Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت از امام خمینی(ره) به عنوان شخصیت الهی و تحول آفرین تاریخ ایران یاد کرد و گفت: کشور ما بعد از انقلاب اسلامی به استقلال رسید و دانشگاه‌ها به جایگاه اصلی خود دست یافتند.

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با امام راحل، گفت: دانشگاه‌ها در دوران پیش از انقلاب اسلامی وابسته بودند درحالی‌که امروزه دانشمندان و دانشگاه‌ها در سایه استقلال کشور، رشد قابل توجهی یافته و توانسته‌اند به قله‌های دانش و پیشرفت برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در دوران پیش از انقلاب و سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی با وجود اینکه جمعیت کشور، کمتر از یک سوم امروز بود، خدمات بهداشتی و درمانی توسط پزشکان خارجی ارائه می‌شد و بسیاری از بیماران ایرانی به خارج از کشور اعزام می‌شدند در حالی‌که امروزه تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی رشد چشمگیری یافته‌اند و به ۶۵ دانشگاه، تعداد اعضای هیات علمی به ۲۰ هزار نفر و تعداد دانشجویان نیز به حدود ۲۷۰ هزار نفر رسیده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه نیازهای کشور در حوزه پزشکی در داخل برطرف می شود، ادامه داد: در همه گیری کرونا موفقیت‌های فراوانی داشتیم به‌گونه‌ای که این بیماری کنترل شد و بخش مهمی از این موفقیت‌ها، ناشی از دانش دانشمندان ایرانی در تولید واکسن در شش مجموعه داخلی بود که باعث تعجب و شگفتی دنیا از رشد دانش و توانمندی ایران شده است.

وی خاطرنشان کرد: همه موفقیت‌ها در جمهوری اسلامی از جمله در حوزه سلامت را مدیون امام راحل هستیم؛ بزرگمردی که موجب استقلال و پیشرفت کشور شد. در سال‌های درگیری با کرونا، توفیق برگزاری باشکوه مراسم ارتحال امام خمینی(ره) حاصل نشد، در صورتی که دانشگاهیان و نخبگان همه ساله با ایشان تجدید بیعت می‌کردند.

عین اللهی با اشاره به تاکید امام خمینی(ره) بر جایگاه دانشگاه‌ها یادآور شد: ایشان تاکید داشتند که در صورت عملکرد صحیح دانشگاه‌ها، وضعیت کشور سامان می‌یابد. در وصیت نامه ایشان فرازهایی در مورد نقش دانشگاه و دانشگاهیان در استقلال کشور و ضرورت داشتن تفکر مستقل ذکر شده است.

بنابر اعلام وبدا، در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین رستمی - رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دکتر شیراوژن - معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر عبادی - معاون پرستاری، دکتر محمدی - رییس صندوق رفاه دانشجویان - و جمعی از کارکنان و بسیجیان وزارت بهداشت حضور داشتند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، وزیر بهداشت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزیر بهداشت انقلاب اسلامی وزیر بهداشت دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۱۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه زن و خانواده لبه رویارویی تمدنی جمهوری اسلامی با غرب است، گفت: در این عرصه انقلاب اسلامی منطقی دارد که در سطح جهانی قابل پیاده‌سازی است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، در دیدار اعضای هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، گفت: کار ویژه بانوان با رویکرد اسلامی در قم نیازمند رویکردهای ویژه محتوایی است.

او با اشاره به اینکه فلسفه، اخلاق و فقه سه زاویه دید هستند که در عمق دانش تحول آفرین می‌شوند، مطرح کرد: این سه زاویه دید با شعار محقق نخواهند شد بلکه باید در لایه‌های عملیاتی به آن توجه کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه امروز در برخی از عرصه‌ها مانند معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم، عنوان کرد: وجود افرادی مانند شیخ بهایی در زمان صفویه موجب شد که امروز آثار برجسته معماری را در کشور داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: علت این اتفاق این بود که شیخ بهایی بر فقه و معارف الهی مسلط و در علوم روز نیز صاحب نظر بودند و امروز باید به پرورش چنین افرادی توجه داشته باشیم.

 

آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی

 

اعرافی با اشاره به اینکه زن و خانواده لبه رویارویی تمدنی جمهوری اسلامی با غرب است، خاطرنشان کرد: در این عرصه انقلاب اسلامی منطقی دارد که در سطح جهانی قابل پیاده‌سازی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی در موضوع زن الگوهایی در جامعه خلق کرده است، تصریح کرد: دشمن از این موضوعات آگاهی دارد ولی تلاش می‌کند با بزرگ‌نمایی نقاط ضعف این دستاوردها را نادیده بگیرد.

اعرافی با اشاره به اینکه منطق زن مسلمان پیشتاز موفق در عرصه‌های گوناگون و متعهد به ارزش‌های الهی الگوی مدنظر انقلاب اسلامی است، یادآور شد: این الگو باید ساخته شده و در متن تمام کارها قرار بگیرد.

او با بیان اینکه باید دانشگاه حضرت معصومه(س) به طور ویژه به این موضوع بپردازد، ابراز کرد: ارتباط دانشگاه با جامعه الزهرا(س) باید موجب نقش آفرینی‌های مشترک شود.

اعرافی با اشاره به اینکه این دانشگاه باید بنیه علمی قوی داشته باشد، بیان کرد: بعد بین المللی دانشگاه حضرت معصومه(س) می‌تواند به عنوان یک محور مهم در دستور کار قرار بگیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه البته در درجه نخست باید دانش فنی لازم در این دانشگاه تولید شود، اظهار کرد: در عصری قرار داریم که دشمنان از بسیاری از اقدامات خود ناامید شده و کارزار فرهنگی سنگینی را به وجود آورده‌اند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه وظیفه اصلی حوزه و دانشگاه حضور اثرگذار در این کارزار فرهنگی است، مطرح کرد: جامعه خوبی داریم و اگر حوزه و دانشگاه به خوبی نقش آفرینی کنند، وضعیت بهبود خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تغییر کرد
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • رجائیان: در جایگاه CIP پرسپولیس را تشویق می‌کردند!
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!