Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،نازنین معتضدی مدیر خانه خلاق و نوآوری کرمانشاه با اشاره به رویکرد حمایت و توسعه شرکت‌های خلاق ودانش بنیان درغرب کشور گفت: این خانه خلاق و نوآوری با حمایت ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری در دی ماه سال گذشته افتتاح شد و تلاش کرد یک هاب خلاقیت و نوآوری را در غرب کشور شکل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، ورود به حوزه صنایع خلاق و فناوری‌های نرم و فرهنگی را آغاز کردیم.

مدیر این خانه‌ خلاق و نوآوری در سرفصل‌های گوناگون صنایع خلاق پذیرای ایده‌های نوآورانه و فعالان این حوزه است ادامه داد: سرفصل‌های حوزه فناوری‌های نرم و صنایع خلاق گسترده است اما به طور اختصاصی در مد و پوشاک، اسباب بازی،  انیمیشن وپویانمایی، گردشگری آموزشی، صنایع دستی، فعالیت داریم.

معتضدی با بیان این‌که تا کنون 5 تیم در این خانه خلاق و نوآوری استقرار یافته‌اند و به مرور به تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد، افزود: 2 تیم‌ در حوزه صنایع دستی، یک تیم در حوزه‌ هنرهای تجسمی، یک تیم در حوزه گردشگری و یک تیم در حوزه بازی اسباب بازی فعالیت دارند.

مبنای مدل درآمدی و توسعه را بر تیم‌های خلاقی استوار ساختیم که ایده‌های نوآورانه خود را تجاری سازی کنند، به کسب و کارهای خلاق، اشتغال آفرین و تولید شرکت خلاق ودرآمدزا تبدیل شوند و برای موفقیت و توسعه این طرح‌ها،  تارسیدن به نقطه مطلوب در کنار تیم‌ها خواهیم بود و حمایت‌های راهبری، مشاوره، سرمایه‌گذار، بازارسازی و توسعه محصول را به آن‌ها ارائه می‌کنیم.

این فعال حوزه صنایع خلاق، اختصاص فضای اشتراکی و فضای کارگاهی را بخشی از خدمات این خانه خلاق و نوآوری به تیم‌های مستقر برشمرد و گفت: به پشتوانه سال‌ها فعالیت در زیست‌بوم نوآوری، شبکه منتورینگ گسترده‌ای داریم که خدمات خود را به تیم‌های خلاق بر اساس نیازسنجی از آن‌ها در قالب کار تیمی، مشاوره کسب و کار، آموزش و بازاریابی ارائه می‌دهد.

رقابت فعالان خلاق حوزه مد و پوشاک

مدیر خانه خلاق و نوآوری کرمانشاه، با اشاره به برگزاری «رویداد تخصصی صنعت مد و پوشاک» گفت: این رویداد با هدف توسعه صنعت مد و پوشاک و جذب ایده و طرح هاى نوآورانه در خانه خلاق و نوآورى کرمانشاه 11 خردادماه سال جاری با حضور فعالان این صنعت، شرکت‌های خلاق فعال در حوزه مد و پوشاک و علاقمندان این حوزه برگزار می‌شود.

وی افزود: این رویداد در پی تعامل‌ها با کانون کارآفرینی کرمانشاه، در نهایت پس از تولید محتوا، جذب ایده‌ها و ارزیابی ظرفیت‌های موجود به اعلام فراخوان منتهی شد که 80 درخواست از سوی شرکت‌کننده‌ها دریافت شد که در نهایت به دریافت 40 ایده خلاق منتشر شد. پیش بینی ما این است که 30 ایده در رویداد نهایی، ارائه داشته باشند اما این رویداد صرفا ایده محور نبوده و برای تمامی 80 شرکت‌کننده که تعداد آن‌ها افزایش نیز خواهد یافت، پانل‌های تخصصی انتقال تجربه برگزار می‌شود.

معتضدی، هدف از برگزاری این پانل‌های تخصصی انتقال تجربه را ارتقای مهارت و توانمندی فعالان حوزه مد و پوشاک برای ارائه محصولات ایران‌ساخت با قابلیت رقابتی و راه‌اندازی کسب و کار پایدار دانست و گفت: در این پانل‌ها، تعدادی از برترین افراد شناخته شده در صنعت مد و پوشاک حضور خواهند داشت و به ارائه تجربیات خود به علاقمندان و فعالان این صنعت خواهند پرداخت.

این فعال حوزه خلاق ادامه داد: پیش از این نیز دو رویداد تخصصی و مشترک با همکاری یکی از تیم‌های خلاق مستقر در خانه خلاق و نوآوری کرمانشاه، در حوزه هنرهای تجسمی و نمایشی برگزار شده بود که مورد استقبال قرار گرفت.

معتضدی با بیان این که نقش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ترویج فرهنگسازی و توسعه صنایع خلاق در کشور حائز اهمیت بالایی است ادامه داد: امیدواریم فعالان و علاقمند به نوآوری و راه اندازی کسب و کارهای پایدار، از زیست بوم ایجاد شده به بهترین نحو در خلق ارزش افزوده، ایجاد اشتغال و رفع نیازهای کشور گام بردارند.

شایسته یاداوری است در فعالیت جدید معاونت علمی وفناوری ریس جمهوری راه اندازی خانه های خلاق ونواوری در دستور کار قرارگرفته و ایجاد این خانه ها جزمصوبات سفرهای استانی ریس دولت سیزدهم قراردارد و در هر سفر دکتر ریسی ریس جمهوری به هر استان ایجاد حداقل ۵ خانه خلاق و نواوری در مصوبات سفر اورده میشود

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: صنعت مد و پوشاک خانه خلاق و نوآوری صنعت مد و پوشاک معاونت علمی صنایع خلاق کسب و کار تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۲۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش بین‌المللی فرصت‌های صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان در کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و همکاری اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان، امروز در سالن جابرحیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

امید رضایی‌فر، مدیرکل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم درباره ظرفیت های نظام دانشگاهی کشور در حوزه فناوری گفت: نظام دانشگاهی ایران به‌عنوان یک حلقه متصل به حوزه صنعت و فناوری، موفق به تربیت نیروی انسانی متخصص بسیاری در جهان فناوری شده است.

وی ادامه داد: اکنون حدود بیش از ۳ میلیون دانشجو، در‌حوزه‌های مختلف درحال تحصیل هستند. از این میان حدود ۱۰۰ هزار نفر دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف جهان در‌ ایران تحصیل می‌کنند.

رضایی‌فر به اهمیت پارک‌های علم و فناوری در کشور اشاره کرد ‌و گفت: حدود ۶۰ پارک علم و فناوری در کشور درحال فعالیت هستند که در این پارک‌ها، ۱۲ هزار شرکت فناور در این فضا مستقر شده شده‌اند.

وی درباره گام‌های توسعه‌ای اکوسیستم فناوری در ایران توضیح داد: اکنون به دنبال آن هستیم که بتوانیم تاثیرگذاری دانش در اقتصاد را در فضاهای فناورانه ایران توسعه بدهیم.

رضایی‌فر ادامه داد: منظور از توسعه دانش در حوزه اقتصادی، اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایرانی به بازار و اقتصاد داخلی و بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: به‌طور حتم، حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در کشورهای مختلف با اهداف مشترک بسیار مثمرثمر خواهد بود.

رضایی‌فر گفت: اکنون به‌دنبال تشکیل اتاق مشترک بازرگانی و دبیرخانه‌ای برای اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به بازار کشور های آسیای میانه از جمله کشور ازبکستان هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین