Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@07:14:51 GMT

نرخ‌های جدید در سامانه 124 ثبت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۱۶۳۲

نرخ‌های جدید در سامانه 124 ثبت می‌شود

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر با بیان اینکه سازمان حمایت با افزایش قیمت تایر موافقت کرده است، گفت: قیمت‌های جدید تایر طی روزهای آینده بر روی سامانه 124 سازمان حمایت درج می‌شود.

حمیدرضا عبدالمالکی در گفت‌وگو با ایران اکونومیست در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت تایر که به تازگی اعمال شده است، با موافقت سازمان حمایت انجام شده است؟ اظهار داشت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید انجمن تولید‌کنندگان تایر درخواست 70 درصدی افزایش قیمت تایر را از سازمان حمایت داشت که سازمان حمایت بالاخره پس از بررسی‌‌های لازم با افزایش 30 درصدی قیمت تایر موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر بیان داشت: قیمت لاستیک سواری از آذرماه 99 تاکنون هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته و این مساله باعث شده بود تا کل صنعت تایر زیان ده شود و اغلب تولید‌کنندگان در دو ماه اخیر زیان ده شده بودند. 

وی اظهار داشت: بنابراین با توجه به نرخ نهاده‌های تولید و همچنین افزایش 57 درصدی حقوق و دستمزد که قیمت تمام شده ما را به میزان 8 درصد افزایش داده است پیشنهاد افزایش 70 درصدی قیمت تایر را به سازمان حمایت اعلام کردیم و اسناد و مدارک لازم را نیز بابت این قضیه به این سازمان حمایت شد که طبق بررسی‌های انجام شده توسط سازمان حمایت از اسناد و مدارک ارائه شده بالاخره این سازمان به صورت ضمنی با افزایش 30 درصدی قیمت‌ تایر موافقت کرد. 

عبدالمالکی با بیان اینکه افزایش 30 درصدی قیمت تایر در روزهای اخیر اعمال شده است، گفت: افزایش قیمت تایر قطعی شده و طی دو - سه روز آینده بر اساس اسناد و مدارکی که به سازمان حمایت ارائه می‌شود این سازمان قیمت‌های جدید را بر روی سامانه 124 درج می‌کند. 

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر اظهار کرد: تنش اوکراین و روسیه موجب افزایش قیمت انرژی در جهان شد‌ و همین موضوع باعث افزایش قیمت تایر شده است.

وی با بیان اینکه قیمت وارداتی تایر اکنون بالاتر از قیمت داخلی است، اظهار داشت: برای تولیدکنندگان تایر چاره‌ای جز افزایش قیمت وجود نداشت زیرا همانطور که اشاره شد تولید با زیان مواجه است و تولید‌کنندگان در صورت عدم افزایش قیمت هر چقدر بیشتر تولید کنند زیان بیشتری متحمل می‌شوند بنابراین افزایش قیمت تایر در شرایط فعلی ضروری بود و امیدواریم که قیمت نهاده‌های تولید ثابت بماند تا دیگر تاثیری بر قیمت تایر نداشته باشد. 

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: افزایش قیمت تایر سازمان حمایت درصدی قیمت صنعت تایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۱۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران

مطابق با آمار صندوق بین‌المللی پول، تولید نفت ایران در سال گذشته میلادی (۲۰۲۳) با افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به ۳.۱ میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آماری که صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران منتشر کرده، بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته رشد قابل توجه ۱۵ درصدی را به ثبت رساند.

طی سه سال فعالیت دولت سیزدهم رشد بخش نفتی اقتصاد ایران دو رقمی بوده است. این بخش در سال ۲۰۲۱ رشد ۱۰.۱ درصدی، در سال ۲۰۲۲ رشد ۱۰ درصدی و در سال ۲۰۲۳ رشد ۱۵ درصدی داشته است.

بر اساس این آمار، تولید نفت ایران در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به ۳.۱ میلیون بشکه در روز رسید. پیش بینی شده است در سال ۲۰۲۴ نیز تولید نفت ایران ۱۰۰ هزار بشکه افزایش یابد و به ۳.۲ میلیون بشکه در روز برسد.

تولید گاز ایران از معادل ۴.۸ میلیون بشکه در روز نفت طی سال ۲۰۲۲ به معادل ۵.۱ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ رسید و بر اساس پیش بینی صندوق بین‌المللی پول این رقم در سال ۲۰۲۴ با افزایش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای به معادل ۵.۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، ایران ۱.۴ میلیون بشکه در روز طی سال ۲۰۲۳ نفت صادر کرده که ۵۰۰ هزار بشکه نسبت به سال قبل افزایش داشته و انتظار می‌رود در سال جاری نیز ۱۰۰ هزار بشکه به صادرات نفت ایران افزوده شده و به ۱.۵ میلیون بشکه در روز برسد.

ایران در سال ۲۰۲۳ معادل ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت، صادرات گاز داشته که انتظار می‌رود همین رقم در سال ۲۰۲۴ صادرات گاز داشته باشد.

کد خبر 748599

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟