Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده عصر سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس شهرستان خواف ارزشهای دفاع مقدس را پشتوانه و سند عزت ملت ایران ذکر کرد و گفت: همه باید خود را مسوول حفظ این ارزشها بدانیم و در جبران کارهایی که تاکنون در این زمینه غفلت شده، بکوشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با وجود شرایط خواف از نظر داشتن مرز مشترک با کشور افغانستان به برکت امنیت به دست آمده از ایثار و فداکاری نیروهای مسلح و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و دفاع از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی تعداد زیادی از سرمایه گذاران در این شهرستان و از جمله شرکت های معدنی سنگان سرمایه گذاری کرده اند و شاهد رونق فعالیتهای اقتصادی منطقه هستیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: باید قدر این امنیت که مرهون خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس است را بدانیم و ترویج فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس و روحیه ایثار گری به یک ارزش مهم در جامعه تبدیل شود.

فرماندار خواف هم مردم شیعه و سنی این شهرستان را مردمی همدل و همراه با دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و نمونه بارزی از وحدت توصیف کرد و گفت: مردم این شهرستان با اتحاد و همدلی در این منطقه زندگی می کنند و در مواقع لزوم جان خود در راه حفظ ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در طبق اخلاص می گذارند.

مهدی عباسپور اضافه کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همواره باید سرلوحه رفتار و عملکرد مسوولان قرار گیرد و مدیران با انگیزه و اعتقاد قلبی در حوزه ایثار و شهادت گام بردارند و در راه خدمت صادقانه به مردم بکوشند در این صورت ماندگاری اقدامات آنان افزایش می یابد.

همچنین با حضور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خراسان رضوی آیین بزرگداشت سومین روز تدفین شهید اسماعیل عرب زوزنی شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس روز سه شنبه در روستای زوزن از توابع بخش جلگه زوزن شهرستان خواف برگزار شد.

پیکر شهید اسماعیل عرب زوزنی شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس عصر یکشنبه هشتم خردادماه جاری بعد از تشییع در برخی دیگر از نقاط شهری و روستایی خواف در زادگاهش، روستای "زوزن" از توابع بخش جلگه زوزن این شهرستان به خاک سپرده شد.

پیکر این شهید دفاع مقدس با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران، مردم و علماء شیعه و سنی، مسوولان و نیروهای نظامی و انتظامی بعد از تشییع در شهرهای سنگان و قاسم‌آباد، روستاهای برآباد و زوزن و بیاس‌آباد، در زادگاهش روستای زوزن از توابع بخش جلگه زوزن شهرستان خواف تدفین شد.

شهیدمحمد اسماعیل عرب زوزنی، فرزند محمدرضا در ۱۷ شهریور ۱۳۴۶ در روستای زوزن از توابع شهرستان خواف چشم به جهان گشود و در چهارم اسفند ۱۳۶۲ در عملیات خیبر به مقام رفیع شهادت نائل آمد و در جزیره مجنون تفحص و از طریق DNA شناسایی شده است.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با چهار بخش مرکزی، سنگان، جلگه زوزن و سلامی و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها دفاع مقدس خواف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس خواف دفاع مقدس خواف ارزشهای دفاع مقدس شهرستان خواف جلگه زوزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۳۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز

پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس "سید علاءالدین اسدپور" امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز مورد استقبال خانواده شهدا و مردم قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • تشییع و خاکسپاری شهید دفاع مقدس در گناوه برگزار می‌شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند