Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@21:16:41 GMT

وزارت تعاون آماده همکاری با صنعت پوشاک شد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۹۱۹۹

وزارت تعاون آماده همکاری با صنعت پوشاک شد

معاون وزیر تعاون با اشاره به سهم بالای سرانه صادرات پوشاک در چین و ترکیه از تعاونی‌های پوشاک کشور خواست تا خود را برای فتح بازارهای جهانی آماده کنند.

 بی تردید قاچاق کالا ضربه سنگی به پوشاک و نساجی کشور وارد می کند و آمار و ارقامی که در خصوص خروج سالانه دو میلیارد دلار ارز از کشور تحت تاثیر قاچاق کالا ارائه می شود، نشان می دهد که ورود حجم بالایی از کالاهای خارجی به ویژه پوشاک غیر ایرانی به صنعت پوشاک و تولید داخل آسیب بسیار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک عضو ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اخیرا اعلام کرد که ۲۸ درصد پوشاک موجود در کشور از طریق قاچاق وارد کشور شده که موجب خروج بیش از ۱.۸ میلیارد دلار منابع ارزی و نابودی ۱۵۱ هزار اشتغال مستقیم می شود.

بر اساس گزارش‌ها هر یک میلیارد دلار واردات بی رویه به کشور موجب نابودی و تعطیل شدن بیش از ۱۰۰ هزار فرصت شغلی می شود.

مهدی مسکنی ـ معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ در دیدار با انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پوشاک کشور از آمادگی این وزارتخانه برای همکاری با صنعت پوشاک کشور در قالب تعاونی‌ها برای توسعه صادرات و حرکت به سمت بازارهای جهانی خبر داد.

وی بر ظرفیت‌های کم‌نظیر تعاونی‌های پوشاک در کشور تاکید و اظهار کرد: این ظرفیت کم نظیر باعث شده تا در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، این صنعت از صنایع پیشران توسعه در کشور باشد.

خبر خوش برای تعاونی‌های پوشاک

معاون وزیر کار با اشاره به سهم بالای سرانه صادرات پوشاک در کشورهایی نظیر ترکیه و چین و مقایسه آن با سهم پایین سرانه صادرات پوشاک در کشور، از تعاونی‌های صنعت پوشاک خواست تا خود را برای فتح بازارهای جهانی آماده کنند.

مسکنی در این نشست پیگیری پروژه تخصصی پوشاک کشور و تشکیل کارگروهی به این منظور را خواستار شد و اعلام کرد: وزارت تعاون در این مسیر آماده تسهیل‌گری و همکاری با صنعت پوشاک کشور است.

صنعت پوشاک از جمله صنایعی است که در دوران رکود هم قابل انجام است؛ بر همین اساس در سالهای قبل طرح تکاپوی وزار کار (توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار) در حوزه صنعت پوشاک با هدف توسعه ظرفیتهای داخلی به اجرا درآمد.

به موجب این طرح مقرر شد تا شهرک پوشاک احداث شود که با راه اندازی آن ۴۲ هزار شغل مولد و مستقیم ایجاد و ارزش افزوده و اشتغالزایی بالایی حاصل می شد.

برابر آمارها، سالانه بین ۲ تا ۲.۵ میلیارد دلار قاچاق پوشاک در کشور رخ می‌دهد که این میزان قاچاق برابر ایجاد ۸۰۰ هزار نفر شغل در کشور است.

هم اکنون بنگلادش به عنوان دومین صادر کننده پوشاک در جهان شناخته می شود که بخش اعظمی از این صادرات را تعاونی‌های تولید پوشاک در این کشور بر عهده دارند. بی‌تردید تعاونی‌های تولیدی نقش موثری در ایجاد اشتغال پایدار و مولد دارند و می‌توانند با توجه به کارکردهای خود، فرصتهای شغلی بسیاری را در این حوزه به وجود آورند.

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پوشاک در کشور میلیارد دلار پوشاک کشور صنعت پوشاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۹۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  فرماندار شهرستان فریدن گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۱۵ میلیارد تومان مجموع اعتبار جذب شده در زمینه اشتغالزایی شهرستان فریدن بوده که زمینه اشتغال هزار و ۷۱۶ نفر فراهم شده است. در سال ۱۴۰۲ نیز هزار و ۲۰۰ نفر با اعتبار جذب شده و پرداخت تسهیلات ۱۶۲ میلیاردتومانی مشغول کار و فعالیت شدند.


عباس نصیری بخشدار بخش زنده رود فریدن نیز گفت: تلاش شده است با پرداخت تسهیلات کم بهره در سطح روستا‌های بخش زنده رود این شهرستان و ایجاد کارگاه‌های اشتغالزایی، زمینه کار و فعالیت را برای کارآفرینان، مردم روستا و جوانان فراهم سازیم که این امر در سال جاری با توجه به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم با جدیت بیشتری در جهت پویایی اقتصاد روستا‌ها پیگیری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


اصغر احمدی تولید کننده و کارافرین روستای چهلخانه فریدن گفت: ۵ کارگاه خیاطی در سطح روستا‌های شهرستان فریدن و شهرستان‌های های همجوار با محوریت کارگاه روستای چهلخانه مشغول فعالیت هستند که در همین راستا برای ۱۵۰ نفر از مردم روستا بویژه بانوان اشتغالزایی صورت گرفته است.

این تولید کننده پوشاک افزود: از صفر تا صد فرایند تولید پوشاک شامل بُرش، خیاطی، سنگ‌شور و بسته بندی در روستا صورت می‌پذیرد و در نهایت پوشاک تولیدشده به سراسر شهر‌های کشور ارسال و همچنین به کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • قم قطب صنعت کفش ماشینی کشور
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند