Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین _ حق شهروندی:محمدکاظم انبارلویی،عضو حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با بیان اینکه سرمایه اجتماعی ربط مستقیم با مشروعیت و مقبولایت نظام سیاسی دارد، می‌گوید: «نظام سیاسی کنونی ما محصول مبارزات رهایی‌بخش و آزادی‌بخش ملت ایران در 40 سال پیش بود.در 100 سال اخیر ما شاهد 3 انقلاب در ایران بودیم؛انقلاب مشروطه، نهضت ملی و انقلاب اسلامی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دو انقلاب قبلی به دلیل اخلال در مشروعیت حرکت انقلابی، سرمایه اجتماعی که از طریق استبداد داخلی و استعمار خارجی مورد تهدید بود،افول کرد و این انقلاب‌ها محکوم به شکست شدند اما انقلاب اسلامی به دلیل هوشمندی ملت و جمع‌بندی دو انقلاب گذشته و هوشمندی امام و نخبگان جامعه هنوز با حفظ سرمایه اجتماعی خود سرپا ایستاده است.»

مردم همواره از انقلاب حمایت کرده‌اند

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این که دولت‌های پس از انقلاب در حفظ سرمایه اجتماعی موفق بوده‌اند یا خیر؟ می‌گوید: «سرمایه اجتماعی در طول 40 سال اخیر فراز و فرودهای زیادی دیده اما به صورت کلی دولت‌های پس از انقلاب با هر گرایشی که پیش آمده‌اند به اندازه توان و شناخت خود توانسته‌اند به طور نسبی آن را حفظ کنند. به هر حال ما پس از انقلاب همواره در وسط معرکه یک جنگ شناختی بوده‌ایم که در این جنگ اولویت دشمن در داخل و خارج از کشور، سست کردن اعتماد عمومی و زدن پایه‌های مشروعیت و مقبولیت نظام بوده. علاوه بر جنگ شناختی و نرم، ما درگیر یک جنگ سخت خانمانسوز هم شدیم که از طریق دشمنان نظام به این کشور تحمیل می‌شد اما در این 40 سال شاهد غلبه ملت ایران در برابر دشمن بوده‌ایم و توانسته‌ایم سازه‌های مقبولیت و مشروعیت نظام را هر سال بیش از سال گذشته محکم‌تر کنیم چرا که پایه‌های نظام روی دو بال جمهوریت و اسلامیت استوار است.»

انبارلویی با بیان اینکه ما در جمهوریت برترین دموکراسی جهان بودیم که تمام تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در این 40 سال با رای مردم انجام شده است، می‌افزاید: «ما یک نظام غیردموکراتیک و طالبانی و فاشیستی نبوده‌ایم و مردم حتی در تعیین نوع نظام سیاسی از همان روزهای اول انقلاب به پای صندوق‌های رأی آمدند و  با یک رفراندوم اعلام کردند که ما نظامی می‌خواهیم که مردم در آن تصمیم‌گیر باشند و مبنای تصمیمات هم احکام قرآن باشد.»

دولت سیزدهم موفق عمل کرده است

عضو حزب موتلفه اسلامی درباره عملکرد دولت سیزدهم در حوزه جلب اعتماد عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی می‌گوید: «به نظر من، دولت سیزدهم، پخته‌ترین دولت در شناخت مواضع سخت و نرم دشمن است و در همین مدت کوتاه با اقداماتی که انجام داده، به ویژه در حوزه اقتصاد، توانسته است سرمایه اجتماعی را ارتقا دهد. باید در نظر داشت که ما هنوز درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی و فرهنگی هستیم و در سطح جهان یک مبارزه سخت سیاسی علیه‌مان در جریان است اما با این وجود ما توانسته‌ایم دژهای سرمایه اجتماعی خود را حفظ کنیم.در حوزه اقتصاد، دولت کنونی روابط خود را با همسایگان شکل داده و در داخل هم اقدامات خوبی انجام داده است. در حوزه سیاست خارجی هم ما مفهوم ارتباط با جهان را به طور گسترده پیگیری می‌کنیم و روابط خود را با شرق و کشورهایی که می‌خواهند مستقل باشند بسط داده‌ایم. لذا به نظر من، اتاق فکر دولت سیزدهم تاکنون  موفق عمل کرده و فکر می‌کنم این توفیقات استمرار داشته باشد.»

اعتراضات اخیر، محصول تدارک آمریکا و ضدانقلاب بود

انبارلویی در ادامه با اشاره به  اعتراضاتی که اخیرا در برخی شهرهای کشور نسبت به اوضاع اقتصادی شکل گرفته  بود،می‌گوید: «80 درصد شکل‌گیری این اعتراضات محصول تدارک منافقین و سلطنت‌طلبان و ضدانقلاب است و سرمایه‌گذاری‌ای که آمریکا در این حوزه انجام داده بسیار جدی است، به هر حال انقلابی با این عظمت قطعا با دشمنان بزرگی در داخل و خارج دست و پنجه نرم می‌کند. اما تاکنون نتوانسته‌اند به هدف خود برسند. این اعتراضات هم برای همین جنبه یک شورش و قیام عمومی نگرفته و به صورت لکه‌ای بوده که من از آن به عنوان لکه‌های ننگ دخالت خارجی و ضدانقلاب و سلطنت‌طلبان یاد می‌کنم.»

کد خبر 680525 برچسب‌ها اقتصاد - تورم انقلاب‌ اسلامی‌ ایران ایران و آمریکا مشارکت مردمی تحریم اعتراض - تجمع - تحصن دولت سیزدهم اميد اجتماعى اعتماد عمومى

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اقتصاد تورم انقلاب اسلامی ایران ایران و آمریکا مشارکت مردمی تحریم اعتراض تجمع تحصن دولت سیزدهم اعتماد عمومى سرمایه اجتماعی دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۷۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سرمایه‌گذاران باور داشته باشند، مجموعه دولت در آذربایجان‌غربی از ابتدای سرمایه‌گذاری تا پایان آن و افتتاح طرح‌ها، در کنار آنها قرار دارد و در تمام مراحل از آنها حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جلسه راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارد، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی در راستای اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم در این حوزه فعال و جذب سرمایه‌گذار از اولویت‌های استان است.

وی همچنین با بیان اینکه سرمایه‌گذار در روند سرمایه‌گذاری نباید دغدغه‌ای داشته باشد، افزود: مجموعه مدیریت دولت در استان، در کنار سرمایه‌گذاران ایستاده است تا با تأمین نیازهای آنها، روان‌سازی در صدور مجوزها و رفع موانع و مشکلات، طرح‌های سرمایه‌گذاری در کوتاه‌ترین زمان به سرانجام برسد.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سرمایه‌گذاران باور داشته باشند مجموعه دولت در آذربایجان‌غربی از ابتدای سرمایه‌گذاری تا پایان آن و افتتاح طرح‌ها، در کنار آنها قرار دارد و در تمام مراحل از آنها حمایت می‌کند.

به گزارش ایمنا، در این جلسه درخواست‌ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه تولید پارچه جین و کتان و طرح توسعه پتروشیمی ارومیه در حوزه تولید اوره و آمونیاک، بررسی شد و استاندار آذربایجان غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روان‌سازی و تأمین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری‌ها را صادر کرد.

کد خبر 748725

دیگر خبرها

  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم