Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حامد رضایی روز سه‌شنبه با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت معصومه (ص) بیان کرد: مددکاری اجتماعی، روانشناختی، مشاوره‌های آموزشی (اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، مذهبی، تفریحی، اوقات فراغت، فنی و شغلی، تحصیلی) از جمله خدماتی است که به این قشر ارائه شده است.

وی افزود: مشاوره‌های پزشکی، روانپزشکی، پیگیری وضعیت تحصیلی، اشتغال‌یابی و پیگیری پس از ترخیص تعداد ۱۱۶ نفر دختر در معرض آسیب‌های اجتماعی به صورت خانواده‌محور در اردبیل از دیگر خدماتی است که به جامعه هدف ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان اردبیل اظهار کرد: در همین راستا خانه سلامت و مرکز ندای مهر دختران با هدف فراهم کردن سلامت روانی و اجتماعی، جلوگیری از قرار گرفتن در معرض آسیب‌های اجتماعی، حمایت و نگهداری موقت دختران در معرض آسیب اجتماعی در مراکز به صورت شبانه‌روزی، فراهم نمودن زمینه‌های تحصیل، اشتغال، خودکفایی، شناخت استعدادها و توانمندی‌های دختران در معرض آسیب و هدایت آنها به سوی استفاده از این توانمندی‌ها برای تشکیل زندگی سالم راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: دختران نیازمند حمایت به افرادی اطلاق می‌شود که بدلایلی مانند فقدان حمایت خانوادگی موثر، وجود سوء رفتار در محیط خانوادگی به طور موقت آمادگی و عملکرد اجتماعی و روانی لازم را از دست داده، در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی قرار دارند و نیازمند دریافت خدمات تخصصی روزانه یا شبانه‌روزی اقامتی یا غیراقامتی هستند.

رضایی ادامه داد: بانوان نیمی از جمعیت هستند و به عنوان پرورش دهنده و انتقال دهنده فرهنگ جامعه در شکل‌گیری و پی‌ریزی پایه‌های هویت و شخصیت روانی-اجتماعی و نیز نوآوری نسل‌های آتی نقش بی‌بدیل و غیرقابل انکار دارند و دستیابی زنان و دختران به شرایطی امن و فرصت‌های برابر جهت آموزش و رشد و تعالی همراه با حفظ کرامت انسانی اهمیت زیادی دارد.

وی بیان کرد: عده‌ای از بانوان و دختران بدلیل تفاوت‌های فردی و شرایط خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی احتمال آسیب‌پذیری بیشتری در جامعه دارند اما جامعه نیز باید به گونه‌ای دسترسی افراد را برای بهره‌مندی از قابلیت‌ها و امکانات موجود فراهم آورد تا این قشر از جامعه هم با حفظ شان انسانی در جهت تعالی و دستیابی به استقلال فردی گام بردارند.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان اردبیل گفت: بر این اساس با برگزاری جشنواره‌ای تلاش می‌شود تا شان و مقام دختران در جامعه بیشتر شناخته شود و فرهنگ تکریم از دختران به عنوان پرورش دهندگان نسل آینده جامعه ترویج یابد و تلاش در جهت سلامت روانی و اجتماعی آنها به عمل آید.

روز اول ماه قمری ذی‌القعده، سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) با عنوان روز دختر نام‌گذاری شده است.

برچسب‌ها روز دختر سازمان بهزیستی استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز دختر سازمان بهزیستی استان اردبیل روز دختر سازمان بهزیستی استان اردبیل معرض آسیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۹۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلام دختران فوتسالیست چادرملو به لیگ برتر

ایسنا/یزد تیم فوتسال بانوان چادرملو اردکان به لیگ برتر فوتسال ایران صعود کرد.

تیم فوتسال بانوان چادرملو اردکان در ادامه رقابت‌های لیگ دسته اول، ظهر امروز (۷ اردیبشهت) موفق شد با شکست نماینده هیات فوتبال اصفهان سهمیه حضور به لیگ برتر فوتسال ایران را برای خود به ارمغان آورد.

بانوان فوتبالیست چادرملو اردکان که پیش از این هر دو بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بودند؛ امروز سومین حریف خود را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست دادند.

در این بازی «شیرین صفار» و «زهرا قربانی» از روی نقطه پنالتی و «مهدیه محمدزاده» و «فاطمه قهرمانی» نیز هر کدام یک گل برای چادرملو اردکان به ثمر رساندند.

شاگردان «فاطمه نادریان» در تیم فوتسال بانوان چادرملو اردکان با حداکثر امتیاز جواز حضور در لیگ برتر را به دست آورند.

به گزارش ایسنا این اولین حضور یک تیم فوتسال بانوان از استان یزد در سطح یک فوتسال ایران است.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • آیا رئیس جمهور آرژانتین مشکل روانی دارد؟
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی از وجوه مهم سلامت
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران
  • سلام دختران فوتسالیست چادرملو به لیگ برتر