Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به عزل موقت شهاب‌الدین عزیزی خادم و غیر قانونی بودن حمیدرضا مهرعلی و حیدر بهاروند، نواب رئیس اول و دوم فدراسیون فوتبال، پیش از این سه پست هیئت رئیسه بلاتصدی شده بود. در ادامه اتفاقات، شهره موسوی، نایب رئیس سوم فدراسیون بازداشت شد تا هیئت رئیسه در بلاتکلیفی باشد.

در حالی که صحبت از انتخاب فردی به عنوان جایگزین مهرداد سراجی در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح شده، اما پیش شرط این اتفاق وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش طرفداری و به نقل از تسنیم، اعضای مجمع فدراسیون فوتبال امروز (سه‌شنبه 10 خرداد) با اکثریت آرا، با عزل مهرداد سراجی از عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال موافقت کردند.

با توجه به عزل موقت شهاب‌الدین عزیزی خادم و غیر قانونی بودن حمیدرضا مهرعلی و حیدر بهاروند، نواب رئیس اول و دوم فدراسیون فوتبال، پیش از این سه پست هیئت رئیسه بلاتصدی شده بود. در ادامه اتفاقات، شهره موسوی، نایب رئیس سوم فدراسیون بازداشت شد تا هیئت رئیسه در بلاتکلیفی باشد.

با توجه به عزل مهرداد سراجی و بلاتصدی شدن چهار پست هیئت رئیسه و بلاتکلیفی یک عضو دیگر که شهره موسوی باشد، 5 عضو از 11 عضو هیئت رئیسه شرایط حضور در جلسات هیئت رئیسه را ندارند. با این حال قرار است 8 شهریورماه انتخابات فدراسیون فوتبال برای انتخاب رئیس و نواب رئیس برگزار شود که با توجه به عزل مهرداد سراجی، باید یک عضو هیئت رئیسه که نماینده مدیران عامل باشگاه‌ها باشد، در مجمع انتخاباتی آتی به عضویت هیئت رئیسه در بیاید.

در این بین بحث رسمیت داشتن یا نداشتن جلسات هیئت رئیسه تا زمان برگزاری انتخابات مطرح شده که صحبت‌های ضد و نقیضی به میان آمده است. بر اساس بند یک ماده 36 اساسنامه، «جلسه هیئت رئیسه در صورت حضور حداقل دو سوم اعضای هیئت رئیسه رسمیت دارد». بر این اساس 8 عضو از 11 عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال باید در جلسات حضور داشته باشند تا حدنصاب حداقل دو سوم اعضا شکل بگیرد و جلسه هیئت رئیسه رسمیت پیدا کند.

اکنون اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال را میرشاد ماجدی، خداداد افشاریان، طهمورث حیدری، احمدرضا براتی، احسان اصولی، بهرام رضاییان و سیده شهره موسوی تشکیل می‌دهند که آخرین نفر نیز در بازداشت حضور دارد و عملاً نمی‌تواند در جلسات شرکت کند. با این حال حتی با حضور آنلاین موسوی در جلسات هیئت رئیسه، باز هم تعداد اعضای حاضر در جلسه به 7 نفر خواهد رسید و نمی‌توان با حضور این تعداد که کمتر از دو سوم اعضای هیئت رئیسه است، تصمیم‌گیری کرد.

حالا باید به بند 7 ماده 33 اساسنامه فدراسیون فوتبال مراجعه کرد که به انتخاب شخص یا اشخاص جایگزین برای پست‌های بلاتصدی در هیئت رئیسه اشاره دارد. طبق این بند «در صورتی که یکی از پست‌ها یا تا 50 درصد پست‌های هیئت رئیسه بلاتصدی شود، هیئت رئیسه شخص/اشخاص دیگری را برای تصدی پست مذکور تا هنگام برگزاری مجمع عمومی بعدی، جایگزین می‌کند تا در مجمع بعدی شخص/اشخاصی به عنوان جایگزین برای مدت باقیمانده، انتخاب شوند».

بنابراین از آنجایی که شخص یا اشخاص جایگزین در پست‌های بلاتصدی هیئت رئیسه باید توسط هیئت رئیسه انتخاب شوند، این امکان تا زمان برگزاری مجمع آینده انتخاباتی فدراسیون فوتبال فراهم نیست. هیئت رئیسه برای این کار پیش شرط لازم را که برگزاری جلسه هیئت رئیسه با حداقل دو سوم اعضاست، ندارد و از همین‌رو انتخاب شخص یا اشخاص برای پست‌های بلاتصدی در هیئت رئیسه امکان‌پذیر نیست.

به این ترتیب، می‌توان گفت تا 8 شهریور ماه و برگزاری مجمع فوق‌العاده انتخاباتی که رئیس، نواب رئیس و یک عضو هیئت رئیسه توسط مجمع انتخاب شوند، هیئت رئیسه وجاهت قانونی برای تشکیل جلسات رسمی و تصمیم‌گیری برای فدراسیون فوتبال را ندارد و اگر جلسه‌ای هم برگزار شود فقط به صورت غیر رسمی خواهد بود. از آنجایی هم که تاریخ برگزاری انتخابات در جلسه مجمع به تصویب رسیده و مجمع برای هزینه‌کرد از بودجه فدراسیون به سرپرست فدراسیون تفویض اختیار کرده است، مشکل آنچنانی برای عملکرد فدراسیون وجود نخواهد داشت. در صورت رقم خوردن اتفاقاتی هم که به تصمیم هیئت رئیسه نیاز دارد، مجمع فدراسیون می‌تواند اعمال نظر کند یا فدراسیون فوتبال می‌تواند از فیفا و AFC استعلام بگیرد.

اخبار داغ 

نادر محمدخانی در طرفداری: بخدا بهتر است علی پروین کنار مردم باشد؛ امیدوارم او مرا ببخشد استوری حاشیه ساز دختر سرپرست موقت فدراسیون برای قهرمانی استقلال! تبریک نیمار به کاسمیرو و وینیسیوس در اردوی تیم ملی برزیل/عکس تیبو کورتوا از لیست تیم ملی بلژیک خط خورد

منبع: طرفداری

کلیدواژه: هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال عضو هیئت رئیسه توجه به عزل هیئت رئیسه هیئت رئیسه مهرداد سراجی شهره موسوی نواب رئیس دو سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۲۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، شهربانو و سهیلا منصوریان با کسب نشان‌های طلا و نقره در روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی چین دو سهمیه ارزشمند حضور در مسابقات جهانی استرالیا را کسب کردند.

سهیلا منصوریان رئیس هیات ووشو کیش به نشان نقره و شهربانو منصوریان عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش نیز نشان طلا را کسب کردند.

نفرات اول و دوم هر گروه وزنی در این دوره از مسابقات سهمیه حضور در مسابقات جهانی ووشو استرالیا را کسب میکنند.

دیگر خبرها

  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • راهیابی رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • رضوانی عضو هیئت رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • در صورت مساوی بودن امتیاز، تفاضل گل تعیین‌کننده است
  • قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند