدام انجام شده در سنندج، سقز و قروه صادر می‌شود.

طرح ملی مسکن

یزدانی اظهار داشت: حضور استاندارد در باشگاه مخاطبان مسکن و کنترل کیفیت مصالح ساختمانی موجب بالارفتن کیفیت مسکن و امکان دستیابی به مسکن استاندارد با طرح جهش ملـی مسکن خواهد شد.

مدیرکل استاندارد کردستان ادامه داد: باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان با همکاری اداره کل استاندارد زمینه توسعه مسکن را برای شهروندان استان فراهم خواهد ساخت و در چنین اقدام بزرگی استاندارد نقش خود را در بکار بردن مصالح ساختمانی استاندارد و دارای کیفیت برای احداث مسکن ملی ایفا خواهد کرد.

یزدانی نظارت بر مصالح ساختمانی را از جمله وظایف این اداره عنوان کرد و افزود: تمامی موارد باید مطابق با استانداردهای ملی باشد و در این راستا اعضا باشگاه مخاطبان مسکن مـلـی در بحث تامین مصالح ساختمانی در شهرستان‌های استان از واحدهای تولیدی مستقر در استان دارای نشان استاندارد استفاده می‌نماید.

وی در ادامه اظهار داشت: دو مورد پروانه کاربرد نشان حلال تولید آدامس و لواشک سقزسازی کردستان صادر شده و یک مورد پروانه کاربرد نشان حلال تولید قارچ تمدید شده است.

یزدانی با اشاره به فعالیت‌های ترویج استاندارد در جامعه در کردستان، گفت: تهیه و انتشار ۱۲ مورد خلاصه استانداردهای پرکاربرد و ارسال به ادارات استان، چاپ و توزیع ۵ مورد کتاب کودک و استاندارد و خانه استاندارد و قصه کودکانه شهربازی و بروشور طرح عیدانه و دفتر ترویجی، نام‌گذاری دو میدان در شهرهاب قروه و دیواندره به نام استاندارد، ۱۰۰ مورد نشست تخصصی با انجمن‌ها و اصناف و برگزاری دو جشنواره "پیوهر " با هدف حمایت از کالای ایرانی در سال‌های گذشته برگزار شد.

انتهای پیام /۲۳۳۰/۷۶

منبع: فارس

کلیدواژه: استان کردستان مسکن مهر کردستان معیار مصرف انرژی مصالح ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۵۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، معاون ارزیابی و انطباق اداره کل با اعلان خبر توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی به دلیل عدم رعایت الزامات استاندارد، ضمن تاکید بر نظارت جدی و بازرسی‌های مداوم کارشناسان استاندارد کرمانشاه از کلیه مراکز تولید، عرضه و فروش کالا بیان نمود در راستای اهداف سازمانی خویش کارشناسان این اداره کل تمام سعی و تلاش خود را برای انجام بهینه مسئولیت‌های محوله به کار بسته و همواره نظارت دقیق خود را بر تولید و عرضه کالا‌های مشمول مقررات استاندارد اجباری انجام می‌دهد.
محمد نژاد ادامه داد: دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد و درج کد ده رقمی در زیر نشان ملی استاندارد، برای تولید فرآورده‌های مشمول مقررات استاندارد، اجباری است.
وی اظهار کرد: چنانچه واحد‌های تولیدی محصولات بدون کیفیت و فاقد استاندارد‌های لازم تولید کنند بنابر مقررات مصرحه در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، با برخورد قضایی اعم از جریمه نقدی و حبس مواجه می‌شوند.
محمد نژاد ضمن تاکید برلزوم استانداردسازی واحد‌های تولیدی مشمول مقررات استاندارد گفت: شهروندان برای آگاهی از اصالت و اعتبار پروانه کاربرد نشان استاندارد، کد ده رقمی درج شده زیر نشان استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند و در صورت مشاهده محصولات فاقد نشان استاندارد یا فاقد کد ده رقمی درج شده زیر نشان استاندارد، موضوع را به اداره کل استاندارد اعلام نمایند.

دیگر خبرها

  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳/ پایان خدمت الزامی نیست
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • سند ۱۱۰هکتاری نهضت ملی مسکن اشکذر صادر شد
  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان