Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا زینب اختری سه شنبه در حاشیه نشست با زنان کارآفرین خوزستان در سالن جلسات حوزه استاندار در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن تسلیت به همه مردم ایران برای فوت تعدادی از هموطنان در فاجعه فروریزش برج متروپل در آبادان، نتیجه سفر سه روزه خود به این شهرستان را در پی این حادثه تشریح کرد.

وی افزود: ستاد بحران خانواده‌های فوت‌شدگان این فاجعه را با حضور دانشگاه علوم پزشکی آبادان، فرمانداری آبادان، بهزیستی و کمیته امداد تشکیل دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختری اضافه کرد: یک گروه داوطلبانه مشکلات خانواده‌ها را احصا کرد که بر اساس گزارش این گروه، به دیدار خانواده‌هایی رفتیم که از اقشار ضعیف‌تر و اغلب کارگران متروپل  بودند.

وی با اشاره به دستور رهبری، رییس جمهوری و وزیر کشور برای پیگیری این حادثه، ادامه داد: در این دیدار مشکلات خانواده‌ها را اعم از مالی، مسکن و وضعیت بازماندگان احصا کردیم و بعد از آن با کمیته امداد، بهزیستی، وزیر کار، ستاد اجرایی فرمان امام و آستان قدس و حتی روانشناسان و انجمن‌های روانشناسی داوطلب، صحبت‌هایی انجام دادیم و قرار شد که این خانواده‌ها هم به لحاظ مادی و هم به لحاظ معنوی حمایت شوند.

اختری اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام برای کمک به افرادی که معرفی می‌کنیم اعلام آمادگی کرد همچنین با وزارت کار صحبت‌هایی درباره فوت‌شدگانی که فاقد بیمه بودند شده است تا مشکلشان حل شود.

مدیرکل زنان و خانواده وزارت کشور همچنین با اشاره به شناسایی پیکرهای ۳۵ جانباخته این حادثه تا عصر روز سه شنبه، گفت: طبق گزارش‌ها حدود ۳۰ نفر بعنوان مفقودی اعلام شده که با توجه به ادامه روند جستجوی مفقودان هنوز قطعی نیست.

به گفته وی، این حادثه ۳۷ مصدوم داشت که یکی از آنها که در بیمارستان آبادان بستری بود به اهواز اعزام شد و قرار شد بهزیستی درمانشان را برعهده گیرد.

وی افزود: بیشتر افراد ضایعه دیده از اهالی مینوشهر و کارگرانی بودند که در برج متروپل کار می‌کردند که به صورت ویژه به دیدار خانواده‌های آنها رفتیم، متاسفانه خانواده‌های زیادی در این شهر سرپرست خود را از دست داده‌اند که دو زن باردار نیز در میان آنها بوده و اغلب آنها اقشاری بودند که شاید نتوانند حقشان را بگیرند.

اختری با تقدیر از همدلی، خونگرمی و دلسوزی مردم آبادان، تاکید کرد: خانواده‌های بازماندگان معتقدند که عزیزانشان مظلوم جان خود را از دست دادند و مطالبه آنها این بود که خون مظلوم نباید پایمال شود، ما نیز تلاش خود را برای رساندن این پیام به مسئولان رده بالای کشور انجام می‌دهیم.

وی اضافه کرد: مشکلات برج متروپل مربوط به سال‌های گذشته بوده که اکنون نتیجه‌اش را دیدیم، آنچه اکنون مهم است این است که موارد مشابه آن شناسایی شود تا تخریب یا مقاوم سازی شود که مردم می‌توانند در این زمینه کمک کنند.

اختری ادامه داد: تاکید وزیرکشور این است که همه اجساد متوفیان خارج و به خانواده بازگردانده شود و بعد از آن سازه تخریب شود.

بر اساس این گزارش، بخشی از ساختمان دوقلوی متروپل آبادان دوشنبه دوم خرداد ریزش کرد و تا زمان انتشار این خبر که آواربرداری ادامه دارد، پیکر ۳۶ نفر از جانباختگان از زیر آوار خارج شده است.

برچسب‌ها وزارت کشور ساختمان متروپل آبادان خوزستان اهواز آبادان پروندهٔ خبری حادثه فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت کشور ساختمان متروپل آبادان خوزستان وزارت کشور ساختمان متروپل آبادان خوزستان اهواز آبادان خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۴۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین ۲۰۰ مشمول جوانی جمعیت در نجف آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف‌آباد گفت: تا کنون زمین به بیش از ۲۰۰ خانوار مشمول طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ۴ فرزند زیر ۲۰ سال به شکل سه دانگ به نام مادر و سه دانگ به نام پدر در شهرستان نجف‌آباد اختصاص یافته است.
مرتضی فولادی با اشاره به اینکه بیشترین ثبت نامی‌های بخش مسکن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این حوزه از شهر‌های نجف آباد، جوزدان، دهق، علویجه، کهریز سنگ و گلدشت بوده اند افزود: در شهر‌های دهق و علویجه تأمین زمین شده و در شهر گلدشت، حدود ۲۳ هکتار از اراضی دولتی به محدوده شهر الحاق شده و طرح تفکیکی آن در دست تهیه است.
وی گفت: خانوار‌هایی که مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در قسمت جوانی جمعیت ثبت نام کنند.
مرتضی فولادی افزود: براساس ماده ۳ و ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خانواده‌هایی که فرزند سوم و بیشتر آنها از ۲۴ مهر سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشند همچنین به خانواده‌های دارای چهار فرزند کمتر از ۲۰ سال، زمین حداکثر ۲۰۰ متر مربعی اختصاص می‌یابد.
وی گفت: اگر قیمت زمین از یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان بیشتر باشد دولت می‌تواند زمین را به طور مشاعی به دو یا چند نفر واگذار کند و یا حتی مابقی را به قیمت کارشناسی روز از متقاضی دریافت کند.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد ادامه داد: بیش از هزار و ۴۰۰ خانواده دارای فرزند سوم و بیشتر مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و بیش از ۵۰۰ خانواده دارای چهار فرزند کمتر از ۲۰ سال در این شهرستان ثبت نام کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • تامین زمین ۲۰۰ مشمول جوانی جمعیت در نجف آباد
  • آیا می‌دانید قدیمی‌ترین مقابر صخره‌ای ایران کجاست؟
  • حمایت جامعه دانشگاهی آبادان و خرمشهر از جنبش دانشجویی جهان علیه صهیونیست ها
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است