Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش های رسانه ای، این لایحه به اشتراک گذاری اطلاعاتی  برای انجام حملات تهاجمی ائتلاف کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی و پشتیبانی لجستیکی پایان می دهد و  نیروهای آمریکایی را از همراهی با نیروهای ائتلاف درگیر در جنگ یمن بدون مجوز رسمی قبلی کنگره منع می کند.

در حالی که بسیاری از قانونگذاران آمریکایی، عربستان را شریک مهمی در خاورمیانه می دانند، اعضای کنگره مدت ها است از دخالت آمریکا در جنگ یمن انتقاد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سازمان ملل، این جنگ  یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان را ایجاد کرده است.

 لایحه  جدید با حمایت دهها دموکرات و تعداد انگشت شماری از جمهوری خواهان، پس از شکست  تلاش های مشابه در چند سال گذشته برای محدود کردن نقش آمریکا در جنگ هفت ساله یمن یا محدود کردن فروش تسلیحات به عربستان انجام می شود.

 لوایح پیشین نتوانستند به قانون تبدیل شوند اما بر کاخ سفید فشار آوردند تا در سیاست خود تجدید نظر کند.

حامیان اصلی این قطعنامه شامل نمایندگان دموکرات پیتر دیفازیو، آدام شیف، پرامیلا جایاپال و نانسی میس نماینده جمهوری خواه بودند.

لایحه مشابهی در سال ۲۰۱۹ در مجلس نمایندگان و سنا تصویب شد، اما نتوانست دو سوم اکثریت مورد نیاز در هر دو مجلس را به دست بیاورد تا از وتوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت جمهوریخواه آمریکا عبور کند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی با راشد العلیمی رییس شورای رهبری ریاست جمهوری یمن تلفنی گفتگو و بر لزوم تمدید آتش بس دو ماهه در یمن تاکید کرد.

دبیر کل سازمان ملل و این مقام یمنی در این گفتگوی تلفنی در مورد آتش بس بدست آمده توسط سازمان ملل و تحولات سیاسی و امنیتی در یمن گفتگو کردند.

گوترش بر روابط نزدیک سازمان ملل و دولت یمن و لزوم تمدید و اجرای کامل همه عناصر آتش بس دو ماهه قابل تجدید تاکید کرد.

به پیشنهاد سازمان ملل متحد آتش بس دوماهه از دوم آوریل (۱۳ فروردین) در یمن برقرار شد که از مهمترین مفاد آن ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و اجازه دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از فرودگاه صنعا است، اما این آتش بس تاکنون صدها بار توسط ائتلاف متجاوزان نقض شده است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته است: اگر دشمن به آتش بس پایبند نباشد، نیروهای مسلح این کشور آمادگی دارند به وظیفه خود در این باره عمل کنند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

بسیاری از کارشناسان تشدید حملات اخیر ائتلاف سعودی به یمن را ناشی از شکست این ائتلاف در تحقق اهداف خود در یمن می‌دانند. سازمان ملل متحد تداوم درگیری در یمن و محاصره غیرانسانی این کشور را دلیل بروز قحطی و فاجعه انسانی بی‌سابقه در یک قرن گذشته می داند.

برچسب‌ها کنگره آمریکا عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنگره آمریکا عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا کنگره آمریکا عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا سازمان ملل آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۲۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است

ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشور‌های غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روند‌های جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشور‌های منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

منبع: روابط عمومی وزارت دفاع

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • آمریکای شعله‌ور!
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی