Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@05:09:24 GMT

برداشت محصول جو از مزارع شهرستان پیشوا آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۲۷۴۲

برداشت محصول جو از مزارع شهرستان پیشوا آغاز شد

وحید رحیمی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال زرعی جاری بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پیشوا زیر کشت غلات رفته که از این میزان، ۲ هزار و۱۰۰ هکتار جو و ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار مربوط به گندم است.
وی اظهار داشت: با وجود تنش آبی و کمبود بارش‌ نزولات جوی و به دلیل رسیدگی مناسب کشاورزان و مبارزه مناسب به آفت سن غلات و علف‌های هرز، پیش بینی می‌شود که از هر هکتار اراضی جو حدود ۴ هزار کیلوگرم محصول برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: کار برداشت محصول گندم از ۱۵ خرداد امسال با استفاده از کمباین‌های بومی و میهمان از سایر  استان‌های کشور انجام خواهد شد و از کشاورزان درخواست می‌شود تا محصول مازاد بر نیاز خود را به ۴ مرکز خرید تضمینی غلات در جنوب‌شرق تهران تحویل دهند.
مدیر جهاد کشاورزی پیشوا قیمت خرید هر کیلوگرم گندم از سوی دولت را امسال ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: پیش بینی می‌شود که از هر هکتار اراضی زیر کشت کندم پیشوا به طور میانگین ۵ هزار کیلوگرم محصول برداشت شود.
رحیمی با تأکید بر لزوم برداشت به موقع گندم از سوی کشاورزان گفت: محصول گندم باید به موقع و با رطوبت مورد تأئید مراکز خرید دولتی برداشت شود و در صورتی که گندم از رطوبت بالاتر از حد استاندارد برداشت گردد، این مراکز از خرید محصول امتناع می‌کنند.
شهرستان پیشوا بیش از ۱۲ هزار هکتار اراضی زراعی قابل کشت دارد.
این شهرستان با بیش از یکهزار و ۴۰۰ هکتار اراضی گلخانه‌ای، قطب تولید محصولات سبزی و صیفی استان تهران است.
پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم برداشت محصول کشاورزی پیشوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم برداشت محصول وزارت جهاد کشاورزی گندم برداشت محصول کشاورزی پیشوا هکتار اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۲۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز کشت نیشکر در استان گفت: همه ساله ۲۹ هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت نیشکر می‌رود.

او با بیان اینکه شهرستان‌های صومعه سرا و لنگرود قطب تولید نیشکر در گیلان هستند، افزود: زمان کشت این محصول از نیمه اول اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و زمان برداشت آن در آذر ماه هر سال است و فرآوری تا دی ماه ادامه داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین تصریح کرد: نیشکرکاران در زمان کاشت، داشت و برداشت محصول از هیچ‌گونه سم و کودی استفاده نمی‌کنند.

به گفته محمدی، شکر سیاه تولید شده از کیفیت و بازارپسندی مناسبی برخوردار بوده و در قالب محصول سالم عرضه می‌شود.

او همچنین گفت: استان گیلان حدود ۱۸۰ بهره بردار در زمینه کشت محصول نیشکر دارد و روش پخت شکر سیاه به صورت سنتی در کارگاه‌های محلی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: سال گذشته به ازای هر هکتار ۱۴۰۰ کیلوگرم شکر خشک به ارزش اقتصادی ۹۵ میلیارد ریال تولید شد. 

محمدی تصریح کرد: شکر سیاه، دوشاب و کف شکر از جمله تولیدات نیشکرکاران با استفاده از محصول برداشت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود