Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@15:06:16 GMT

٢١ سال، هیچ خوابگاهی برای متاهلین نساختند

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۶۶۱۴

٢١ سال، هیچ خوابگاهی برای متاهلین نساختند

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: از سال ۸۰ تاکنون خوابگاه‌های متاهلی در کشور ساخته نشده و از ابتدای امسال کلنگ احداث ۱۰۰ خوابگاه زده شده است.

 

جمعیت فعال هر کشوری از مهم‌ترین عواملی است که در میزان قدرت ملی آن کشور تاثیرگذار خواهد بود و طی سال‌های اخیر جمعیت ایران با افت و خیز‌هایی همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام معظم رهبری هم توجه به جمعیت و فرزند آوری را امر مهم تلقی کرده اند.

در تاریخ ۲۱ آبان ۱۴۰۰ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را در نامه‌ای به حجت‌الاسلام رئیسی به دولت سیزدهم ابلاغ کرده تا از حالا، این قانون ۷۳ ماده‌ای با ۸۱ تبصره منتظر ابلاغ دولت به دستگاه‌ها باشد و مجلس نظارت کند.
قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بر اساس اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی، در یک کمیسیون مشترک بررسی شد و پس از موافقت مجلس با اجرای آزمایشی آن به مدت ۷ سال، در دهم آبان ۱۴۰۰ به تأیید شورای نگهبان رسید.

در این قانون همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های زیرمجموعه دولت موظف شده‌اند تا دستورالعمل‌ها، برنامه‌ها و منشور‌های مرتبط با خانواده، فرزندآوری و جمعیت را در چهارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه کنند و در زمان مقرر ارائه دهند.

یکی از مهم‌ترین موارد حمایت از قانون جوانی جمعیت افزایش تعداد خوابگاه‌های متاهلی است که وزارت علوم در این زمینه برنامه‌هایی دارد.

جرقه احداث بیش از ۱۰۰ خوابگاه متاهلی در کشور زده شد 

هاشم داداش پور گفت: پس از تصویب قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده در مجلس، از ابتدای امسال برنامه‌های متفاوتی را اجرایی خواهیم کرد و اغلب دستگاه‌ها از جمله دانشگاه‌های کشور مکلف شده اند تا به سمت ساخت خوابگاه‌های متاهلی حرکت کنند.

به گفته رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، در دهه‌های گذشته توجه زیادی به ساخت خوابگاه‌های متاهلی نداشته ایم و تمام خوابگاه‌های متاهلی قبل از دهه ۸۰ ساخته شده اند.

او گفت: تعداد متقاضیان در حوزه‌های خوابگاه متاهلی حداقل ۶۰ هزار نفر است و هم اکنون ۱۵۱۶ خوابگاه متاهلی داریم و بر اساس ارائه رویکرد‌های وزارت علوم به مجلس ساخت خوابگاه‌های متاهلی را در دستور کار قرار داده ایم.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم می‌گوید: قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده به تسریع ساخت خوابگاه‌های متاهلی کمک زیادی کرد.

داداش پور بیان کرد: کلنگ احداث بیش از ۱۰۰ خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های کشور زده شده تا بتوانیم پاسخگوی نیاز‌هایی باشیم که در سطح کشور برای حوزه خوابگاه‌های متاهلی از سوی دانشجویان درخواست می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ساخت خوابگاه های متاهلی خوابگاه متاهلی جوانی جمعیت وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۶۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان

به گزارش قدس آنلاین، فریبا ولی‌پور در خصوص تامین مسکن طرح جوانی جمعیت، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت در بحث طرح جوانی جمعیت، اهدای مسکن به خانواده‌های دارای سه قلو و چندقلوست.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: در آخرین جلسه قرارگاه جمعیت و با تاکید استاندار وقت واگذاری زمین با اولویت‌ خانواده‌های دارای سه قلو بود و در این خصوص راه و شهرسازی لرستان این مهم را نیز در اولویت قرار داد.

ولی‌پور بیان کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی و توپوگرافی در برخی از شهرهای استان با کمبود زمین مواجه هستیم و در این راستا راه‌ وشهرسازی لرستان قول داد که در بهار امسال این مشکل تامین زمین برای طرح جوانی جمعیت محقق شود.

وی اظهار کرد: برخی از دستگاه‌ها اجرایی دارای زمین‌هایی هستند که نیازمند تغییر کاربری بوده و چنانچه این مهم محقق شود بخشی از مشکلات تامین مسکن برای جوانی جمعیت برطرف خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، تصریح کرد: با توجه به شرایط توپوگرافی لرستان، ایجاد شهرک و یا شهرک جدید ضروری است و امیدواریم با همکاری استاندار لرستان و راه و شهرسازی استان مشکل تامین زمین برای این خانواده‌ها مرتفع شود.

وی در خصوص طرح نفس و حمایت از مادران باردار، گفت: در لرستان ۱۳۲ نفر از مادران باردار از انجام سقط انصراف دادند و تعداد تولدهای تحت عنوان "نفس" در استان هفت مورد گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
  • تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست
  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم
  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج هستند
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل