Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست نظام مهندسی کشور از آخرین تذکر این سازمان در خصوص ناایمن بودن ساختمان متروپل آبادان در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ گفت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حمزه شکیب در حاشیه شصت‌و‌هفتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در رابطه با ساختمان متروپل باید به یک نکته اشاره شود اینکه فردی که صلاحیت نداشته است به موضوع ساخت‌و‌ساز وارد شده است و جالب است که در ساعت 9 صبح همان روز که ساختمان متروپل ریزش می‌کند شاهدان عینی اعلام کرده بودند که مصالح در این ساختمان ریزش داشته و تا ساعت 12 عبدالباقی مالک این ساختمان در متروپل حضور داشته است و اگر دانشی داشت این وضعیت فعلی ایجاد نمی‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه در بحث ساختمانی مقررات ملی مبحث 22 وجود دارد اما پیاده‌سازی نمی‌شود، گفت: این اتفاق (متروپل) نیز همانند پلاسکو چند صباحی در فضای جامعه مطرح و به‌زودی به فراموشی سپرده خواهد شد اما باید از اینگونه اتفاقات درس عبرت بگیریم.

سرپرست نظام مهندسی کشور با بیان اینکه در بحث متروپل بخش‌های مختلفی از جمله شهرداری، سازمان نظام مهندسی، وزارت کشور و حتی قوه قضائیه مسئولیت داشته‌اند، گفت: سازمان نظام مهندسی در بحث متروپل به وظایف خود عمل کرده است و حتی در اردیبهشت‌ماه امسال تذکرات کتبی را در رابطه با این ساختمان به شهرداری ارسال می‌کند اما به هیچ‌کدام از این تذکرات از سوی شهرداری توجه و پیگیری نشده است.

وی با بیان اینکه در شهر تهران بالغ بر یک هزار ساختمان بالای 12 طبقه داریم، گفت: موضوع ایمنی ساختمان‌ها از مواردی است که باید به آن توجه شود و در بحث ساختمان ناایمن در شهر تهران نیز باید اقدامات لازم برای ایمن‌سازی آنها صورت بپذیرد.

پشت‌پرده تخلفات گسترده سازنده متروپل؛ از حذف ستون‌های اضافی تا حذف مدارک در شهرداری آبادان

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر تهران شورای شهر تهران نظام مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۸۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور: گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور با بیان اینکه با هیچ مدیری عهد اخوت نبسته ایم، از برکناری بیش از ۱۰۰ مدیر متخلف و ناکارآمد خبر داد. 

به گزارش ایرنا، حسن درویشیان «رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور» و «نماینده ویژه رئیس‌جمهور برای هماهنگی، پیگیری و اجرای نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد در دستگاه‌های اجرایی»، استقرار گشت ارشاد مدیران را از اقدامات بسیار اثربخش دولت مردمی برشمرد و افزود: گشت ارشاد مدیران، صرفا به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست بلکه به معنای تذکر در جهت اصلاح است. مدیران اجرایی سرمایه‌های ملی کشور هستند که به هیچ وجه با دارایی‌های مادی قابل قیاس نیست. یکی از راه‌های صیانت از مدیران، تذکر دادن است.

درویشیان افزود: در تمام مواردی که احساس کنیم با تذکر امکان جلوگیری از انحراف وجود دارد، اقدام می‌کنیم. در سطوح بالا،‌ میانی و استانی مدیریتی هرگاه به این نتیجه برسیم که مدیری کارآمدی و شایستگی لازم را ندارد، برکنار شده است. اقدام در این حوزه نیز در قریب به اتفاق موارد توسط مدیران اجرایی انجام شده است، در مواردی نیز گزارش خدمت شخص رئیس‌جمهور ارایه و دستور به برکناری توسط ایشان صادر شده است.

وی یکی از مهمترین ماموریت‌های مجموعه تحت نظارت خود را شناسایی ساختارها و بسترهای فسادزا برشمرد و افزود: در این راستا پیگیر گزارش‌های متعددی از مراجع نظارتی و دستگاه‌های اجرایی هستیم و از سوی دیگر بسترهای شناسایی شده را به این مراجع منعکس می‌کنیم.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد از گشت ارشاد مدیران چه خبر؟

دیگر خبرها

  • رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور: گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • ارزیابی ایمنی حدود ۱۵۰۰ بوستان در پایتخت و شناسایی بیش از ۱۵ هزار مورد ناایمن
  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • تذکر بازرسی به وضعیت آزادراه زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز
  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟
  • موعود شمخانی کیست؟
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • اوقات شرعی نهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»