Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا که کشورش از آغاز درگیری‌ها در اوکراین با ارسال تسلیحات و تجهیزات مرگبار به این کشور و اعمال تحریم و سایر محدودیت‌ها علیه روسیه، به آتش این بحران دامن زده، در مقاله‌ای در روزنامه «نیویورک تایمز» با عنوان «رئیس‌جمهور بایدن: آنچه آمریکا در اوکراین انجام خواهد داد و آنچه انجام نخواهد داد»، به تمجید از اقدامات واشنگتن و متحدانش و طرح اتهام علیه روسیه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس‌جمهور آمریکا در ابتدای این مطلب نوشت: تهاجمی که ولادیمیر پوتین فکر می‌کرد چند روز طول خواهد کشید، اکنون در ماه چهارم خود قرار دارد. مردم اوکراین روسیه را غافلگیر کردند و با فداکاری، قدرت و موفقیت خود در میدان نبرد الهم‌بخش جهان شدند. جهان آزاد و بسیاری از کشورهای دیگر به رهبری ایالات متحده، با حمایت نظامی، بشردوستانه و مالی بی‌سابقه در کنار اوکراین قرار گرفتند.

بایدن در ادامه نوشت با تداوم جنگ در اوکراین، قصد دارد اهداف ایالات متحده در این تلاش‌ها را روشن کند و افزود: هدف آمریکا روشن است، ما می‌خواهیم اوکراینی دموکراتیک، مستقل، مقتدر و مرفه را ببینیم که ابزاری برای بازدارندگی و دفاع از خود در برابر تجاوزات بیشتر داشته باشد. همانطور که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفته، در نهایت این جنگ قطعاً تنها از طریق دیپلماسی پایان خواهد یافت. هر مذاکره‌ای منعکس کننده حقایق در میدان است. ما به سرعت اقدام به ارسال میزان قابل توجهی تسلیحات و مهمات به اوکراین کرده‌ایم تا بتواند در میدان جنگ بجنگد و در قوی‌ترین موقعیت ممکن در میز مذاکره قرار گیرد.

وی سپس در اشاره به اقدامات دولتش در ارسال تسلیحات مرگبار به اوکراین و اعمال تحریم‌های شدید اقتصادی که بارها هشدار مسکو را در پی داشته، نوشت: به همین دلیل است که تصمیم گرفته‌ام سیستم‌های موشکی و مهمات پیشرفته‌تری را در اختیار اوکراینی‌ها قرار دهیم که آن‌ها را قادر می‌سازد با دقت بیشتری به اهداف کلیدی در میدان نبرد در اوکراین حمله کنند. ما به همکاری با متحدان و شرکای خود در مورد تحریم‌های روسیه، سخت‌ترین تحریم‌هایی که تاکنون بر یک اقتصاد بزرگ اعمال شده است، ادامه خواهیم داد.

بایدن افزود: به ارائه تسلیحات پیشرفته به اوکراین از جمله موشک‌های ضد تانک جاولین، موشک های ضدهوایی استینگر، توپخانه قدرتمند و سامانه‌های موشکی دقیق، رادارها، هواپیماهای بدون سرنشین، بالگردهای «ام‌آی-۱۷» و مهمات ادامه خواهیم داد. همچنین طبق مجوز کنگره، میلیاردها کمک مالی دیگر ارسال خواهیم کرد. ما با متحدان و شرکای خود برای رسیدگی به بحران جهانی غذا که تجاوز روسیه در حال وخیم‌تر کردن آن است، کار خواهیم کرد. و ما به متحدان اروپایی خود و سایرین کمک خواهیم کرد تا وابستگی خود را به سوخت‌های فسیلی روسیه کاهش دهند و گذار ما به انرژی پاک در آینده را تسریع بخشند.

رئیس‌جمهور آمریکا در اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز ناتو در مرزهای روسیه و گسترش بیشتر این ائتلاف نظامی به سمت شرق اروپا، ادامه داد: ما همچنین به تقویت جناح شرقی ناتو با نیروها و توانایی‌های ایالات متحده و سایر متحدان ادامه خواهیم داد. و همین اواخر، من از درخواست فنلاند و سوئد برای پیوستن به ناتو استقبال کردم، اقدامی که با افزودن دو شریک نظامی دموکراتیک و بسیار توانمند، امنیت کلی ایالات متحده و فراآتلانتیک را تقویت خواهد کرد.

بایدن سپس با تاکید بر این که آمریکا به دنبال جنگ بین ناتو و روسیه نیست، افزود: به همان اندازه که من با آقای پوتین مخالفم و اقدامات او را تعدی می‌دانم، ایالات متحده تلاشی برای برکناری او در مسکو نخواهد کرد. تا زمانی که ایالات متحده یا متحدان ما مورد حمله قرار نگیرند، ما مستقیماً درگیر این درگیری نخواهیم بود، چه با اعزام نیروهای آمریکایی برای جنگ در اوکراین و چه با حمله به نیروهای روسیه. ما اوکراین را تشویق نمی‌کنیم یا آن را قادر نمی‌کنیم که فراتر از مرزهایش حمله کند. نمی‌خواهیم جنگ را طولانی کنیم فقط به این دلیل که درد به روسیه تحمیل کنیم. اصل من در طول این بحران این بوده است: هر چیزی درباره اوکراین با حضور اوکراین. من دولت اوکراین را - به صورت خصوصی یا عمومی - برای دادن هرگونه امتیاز ارضی تحت فشار قرار نخواهم داد. انجام این کار اشتباه و مغایر با اصول ثابت شده است.

وی در ادامه این مقاله در اشاره به توقف مذاکرات صلح اوکراین، با طرح اتهام علیه روسیه مدعی شد: مذاکرات متوقف شده نه به این دلیل که اوکراین به دیپلماسی پشت کرده است. آن‌ها به بن بست خورده‌اند زیرا روسیه به جنگ ادامه می‌دهد تا کنترل هر چه بیشتر اوکراین را در دست بگیرد. ایالات متحده به کار برای تقویت اوکراین و حمایت از تلاش‌های آن برای دستیابی به پایان درگیری از طریق مذاکره ادامه خواهد داد.

او سپس ادعا کرد: ایستادن در کنار اوکراین در ساعت نیازش فقط کار درستی نیست. تضمین یک اروپای صلح‌آمیز و باثبات و روشن ساختن این که قدرت حق نمی‌آورد، در راستای منافع ملی حیاتی ما است. اگر روسیه بهای سنگینی را برای اقدامات خود نپردازد، به سایر متجاوزان احتمالی این پیام را خواهد داد که آن‌ها نیز می‌توانند قلمروها را تصرف کنند و کشورهای دیگر را تحت سلطه خود درآورند. این مسئله بقای دیگر دموکراسی‌های صلح آمیز را به خطر خواهد انداخت. و این می‌تواند پایان نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین باشد و دری را برای تجاوز در جاهای دیگر باز کند و پیامدهای فاجعه‌باری در سراسر جهان به همراه داشته باشد.

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش بعدی این مطلب به گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال استفاده روسیه از سلاح اتمی پرداخت و همانطور که این کشور تاکید کرده، اذعان کرد که مسکو به دنبال چنین اقدامی نیست. بایدن در این خصوص نوشت: می‌دانم که بسیاری از مردم در سراسر جهان نگران استفاده از سلاح‌های اتمی هستند. ما در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از این که روسیه قصد استفاده از سلاح اتمی در اوکراین را داشته باشد، نمی‌بینیم؛ اگرچه لفاظی‌های گاه و بیگاه روسیه در تهدید آشکار اتمی خود خطرناک و بسیار غیرمسئولانه است. بگذارید صریح بگویم: هر گونه استفاده از سلاح‌های اتمی در این درگیری در هر مقیاسی برای ما و سایر نقاط جهان کاملاً غیرقابل قبول است و عواقب شدیدی در پی خواهد داشت.

رئیس‌جمهور ایالات متحده در پایان با گرفتن ژست بشردوستانه ادعا کرد: آمریکایی‌ها در مسیر مردم اوکراین خواهند ماند زیرا می‌دانیم که آزادی رایگان نیست. این همان کاری است که همیشه انجام داده‌ایم، هر زمان که دشمنان آزادی به دنبال قلدری و سرکوب مردم بی‌گناه هستند و این همان کاری است که اکنون انجام می‌دهیم. ولادیمیر پوتین انتظار این درجه از وحدت یا قدرت پاسخ ما را نداشت. او اشتباه کرده بود. اگر او انتظار دارد که در ماه‌های آینده دچار تزلزل یا شکستگی شویم، به همان اندازه در اشتباه است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: جنگ اوکراین عملیات نظامی ویژه روسیه آمریکا ناتو رئیس جمهور آمریکا ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۶۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه تصمیم فرانسه را خطرناک توصیف کرد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا «دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت اظهارات اخیر رئیس‌جمهور فرانسه درباره احتمال ارسال نیروی نظامی به اوکراین مهم و خطرناک است.

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه پیش‌تر در گفتگو با نشریه اکونومیست اظهار کرد اعزام نیروی نظامی به اوکراین یکی از گزینه‌های روی میز است و اگر کی‌یف چنین درخواستی داشته باشد، غرب آن را بررسی خواهد کرد.

او گفت بسیاری از کشورهای اروپایی هم رویکرد فرانسه نسبت به احتمال ارسال نیرو به اوکراین را درک کرده و با آن موافق هستند.

پسکوف در این باره به خبرنگاران گفت: «این گفته بسیار مهم است؛ بسیار مهم و بسیار خطرناک.»

سخنگوی کرملین همچنین با بیان اینکه مسکو اظهارات مقامات فرانسه درباره احتمال ارسال نیروی نظامی به اوکراین را بادقت تحت‌نظر دارد، گفت پاریس دائماً درباره احتمال مداخله نظامی مستقیم خود در جنگ اوکراین اظهارنظر می‌کند.

اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه در حالی مطرح شده که اوکراین نه‌تنها با کمبود تسلیحات بلکه با کمبود نیروی نظامی مواجه است.

این روزها در فضای مجازی تصاویر مختلفی از تلاش نیروهای امنیتی اوکراین برای شناسایی و به جنگ فرستادن مردان منتشر شده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902395

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • مجارستان: درگیری مستقیم ناتو با روسیه یعنی جنگ جهانی سوم
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی
  • روسیه تصمیم فرانسه را خطرناک توصیف کرد
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است