Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی خدابخشی گفت: ۳۵ واحد صنفی به علت تبلیغ و ۳۵ واحد هم به علت عرضه مواد دخانی طی سال گذشته در این استان تعطیل شده است.

به گفته او استفاده از تابلو‌های روان و چراغ‌های چشمک زن، بنر و کاغذ با محتوا و مضامینی همچون «سیگار موجود است» و به نمایش گذاشتن ادوات قلیان در ویترین مغازه‌ها مصداق تبلیغ است و در صورت مشاهده ابتدا به فرد متخلف اخطار داده شده و در صورت استمرار تخلف، جریمه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول برنامه کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: قرار دادن استند‌های مخصوص عرضه و فروش سیگار در داخل مغازه و آویزان کردن شیلنگ قلیان بر سر در مغازه‌ها هم مصداق تبلیغ مواد دخانی است و به مسئول واحد صنفی در این باره اخطار داده می‌شود.

خدابخشی گفت: ۵۴۲ عدد قلیان از مراکز عرضه مواد دخانی این استان در سال گذشته ضبط شده است.

او گفت: بیشترین میزان کشفیات مربوط به شهرستان همدان با ۲۲۶ عدد و کمترین میزان هم مربوط به شهرستان‌های رزن، درگزین و فامنین هر یک به تعداد ۱۴ عدد قلیان است.

مسئول برنامه کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: شیشه قلیان‌های کشف شده با حکم مرجع قضایی در اختیار شرکت شیشه شهر همدان برای بازیافت قرار گرفته ضمن اینکه مابقی ادوات نظیر شیلنگ و چوب معدوم و در مکان مناسبی دفن بهداشتی می‌شود.

خدابخشی گفت:  ۱۲۰ مرکز عرضه و تبلیغ مواد دخانی در استان همدان شناسایی شده است.

او گفت: به طور رسمی هیچ مرکز دارای مجوز عرضه قلیان در این استان وجود ندارد و در صورت مشاهده شهروندان می‌توانند مرابت را از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ گزارش کنند.

مسئول برنامه کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۳۱ ماه می‌در تقویم به عنوان «روز جهانی بدون دخانیات» نامگذاری شده و حدود پنج سال است که در ایران نیز چهارم تا یازدهم خرداد با عنوان هفته بدون دخانیات پاس داشته می‌شود و برنامه‌هایی در راستای آموزش و فرهنگ‌سازی زندگی سالم و بدون دخانیات ارائه می‌شود.

خدابخشی گفت: شعار امسال این هفته و روز جهانی نیز «دخانیات تهدیدی برای سلامت و ضرر و محیط زیست ما» تعیین شده چرا که دخانیات هم اینک به عنوان مه‌مترین عامل مرگ و میر در جهان مطرح است بنابراین اقدام در حوزه کنترل دخانیات و شیوه‌های ترک، امری اجتناب ناپذیر است.

به گفته او سن مصرف دخانیات در کشور و استان همدان رو به روز در حال کاهش است و قبح مصرف مواد دخانی به ویژه قلیان در بین خانواده‌ها شکسته شده و قلیان مقبولیت بیشتری در جامعه پیدا کرده است.

مسئول برنامه کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی همدانگفت: سالانه بیش از ۶۰ میلیارد نخ سیگار در کشور مصرف می‌شود.

خدابخشی گفت: ۲.۵ برابر هزینه صرف شدن برای خرید سیگار از محل یارانه پیش بینی شده برای همه افراد به منظور درمان بیماری‌های ناشی از مصرف دخانیات صرف می‌شود در حالیکه می‌توان این مبالغ را در اقدامات و فعالیت‌های مثبت و مرثرتری در پیشرفت کشور هزینه کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واحد صنفی دخانیات مواد دخانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۷۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان
  • تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور
  • ویپ های ۲ میلیون تومانی در کشور/ چرا سیگارهای الکترونیک در ایران ممنوع نمی شود؟!
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران چیست؟
  • ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها چیست؟/ جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن»
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران | این دستگاه تاییدیه نهایی ندارد | وجود گاز خنده در این قلیان‌ها صحت دارد؟
  • ماجرای گاز «خنده» در قلیان اکسیژن صحت دارد؟/ قلیان اکسیژن اعتیاد آور نیست؟
  • پدیده جدید و مشکوک در مراکز تفریحی شهر
  • جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها