Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:16:58 GMT

برداشت جو در استان سمنان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۰۶۸۷

برداشت جو در استان سمنان آغاز شد

به گزارش ایرنا، حسن حاجی ابراهیمی روز سه‌شنبه  به رسانه‌ها اعلام کرد: خرید توافقی جو در شهرستان های گرمسار و آرادان  آغاز شد و تا کنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن جو از کشاورزان  این شهرستان‌ها خریداری شده است.

حاجی ابراهیمی اضافه کرد: از اوایل خردادماه خرید توافقی این محصول آغاز شد و تا پایان برداشت این محصول، خرید توافقی ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بر اساس قیمت روزانه بازار، محصول جو از کشاورزان خریداری و به منظور ذخیره سازی در اختیار تعاونی های دامداران استان قرار می‌گیرد.

رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی استان سمنان مهمترین مشکل تعاونی های روستایی استان در این زمینه‌ را کمبود نقدینگی با توجه به افزایش قیمت خرید جو کرد.

کشت طلای سفید در شهرستان گرمسار آغاز شد

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان گرمسار با بیان اینکه پنبه را به لحاظ ارزشی که دارد می‌توان طلای سفید نامید،  گفت: کشت پنبه در این شهرستان  آغاز شده است.

محمدعلی خالقی تصریح کرد: انواع بذر پنبه در ارقام خارجی مای، لئون و ماکسا، لیدر و ارقام داخلی خرداد، ورامین، خورشید و ساجدی به وسیله  شرکت تعاونی پنبه کاران گرمسار تامین، توزیع و کشت شده است.

وی تصریح  کرد: شبکه تعاون روستایی با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی  و موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال به دنبال ایجاد شرایط مناسب برای بومی سازی تولید بذر پنبه و سازگار با منطقه  است.

خالقی خاطرنشان کرد: پنبه از محصولات مهم و راهبردی این شهرستان  است که به لحاظ طول الیاف و رنگ از مرغوبیت بالایی برخوردار است.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان گرمسار خاطرنشان کرد: توسعه مکانیزاسیون همراه با توسعه کشت پنبه، میزان بازدهی تولید را افزایش می‌دهد و این مهم باید بیش از پیش در دستور کار باشد.

به گزارش ایرنا، استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار زمین زراعی و باغ با حدود ۴۵ هزار بهره بردار در بخش های مختلف دارد.

برچسب‌ها نان و غلات سمنان گرمسار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نان و غلات سمنان گرمسار نان و غلات سمنان گرمسار تعاون روستایی آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۰۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام مسابقه گویندگی و بازیگری رادیو

ثبت نام فصل هفدهم مسابقه رادیویی «یک دو صدا» با موضوع گویندگی رادیو و بازیگری رادیو از هشتم اردیبهشت آغاز شد و تا ۱۰ همین ماه ادامه دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه رادیویی ایران، ساجد قدوسیان، تهیه‌کننده مسابقه استعدادیابی «یک دو صدا» ضمن اعلام خبر ثبت‌نام فصل هفدهم این مسابقه بیان کرد: در طول برگزاری فصل‌های گذشته مسابقه همواره شاهد بودیم که بسیاری از علاقمندان به دلیل دوری راه و مشکلاتی از این قبیل امکان حضور در مسابقه را نداشتند که پس از ضبط و پخش ۱۳ فصل، این موضوع باعث شد تا این بار گروه برنامه‌ساز «یک دو صدا» به استان‌های مختلف سفر کنند و شرایط حضور برای علاقه‌مندان در استان‌های دیگر را فراهم کنند.

وی ادامه داد: این امر با همکاری مراکز صداوسیمای استان‌ها انجام می‌شود و در چهارمین سفر پس از استان‌های قزوین، اصفهان، آذربایجان غربی مقصد بعدی ما استان «سمنان» خواهد بود تا فصل هفدهم به میزبانی شهر سمنان، برای علاقمندان برگزار شود.

تهیه‌کننده مسابقه «یک دو صدا» تصریح کرد: زمان ثبت‌نام فصل هفدهم تا دهم اردیبهشت ۱۴۰۳ تعیین شده و این مسابقه در «سمنان» اواسط اردیبهشت تولید می‌شود و طبق برنامه‌ریزی انجام شده خرداد ماه روی آنتن رادیو ایران و رادیو آذربایجان غربی می‌رود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام فصل هفدهم مسابقه استعدادیابی «یک دو صدا» و کسب اطلاعات بیشتر به نشانی B۲n.ir/۱۲seda.semnan مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • شور و هیجان وصف ناشدنی در مسابقات کشتی نونهالان استان سمنان
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام مسابقه گویندگی و بازیگری رادیو
  • آغاز برداشت گل محمدی در بابل + فیلم
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی