Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@06:27:44 GMT

افزایش ۲ برابری خشونت جنسی علیه کودکان در آلمان

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۸۷۳۴

افزایش ۲ برابری خشونت جنسی علیه کودکان در آلمان

آمار پلیس جنایی فدرال آلمان نشان می‌دهد در سال گذشته ۲۰۲۱ به طور میانگین روزانه ۴۹ کودک مورد خشونت جنسی قرار گرفته‌اند که نشان می‌دهد آمار این گونه جرائم نسبت به سال قبل از آن دو برابر شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "دویچه وله" آلمان در گزارشی نوشت: در سال 2021 تعداد تصاویر و ویدئوهای تولید و توزیع صحنه‌های اعمال خشونت‌ جنسی علیه کودکان در آلمان، حدود 108،8 درصد افزایش داشته و این دو برابر میزان سال قبل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آماری است که پلیس جنایی آلمان دوشنبه 9 خرداد منتشر کرد.

بر اساس این آمار، سال گذشته در بیش از 39 هزار پرونده به اتهام پورنوگرافی کودکان اعلام جرم شده است. این رقم در سال پیش از آن (2020) 18هزار و 800 مورد بود.

در همین بازه زمانی، موارد سوءاستفاده جنسی از کودکان نیز افزایشی 6،3 درصدی داشته است و بیش از 15هزار و 500 مورد جرم در این زمینه به ثبت رسیده است. پلیس حدس می‌زند که میزان برملا نشده این جرایم چند برابر چیزی باشد که در دسترس است.

هولگر مونش، رئیس اداره فدرال پلیس جنایی آلمان (BKA) در این رابطه تأکید کرد که به طور مداوم شواهد بیشتری به دست نهاد زیر نظر او می‌رسد. وی با استقبال از این مسئله گفت: سوءاستفاده و تعرض علیه کودکان و نوجوانان، که ضعیف‌ترین اعضای جامعه هستند، باید به ویژه به عنوانی عملی انزجارآور مورد پیگرد قرار گیرند و به آن‌ها پایان داده شود.

رئیس پلیس جنایی فدرال آلمان می‌گوید، با توجه به افزایش حجم داده‌های دیجیتال، نهاد زیر نظر او در همکاری با ایالت‌های آلمان با تلاشی فشرده می‌کوشند بر توانمندی فنی و پرسنلی خود بیفزایند و روند تحقیقات در این حوزه را بهینه سازند.

به گفته کرستین کلاوس، نماینده ویژه دولت آلمان در حوزه سوءاستفاده جنسی، اروپا به محور پخش تصاویر و ویدئوهای سوءاستفاده‌های جنسی بدل شده است. به همین دلیل به تقویت همکاری میان کشورهای اروپایی و سرمایه‌گذاری بیشتر در زمینه پرسنل و تجهیزات فنی برای نهادهای تحقیقاتی نیاز است.

خانم کلاوس ابراز امیدواری کرده که طرح تأسیس مرکز اروپایی برای پیشگیری و مبارزه با خشونت جنسی علیه کودکان هر چه زودتر تحقق یابد.

نانسی فزر، وزیر کشور آلمان، میانگین روزانه 49 مورد سوءاستفاده جنسی از کودکان در آلمان را "تکان‌دهنده" خواند. وی گفت که تیم تحقیقاتی پلیس جنایی فدرال آلمان در این حوزه به طور قابل ملاحظه‌ای تقویت خواهد شد و همین تقویت باید در ادارات آگاهی ایالتی صورت گیرد. وی افزود که این موضوع در همین هفته جاری در کنفرانس وزیران امور داخلی ایالتی مطرح خواهد شد.

نهاد امداد کودکان آلمان هم خواستار اقداماتی برای حفاظت بهتر از کودکان شده است. به گفته این تشکیلات، افزایش جرایم جنایی در حوزه خشونت جنسی علیه کودکان هشداردهنده است.

از نظر نهاد "امداد کودکان آلمان"، یکی از مشکلات موجود در این زمینه، موانع حقوقی در زمینه پیگرد مجرمان است. از آنجا که شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی اجازه ضبط و ثبت آدرس IP را ندارند، نیروهای تحقیقاتی اغلب با تعیین هویت مجرمان با مشکل روبرو هستند.

آمار پلیس نشان می‌دهد که شمار کودکان و نوجوانانی که تصاویر و ویدئوهای سوءاستفاده‌های جنسی را به ویژه در شبکه‌های اجتماعی بازنشر یا تولید می‌کنند، از سال 2018 بدین سو در آلمان به بیش از ده برابر رسیده است.

بر اساس این آمار، در حالی که در این سال 1373 نوجوان زیر سن قانونی مظنون به این اقدام بوده‌اند، این رقم در سال گذشته 2021 به 14هزار و 528 مورد رسیده است.

کرستین کلاوس، نماینده ویژه دولت آلمان در زمینه سوءاستفاده جنسی می‌گوید، اغلب این نوجوانان زیر سن قانونی آگاه نبوده‌اند که در اختیار داشتن و یا بازنشر این گونه عکس‌ها و فیلم‌ها جرم محسوب می‌شود. این نوجوانان حتی این آگاهی را ندارند که اعمالی که در این تصاویر علیه این کودکان صورت می‌گیرد جزو شدید نوع خشونت به حساب می‌آیند.

پلیس کلن تحقیقات علیه ده‌ها نفری را آغاز کرده که تصاویر و ویدئوهای کودکان و حتی نوزادانی را در اختیار داشته‌اند که مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته‌اند.

نرخ تورم در آلمان به بالاترین سطح در 32 سال گذشته رسید

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آلمان تصاویر و ویدئوهای جنسی علیه کودکان سوءاستفاده جنسی خشونت جنسی پلیس جنایی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۸۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش جام جم آنلاین، پلیس آلمان به محل تحصن معترضان حامی فلسطین در «برلین» که حدود دو هفته پیش، مقابل دفتر صدراعظم آلمان با برپاکردن چادرهایی، تجمع کرده بودند تا اعتراض خود را به جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان نشان دهند، حمله برد.

طبق گزارش شبکه راشاتودی، نیرو‌های پلیس به حدود ۲۰ چادری که مقابل دفتر صدراعظم آلمان بنا شده بود حمله کرد و دستکم ۷۵ نفر را بازداشت کرد. 

معترضان آلمانی خواستار توقف ارسال تسلیحات آلمان به رژیم صهیونیستی هستند.

آلمان تنها کشوری نیست که دولت آن با حامیان فلسطینی که علیه جنایات رژیم صهیونیستی تظاهرات برپا کرده‌اند، رفتار خشونت‌آمیز دارد. 

پیش از این نیز در کشور آمریکا، نیرو‌های پلیس به سمت معترضان حمله کرده و آن‌ها را بازداشت کردند.

مسئولان آلمانی، معترضان را به ارتکاب جرایم جنایی همچون تحریک به نفرت‌پراکنی علیه یهودیت و استفاده از نماد‌های غیرقانونی و سردادن شعار‌های ممنوعه متهم کرده است. 

سخنگوی پلیس برلین انجا دریشکه در توجیه این اقدام پلیس گفته است «تضمینی برای حفاظت از تجمعات در این نقطه از زمان وجود ندارد، زیرا امنیت و نظم عمومی به شدت در معرض خطر است».

روز جمعه، پلیس آلمان برای برچیدن چادر‌های معترضان اقدام کرد و تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد که با معترضان درگیر شد و شروع به بازداشت آن‌ها کرد و این در حالی است که برخی از معترضان در حالی که در مقابل بازداشت شدن مقاومت می‌کردند، شعار می‌دادند «زنده باد فلسطین».

طبق گزارش پلیس آلمان، حدود ۱۵۰ افسر پلیس در مقابل دفتر صدراعظم آلمان مستقر شدند تا چادر‌ها را از میان بردارند. 

یکی از فعالان معترض گفت «ما آرام بودیم، اما پلیس هر روز با احمقانه‌ترین محدودیت‌هایی که برای ما تعیین می‌کند، ما را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد».

وی به دویچه‌وله گفت «آن‌ها، ما را از استفاده از زبان‌های غیر از آلمانی و انگلیسی منع می‌کنند، آن‌ها عبادات، سرود‌ها و کارگاه‌های ما را جرم میدانند و هم‌اکنون منطق رسمی آن‌ها این است که مبل‌های ما به علف‌ها آسیب می‌زنند. در آلمان، آسیب رساندن به چمن، بدتر از نسل‌ کشی است».

دیگر خبرها

  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • ببینید | افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان