Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادقی بعد ازظهر سه شنبه در حاشیه آغاز تعریض و چهار خطه کردن محور پردیسان- ورجان که با حضور استاندار و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: مسیر این محور که به صورت بزرگراهی است از تپه سلام در جاده قم- اراک آغاز می‌شود و بعد از عبور از عرض رودخانه قمرود و پردیسان به ورجان، کهک و روستای دستگرد ختم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به ضرورت‌های اجرای این طرح، تردد و شلوغی محور پردیسان به ورجان و تحمیل خسارت جانی و مالی به مردم را از مهم‌ترین دلایل چهار خطه کردن این بخش از محور جدید عنوان کرد.

وی با بیان اینکه طول محور بزرگراهی جدید قم- کهک ۲۸ کیلومتر است افزود: در فاز اول این طرح با توجه به اولویت مسیر به لحا، خطرپذیر بودن آن، قطعه پردیسان- ورجان به طول ۱۳ کیلومتر چهار خطه می‌شود.

صادقی اظهار داشت: بعد از ارتقای شهر کهک، به شهرستان و با توجه به اینکه این بخش از استان قم، منطقه هدف گردشگری است، تأمین زیرساخت‌های حمل و نقلی، جاده‌ای، دسترس پذیری و تسهیل آمد و شد و ایمنی آن از مأموریت‌های اصلی این اداره کل است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در ادامه تاکید کرد: تعریض و چهار خطه کردن محور پردیسان- ورجان از مهمترین درخواست‌ها و چالش‌های استان قم طی ۱۲ سال گذشته محسوب می‌شد که اجرای آن همواره با مشکلاتی از قبیل تأمین اعتبار همراه بوده است.

صادقی ابراز داشت: خوشبختانه این طرح در سفر رئیس جمهور به استان قم مطرح شد و با پیگیری‌های استاندار قم، در ردیف مصوبات استانی سفر قرار گرفت و اعتبارات لازم به آن تخصیص یافت.

وی با اشاره به اینکه کل اعتبار مورد نیاز محور بزرگراهی قم- کهک ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود در خصوص اعتبار مورد نیاز فاز اول این طرح بیان داشت: اعتبار مورد نیاز فاز اول این پروژه که ۱۳ کیلومتر حدفاصل پردیسان تا میدان ورجان را در بر می‌گیرد حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

صادقی افزود: اعتبارات این پروژه با موافقت وزیر راه و شهرسازی و وزارت نفت از محل تهاتر با وزارت نفت تأمین شده و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار طرح معرفی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان با بیان اینکه، طبق قرارداد مدت زمان اجرای این پروژه ۱۸ ماه است افزود: امیدواریم در طول ۱۲ ماه آینده، عملیات چهار خطه شدن مسیر پردیسان- ورجان به طول ۱۳ کیلومتر به اتمام و بهره برداری برسد.

کد خبر 5504067

منبع: مهر

کلیدواژه: قم راهسازی جاده بوشهر ساختمان متروپل کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا ویروس کرونا متروپل آبادان اردبیل دهه کرامت ابادان شهادت امام صادق ع خراسان رضوی نماهنگ سلام فرمانده احتکار راه و شهرسازی چهار خطه کردن محور پردیسان استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۲۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز

خلبان برزو فرجی فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه گفت : خلبانان پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته با انجام چهار پرواز امدادی توانستند در کمترین زمان ممکن مصدومانی را از استان‌های کرمانشاه و همدان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان‌ها منتقل کنند.

وی افزود: هفته گذشته در پی درخواست مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان‌های کرند غرب و ماهیدشت در استان کرمانشاه و اسدآباد در استان همدان خلبانان این پایگاه طی عملیات مردم یاری با بالگرد در این مناطق توانستند به چهار نفر از هموطنان امدادرسانی کنند.

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه تصریح کرد: این افراد به‌علت بیماری نیاز فوری به مراقبت‌های ویژه داشتند که در کمترین زمان به بیمارستان‌های کرمانشاه و همدان منتقل شدند.

فرجی با اشاره به تفاهم‌نامه این پایگاه با وزارت بهداشت، بیان کرد: بالگرد‌های اورژانس هوایی پایگاه هوانیروز کرمانشاه وظیفه انتقال مصدومان و بیماران بدحال در مناطق دور افتاده، صعب‌العبور و… را به مراکز درمانی بر عهده دارد.

وی تاکید کرد: اورژانس هوایی این پایگاه مجهز به تیم پزشکی اورژانس، دستگاه کمک تنفسی، دستگاه شوک و احیا و جعبه کمک‌های اولیه است.

فرجی خاطر نشان کرد: اورژانس هوایی مستقر در استان‌های همدان، لرستان، کردستان و کرمانشاه تحت فرماندهی پایگاه هوانیروز کرمانشاه قرار دارد و در مواقع ضروری بیماران و مصدومین را به مراکز درمانی منتقل می‌کند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تصادف در محور اهر-تبریز ۹ نفر را روانه بیمارستان کرد
  • تکمیل زیرساخت‌های اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان تا مردادماه
  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • 3 کشته در سانحه رانندگی محور صوفیان شبستر
  • 3 کشته در سانحه رانندگی آذربایجان شرقی / تصادف دنا با سوزوکی
  • آغاز عملیات تکمیلی ۴ خطه شدن محور خروجی دره شهر به طول ۱۱‌.۵ کیلومتر
  • آغاز سیل و آب‌گرفتگی در چهار استان کشـور
  • اقامت حدود چهار هزار تبعه خارجی مجاز در استان کرمانشاه
  • آغاز فعالیت تبلیغاتی نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه از امروز
  • ۳۰ کیلومتراز محور ترانزیتی خوی به رازی آماده بهره برداری شد