Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس سازمان صمت کردستان گفت: سال گذشته حقوق دولتی معادن در استان ۸۳۵ میلیارد تومان بود که طبق قانون بایستی ۱۵ درصد آن به خود استان برگردد اما تنها ۱۵.۵ میلیارد تومان آن به استان برگشت خورده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، بختیار خلیقی ظهر امروز در جلسه شورای معادن استان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر 342 فقره معدن در کردستان با اشتغال چهار هزار و 919 نفر و با 141 پرونده اکتشاف موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اذعان به اینکه در حال حاضر 134 فقره معدن در استان کردستان غیر فعال است، افزود: تاکنون 18 گونه معدنی در استان شناسایی شده که بیشتر آن مربوط به سنگ لاشه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری سه فقره پروانه بهره‌برداری در استان صادر شده که با بهره‌برداری از این معادن، برای 19 نفر اشتغال ایجاد می‌شود‌  گفت: بیشترین آمار معادن فعال استان مربوط به سنندج با 59  و قروه با 58  فقره معدن است.

وی به تعداد معادن در دیگر شهرستان‌های استان اشاره و خاطرنشان کرد: تعداد معادن در بیجار 42 و دهگلان نیز 19 مورد است که امیدواریم با اجرای طرح تحول زمین‌شناسی شاهد افزایش تعداد معادن در سایر نقاط کردستان باشیم.

نهادینه شدن خام‌فروشی در معادن/ واگذاری‌ها براساس اهلیت انجام می‌شودمعاون وزیر صمت : افزایش سطح و عمق اکتشاف معادن عامل توزیع عادلانه ثروت و ایجاد اشتغال در کشور است

خلیقی یادآور شد: سال گذشته حقوق دولتی معادن در استان 835 میلیارد تومان بود که طبق قانون باید 15درصد آن به خود استان برگردد اما فقط 15.5 میلیارد تومان آن به استان برگشت، بنابراین انتظار می‌رود این میزان افزایش یابد تا در زمینه زیرساخت‌های روستاهای اطراف معادن هزینه شود، ضمن اینکه کردستان در زمینه پرداخت حقوق دولتی رتبه اول کشور را دارد.

انتهای پیام/487/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۰۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸۹ محدوده معدنی استان آذربایجان غربی از طریق مزایده واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، عبدالحمید سرتیپی گفت: در راستای استمرار روان‌سازی فعالیت‌های کسب‌و‌کار بخصوص توسعه اقتصادی معدنی استان، اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در نیم سال اول سال جاری ۲۸۹ محدوده معدنی، اکتشافی و بهره برداری را که بنا به دلایلی راکد و یا غیر فعال شده بودند شناسایی نموده و جهت فعال سازی، این معادن را از طریق مزایده عمومی به اشخاص دارای صلاحیت فنی و مالی لازم واگذار خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ۷۶۰ محدوده معدنی و اکتشافی در سال ۱۴۰۲ به مزایده گذاشته شد افزود: در راستای سیاست‌های ابلاغی وزارت صمت و همچنین روان‌سازی و توسعه کسب‌و‌کارهای استان علی الخصوص فعالیت‌های اقتصاد معدنی استان، اولین مزایده محدوده‌های معدنی استان در سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز و بر این اساس ۸۷ محدوده اکتشافی، ۱۱۳ محدوده اکتشافی دارای پروانه اکتشافی، ۷۴ معدن دارای پروانه بهره برداری، ۱۳ معدن دارای گواهی نامه کشف و ۲ محدوده دارای مجوز برداشت برای سرمایه گذاری جدید از طریق مزایده عمومی واگذار خواهد شد.

سرتیپی تصریح کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط برای شرکت در مزایده عمومی معادن استان می بایستی در سامانه اکترونیکی دولت(ستاد) به نشانی www.setadiran.ir ثبت نمام نمایند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی تأکید گرد: متقاضیان مزایده می توانند از روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۲/۸ تا ساعت ۱۲:۰۰ روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۲/۱۶ از طریق سامانه ستاد مدارک لازم برای حضور در این مزایده را اخذ و پس از تکمیل مدارک درخواستی مجدد نسبت به بارگذاری آنها در سامانه ستاد اقدام نموده و اصل ضمانت نامه بانکی یا اصل برگ واریزی نقدی حداکثر تا ساعت ۱۲:۰۰ روز چهار شنبه مورخ ۱۴۰۳/۲/۲۶ در قالب یک پاکت مهر و موم شده به دبیرخانه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی تحویل نمایند.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • ۲۸۹ محدوده معدنی استان آذربایجان غربی از طریق مزایده واگذار می‌شود
  • وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان‌غربی
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی