Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحقیقات انجام شده توسط یک شرکت تولیدی مکمل در بریتانیا گزارش داده است که ساعت‌ های ۱۱ صبح، ۳:۱۵ بعدازظهر و ۹:۳۰ شب، سه زمان پرخطر در روز هستند که می‌توانند موجب افزایش وزن شوند و دریافتند افرادی که رژیم غذایی می‌گیرند در این زمان‌ها از روز ۷۵۰ کالری اضافه مصرف می‌کنند.

سوزی بورِل متخصص تغذیه اهل سیدنی استرالیا می‌گوید این موضوع نشان‌دهنده زمانی است که مردم عموما در طول روز تمایل به مصرف میان وعده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین فهرستی از میان وعده های سالم برای خوردن در این ساعات روز برای مقابله با ولع و هوس خوردن به اشتراک گذاشت.

این متخصص تغذیه معتقد است شروع روز با یک صبحانه مفصل بسیار مهم است، زیرا با این کار می‌توانید هوس مصرف کالری بیشتر در ساعت ۱۱ را از سرتان بیرون کنید. سوزی بورل می‌گوید: «مصرف کالری خیلی کم در نیمه اول روز نه تنها محرک گرسنگی و ولع در ساعات پایانی صبح است، بلکه می‌تواند شما را در مقابل پرخوری در اواخر روز نیز آسیب‌پذیرتر کند.»

تسلیم شدن در برابر این هوس نیز می‌تواند به این معنی باشد که زمان صرف ناهار تا اواخر روز به تعویق بیفتد. اما یک میان وعده سالم مثل ماست میوه‌ای یا میوه می‌تواند در صورت بروز گرسنگی به مبارزه با آن کمک کند.

میل به غذا خوردن بین ساعت‌های ۳ تا ۴ بعدازظهر نیز بسیار شایع است که بسیاری از افراد برای برطرف کردن آن به گزینه‌های ناسالم سوپرمارکتی روی می‌آورند. سوزی می‌گوید: «متاسفانه غذاهایی که در این موقع از روز به عنوان میان وعده مصرف می‌کنیم اکثرا شیرین و خوشمزه هستند؛ مثل بیسکوییت، شکلات و اسنک بارها، که ما را با احساس نارضایتی و احتمال بالاتری برای مصرف میان وعده های بیشتر تا زمان شام تنها می‌گذارند.

توصیه او این است که در این زمان از روز از میان وعده های غنی از پروتئین نظیر آجیل ها، سبزیجات یا کراکر برنج استفاده کنیم.

چند ساعت بعد از شام، حین تماشای برنامه های شبانه تلویزیون هم ممکن است دلتان یک خوردنی شیرین بخواهد که سوزی آن را یک عادت بد می‌داند و معتقد است خوردن تنقلات هنگام تماشای برنامه مورد علاقه‌تان شما را در معرض پرخوری قرار می‌دهد.

تنقلات مورد تایید این متخصص تغذیه برای این زمان از شب، شکلات تلخ، یک بیسکوییت یا مقدار کمی بستنی است. البته بهتر است بعد از یک ساعت معین (مثلا ۸ یا ۹ شب) دیگر چیزی نخورید.

منبع: روزیاتو

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: میان وعده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۸۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش بلیت فوق‌العاده قطار مشهد، از امروز ۹ صبح

بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز چهارشنبه ساعت ۹ صبح، هم‌زمان از سکوهای اینترنتی و حضوری به فروش می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد با توجه‌به افزایش تقاضا در ایام میلاد امام رضا (ع) و حضرت معصومه (ع) و ‎دهه کرامت، از تاریخ بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت، روزانه سه رام ‎قطار فوق‌العاده در مسیر مشهد مقدس پیش‌بینی شد.

بلیت این قطارها از چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ساعت ۹ صبح هم‌زمان از سکوهای اینترنتی و حضوری قابل خریداری خواهد بود.

کد خبر 751629

دیگر خبرها

  • عوارض خطرناک قلیان اکسیژن؛ از آسیب مغزی تا سرخوشی
  • عوارض خطرناک گاز خنده قلیان اکسیژن
  • فروش بلیت فوق‌العاده قطار مشهد، از امروز ۹ صبح
  • فواید شگفت انگیز خوردن عسل قبل از خواب
  • رئیسی: «وعده صادق» از نقاط عطف اجماع‌ساز میان مردم بود | انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای نداریم
  • رئیسی: «وعده صادق» از نقاط عطف اجماع‌ساز میان مردم بود/انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای نداریم
  • یسی: «وعده صادق» از نقاط عطف اجماع‌ساز میان مردم بود/انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای نداریم
  • آیا با خوردن تخم‌مرغ لاغر می‌شویم؟
  • دونگ کوای ؛ جینسنگ زنانه و نسخه ای که می تواند خطرناک باشد(+عکس)
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟